اسناد قتل بانو فرخنده در دست هیات حقیقت یاب
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۲    ۱۳۹۴/۱/۸ کد خبر: 91867 منبع: پرینت

هیات حقیقت یابی که برای بررسی قتل فرخنده از سوی رییس جمهور تعیین شده بود، در حضور خبرنگاران، اسناد و مدارک جمع آوری شده در خصوص این رویداد را از ریاست عمومی مبارزه با جرایم جنایی وزارت داخله دریافت کرد.

مولوی محی الدین بلوچ رییس هیات یاد شده، گفت: وزارت داخله با جدیت در راستای بدست آوردن اسناد و شواهد در پیوند به این رویداد و همچنان بازداشت عاملان رویداد، کار نموده و تا کنون 27 تن را به ظن دست داشتن در قتل فرخنده بازداشت کرده و وظایف 22 تن از منسوبان پولیس حوزه مربوطه را نیز به حالت تعلیق درآورده و تحقیقات لازم را از آنان در این مورد انجام داده است.

محترم بلوچ تصریح کرد که اسناد و مدارک موجود در نزد ریاست عمومی امنیت ملی و فرماندهی امنیت کابل نیز گردآوری شده و قرار است روز شنبه آینده، اسناد جمع آوری شده، توسط هیات حقیقت یاب، به دادستانی کل کشور سپرده شود.

رییس این هیات همچنان تاکید کرد که بنا به بررسی هایی که تا کنون انجام شده، فرخنده قرآن شریف را نسوزانده و او در حالت بی گناهی و مظلومانه به قتل رسیده است.

وی افزود: بررسی ها در این زمینه پایان نیافته است و هیات بزودی گزارش کار خویش را در مورد چگونگی پیشرفت کار به رییس جمهور ارایه خواهد کرد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   همجوم وحشیانه راکه تاحال ازطریق تلویزیونها مشاهده کردیم متهمین با 27نفر خلاصه نمیشودبایدتمام... ذیدخل گرفتارومجازات گرددتادرآینده موجودیت دولت و قانون احساس شود.
وطندار

>>>   فرخنده شهيد روحت شاد وجنت فردوس جايت بسيار مظلومانه توسط ...جنايتكار به شهادت رسيدي دردت فراموش ناشدني است دردت را احساس ميكنيم . چه داد وفرياد زدي اما هيچ كسي به دادت نرسيد به تنهايي درد كشيدي زير مشت ولگد وچوب وسنگ ظالمان خدا ناشناس جان سپردي وبه اتش زده شدي آيا در بين تمام مردم كه آنجا بودند هيچ وجدان بيدار وانسان نبود كه مانع جنايت ميشد همه مصروف فلم برداري وتماشا بودند گويا كدام صجنه فلم را تماشا ميكنند همه شا ن مسول هستند .خودت فهميدي ودرد . دلم به حال پدر ومادر .خواهر وبرادرت درد نميكشد چرا كه آنها مانند ما ها ديدند وشنيدند اما درد راتوديدي دلم به حال زار خودت كباب است فرخنده شهيد كه درزير چوب ولگد هاي...خداناشناس چه حال داشتي . اگر دولت واقعآ ميخواهد قانون را پياده كند قاتلين را اعدام و اشخاص دست دوم را حبس ابد.اشخاص دست سوم را به حبس هاي طويل المدت وساير كسانيرا كه فلمبرداري نوده وسيا بين بوده اند نيز مجازات وحبس نمايند تا اندكي باعث آرامش روحي مردم ماگردد
رفيع از كابل

>>>   بادیدن این خالت اشک انسان چیکه اشک حیوان هم میریذد عاملین این قضیه هرچه ذود تر محکمه شوند
حکمت الله ازکابل

>>>   دوستان از قضیه معلومه چیزی که در افغانستان وجود ندارد قانون هست باید همان تعداد نفر را که دستگیر نموده مانند فرخنده در همان محل اعدام نمایند
نور الله نــــــــــــــور

>>>   باید تمام کسانیکه درقتل این بانو مظلوم دست داشته و بی گناه این بانو رابه قتل رسانیده است باید درمحضرعام درهمان جای که این بانو رابه قتل رسانیده است اعدام گردند که یک پندبرای دیگران باشد. روح فرخنده شهیدشاد باد
فواد کریمی از کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است