مرجعیت عراق: عربستان شکست خواهد خورد
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۲۶    ۱۳۹۴/۱/۷ کد خبر: 91861 منبع: پرینت

مراجع عراقی حمله به یمن را محکوم کردند و از سوی دیگر همزمان با آغاز مرحله اخیر عملیات آزادسازی تکریت بر افزایش اتحاد میان ارتش و گردان‌های داوطلب تاکید کردند.

«سید احمد الصافی» نماینده آیت‌الله سیستانی در عراق در خطبه‌های امروز نماز جمعه تاکید کرد باید میان ارتش و گردان‌های داوطلب در مبارزه علیه داعش «وحدت دیدگاه و هماهنگی مواضع» وجود داشته باشد. او هشدار داد اختلاف‌ها باعث نتایج ناپسندی خواهند شد .

بر اساس گزارش وبگاه خبری «سلاب نیوز»، الصافی ضمن تاکید بر استفاده از مردم محلی هر منطقه در جنگ علیه تروریستی افزود: پیروزی‌های اخیر حاصل اتحاد ارتش ، گردان‌های داوطلب و عشایر است.

نماینده آیت‌الله سیستانی سپس بر اهمیت مشورت میان اعضا و نیز فرماندهی کل نیروهای مسلح تاکید کرد.

الصافی همچنین اعلام کرد باید تلاش شود آنچه امکان ساختش در داخل برای مبارزه علیه تروریستم وجود دارد، در خود عراق ساخته شود و از خارج وارد نشود.

آیت‌‌الله المدرسی: مردم یمن تمام توطئه‌ها را با شکست روبرو خواهند کرد

آیت‌الله سید محمدتقی المدرسی از مراجع عراق در واکنش به تجاوز عربستان به خاک یمن از پنجشنبه (دیروز) ضمن محکوم کردن آن اعلام کرد : ملت یمن ملتی مقاومت است و تمام توطئه‌ها برای تسلط بر آنها را با شکست روبرو خواهند کرد.

بر اساس گزارش «السومریه نیوز»، وی در اشاره به اقدام عربستان و 10 کشور دیگر علیه یمن افزود: برخی از حاکمان منطقه برای رهبری بحران‌ها، حکمت و دوراندیشی ندارند و با «عقلی کودکانه» با مشکلات برخورد می‌کنند.

المدرسی در سخنان هفتگی خود تصریح کرد: این حق دولت‌های خلیج (فارس) نیست که به «عبد ربه منصورهادی» (رییس جمهرو مستعفی یمن) مشروعیت دهند بلکه این ملت یمن است که باید رهبر مناسب خود را انتخاب کند.

وی تاکید کرد که رسانه‌های عربی اجاره شده از سوی دولت‌های خلیجی همان کسانی بودند که مشروعیت دروغین (منصور هادی) را به حساب اراده ملت یمن ترویج دادند.

آیت‌الله المدرسی تاکید کرد که عربستان و ایتلاف عربی متحد علیه یمن شکست خواهند خورد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   وقتی که شیاطینی همچون مقامات آمریکایی حمله ی عربستان و متحدانش به یمن را تایید و با آن ها همکاری رسمی می کند، نا مشروع بودن اقدامات عربستان و همکاران آن ها معلوم می شود. بدون تردید هر کس راضی به این اقدام تجاوزگرانه عربستان باشد در روز قیامت باید جوابگوی خون های به ناحق ریخته در یمن باشد.

>>>   ایران برای دفاع از منافع خود در عراق،یمن،سوریه،عراق،فلسطین،افغانستان و دیگر نقاط شرق میانه به پول و سلاح و تجهیزات ضرورت دارد. امریکا به اندازه کافی سلاح دارد که تمام دنیا را میتواند تجهیز کند. بناً ایران باید از پروگرام هسته یی خود صرف نظر کند، تا تحریم های اقتصادی علیه او رفع شود ،تا ایران بتواند نفت کافی به جهان عرضه کند و پول کافی به دست بیاورد،تا متحدان خود را در جنگ کمک کند. اما بعضی ها میگویند که درینجا یک مسُله نازک وجود دارد،و آن این که امریکا شاید جانب مقابل را نیز تجهیز کند و در نتیجه شاید این جنگ مثل جنگ ایران و عراق سال ها دوام کند و هیچکدام شان جنگ را نبرند و درنتیجه تمام کشور های شرق میانه به شمول عربستان و ایران کیسه پول هایشان خالی شود. از طرف دیگر امکان دارد که اگر ایران از برنامه هسته یی خویش صرف نظر کند، مثل معمرالقذافی که تمام سلاح های هستوی خویش را دو دسته به امریکا تقدیم کرد و چه به سر قذافی آمد، خود ایران شاهد آن بود و حاجت تبصره ندارد. البته این نظر بعضی اشخاص است. بنده فقیر و حقیر درین باره چیزی نمیدانم.

>>>   مرجعيت اشتباه ميكند همه كار را پول ميكند مرجعيت جى را ميداند
غلام حسين

>>>   نظر دهنده ی دوم این نظر فوق کارشناسی بعضی اشخاص به درد خودشان می خورد شما هم که به قول خودتان حقیر و فقیر هستید و چیزی نمی دانید بهتر است در مورد موضوعی که از آن چیزی می دانید اظهار نظر کنید...

>>>   نظر دهنده دوم از دنیای سیاست هیچ نمیدانی آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند عربستان با این کار دست به آتش بازی خطرناکی زده که اول از همه دامان خودش را میگیرد صبر کن و ببین ...

>>>   غلام حسین خود را که پنداشتی که مرجعیت را میگویی اشتباه کرده ؟مرجعیت هم خوب کاری کرده شما را چه علمی از دین و سیاست است که نظر میدهی؟
حق گو

>>>   غلام حسین مرجعیت اشتباه نمی کند..در زمان جنگ ایران و عراق بیش از 45 کشور جهان از جمله همه ی غربی ها و همه ی کشور های عرب از همه لحاظ چه پول و چه تسلیحات با عراق همکاری کردند اما آخرش عراق در برابر ملت با ایمان ایران به کدام یک از اهدافش توانست برسد؟؟؟؟.. ( ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم)


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است