تولد یک غول غذایی تازه در آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۰۱    ۱۳۹۴/۱/۷ کد خبر: 91849 منبع: پرینت

یک غول جدید وارد عرصه صنایع غذایی جهان می‌شود.

به گزارش دویچه وله، شرکت تولیدکننده مواد غذایی "کرافت" و شرکت تولیدکننده کچ‌آپ "هاینس" قرار است با هم ادغام و به سومین کنسرن بزرگ تولید مواد غذایی و نوشابه‌سازی در آمریکای شمالی تبدیل شوند.

به زودی یک کنسرن مواد غذایی جدید از ادغام شرکت مواد غذایی Kraft Foods و شرکت تولیدکننده سس کچ‌آپ Heinz به وجود خواهد آمد.

کنسرن "کرافت" که "پنیر فیلادلفیا" از محصولات معروف آن است، روز چهارشنبه اعلام کرد که کنسرن جدید با فروش سالانه حدود ۲۸ میلیارد دالر مقام پنجم را در سراسر دنیا به دست خواهد آورد.

در حال حاضر کنسرن سوئيسی "نستله" با حدود ۹۵ میلیارد دالر فروش سالانه دارای مقام اول در میان شرکت‌های تولیدکننده مواد غذایی جهان است.

نام کنسرن جدید The Kraft Heinz Company خواهد بود. این کنسرن ۸ نوع محصول تولید خواهد کرد که هر کدام بیش از یک میلیارد دلار فروش خواهند داشت.

۵۱ درصد سهام کنسرن جدید در دست سهامداران شرکت "هاینس" و ۴۹ درصد آن در دست سهامداران "کرافت" خواهد بود.

قرار است وارن بوفت، میلیاردر آمریکایی، که سهامدار اصلی شرکت "هاینس" است، و صندوق سرمایه‌گذاری برزیلی 3G Capital ده میلیارد دالر در کنسرن جدید سرمایه‌گذاری کنند.

انتظار می‌رود که ادغام دو شرکت غذایی "کرافت" و "هاینس" موجب صرفه‌جویی گسترده شود. تا سال ۲۰۱۷ این صرفه‌جویی به یک و نیم میلیارد دالر خواهد رسید.

وارن بوفت به فرستنده تلویزیونی CNBC گفت که ادغام دو شرکت راه را برای گسترش آن در جهان باز می‌کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   پول بیشتر به جیب صاحبان حریص این کنسرن سرازیر می شود و سرطان بیشتر ، مرض شکر و بیماری های قلبی بیشتر نصیب مردم می گردد. مثل مهندسی ژنتیک بذر گندم وغیره توسط بیل گیتس.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است