دیدار جمعی از خبرنگاران در واشنگتن با رییس اجرایی
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۸    ۱۳۹۴/۱/۸ کد خبر: 91870 منبع: پرینت

جمعی از خبرنگاران بیرونی و داخلی در سفارت افغانستان در واشنگتن با رییس اجرایی دیدار نمودند.

در این دیدار که به هدف بحث آزاد و پرسش و پاسخ در مورد اهداف و دستاوردهای سفر واشنگتن؛ چالش ها و فرصت ها در افغانستان٬ برگزارگردیده بود٬ رییس اجرایی طی صحبت کوتاه در باره سفر به واشنگتن و دستاوردهای این سفر صحب نمود. رییس اجرایی در صحبت های خویش سفر اخیر را موفق و پرثمر خواند و گفت: سفر اخیر صفحه جدیدی در روابط دو کشور گشود و به تیرگی روابط میان آمریکا و افغانستان که در حکومت قبلی ریشه دارد پایان بخشید.

دو طرف با روحیه همکاری و تفاهم وارد بحث و مذاکره شدند. طرف آمریکا به حکومت وحدت ملی به عنوان نماینده و ممثل مردم افغانستان نگاه می کند و در پی مذاکرات تعهد سپرد به حکومت وحدت ملی در عرصه نظامی٬ اقتصادی٬ روند صلح و بازسازی کمک نماید.

رییس اجرایی از تصمیم حکومت آمریکا مبنی بر خروج تدریجی نیروهای این کشور از افغانستان٬ فراهم سازی بودجه و مصارف قوای مسلح تا آخر 2017، کمک 800 میلیون دالری به حکومت و تشکیل کمیته های کاری مشترک به عنوان دستاوردهای این سفر یاد نمود.

در این نشست خبرنگاران سوال های مختلفی در مورد روابط آمریکا و افغانستان٬ مذاکرات صلح با طالبان٬ وضعیت قوای مسلح کشور٬ اقدام های حکومت در مورد قتل فرخنده در کابل٬ روابط منطقه ای افغانستان٬ بويژه با پاکستان٬ ظهور داعش و تهدیدهای این جریان در افغانستان٬ مطرح کردند.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است