اشرف غنی اردو را متهم به جنگ نیابتی کرد
این نهایت بی انصافی است، اردوی ما که در راه وطن سر می دهند و به خاطر دفاع از تمامیت ارضی کشور و حفظ نوامیس خود جان می دهند را رییس جمهور کشور متهم به جنگ نیابتی کند 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۳۱    ۱۳۹۴/۱/۶ کد خبر: 91839 منبع: پرینت

حضور داعش در افغانستان سازمان ملل را نیز نگران کرده است. فرستاده ویژه سازمان ملل از گسترده شدن نیروهای داعش در کشور ابراز نگرانی کرد. چرا که شورشیان رانده شده از طالبان در حال پیوستن به این گروه می باشند. این در حالی است که رییس جمهور مشغول پیگیری مذاکرات صلح با طالبان است و موضوع داعش را به طور جدی پیگیری نکرده است اما اگر داعش جایگزین طالب می شود، دیگر تلاش های صلح با طالبان برای چیست؟

مولانا فرید آگاه مسایل سیاسی و نظامی در برنامه «فراخبر» گفت: ما بیشترین اخبار را از بنگاههای کشورهای خارجی می شنویم. روسیه می گوید که داعش در افغانستان نفوذ کرده است. ملل متحد هم همین را می گوید اما در این میان این رهبران و سیاستمداران داخل کشورمان است که می گویند داعش در افغانستان بزرگنمایی شده است. این از وظایف دولت است که مردم را در جریان اخبار قرار دهد نه اینکه مردم اخبار دست دوم را از دیگر کشورها بگیرند و نسبت به مسوولیت پذیری دولت بی اعتماد شوند. مشخص نیست که دولت چرا از موضوع وجود داعش طفره می رود.

وی طالب و داعش را به وجود آورنده دست پاکستان دانسته و پاکستان را برای صلح صادق نمی داند و می گوید: طالب و داعش دو روی یک سکه هستند. هر دو وحشی و متحجر هستند، انسان ها را سر می برند، خانه ها را می سوزانند، انتحار و انفجار هم می کنند. هردو گروه ساخته دست پاکستان است. پاکستان می خواهد طالبان پیر و فرسوده که دیگر توانایی حضور در جبهه جنگ را ندارند، در پروسه صلح وارد کند و از دنیا به خاطر این صلح امتیاز بگیرد و از سوی دیگر نیروهای تازه دیگری به نام داعش را در پشت جبهه نگه می دارد تا از آنها برای اهداف استراتژیک خود بهره بگیرد.

مولانا فرید حکومت را در حال فریب خوردن از پاکستان دانسته و افزود: اگر حکومت گمان کند که با آورد چند مهره سوخته و تاریخ مصرف تمام شده به نام طالب می تواند صلح بیاورد اشتباهی است که تاریخ هرگز این اشتباه را نمی بخشد.

وی نگرانی خود را از امتیاز دهی های بی حساب به پاکستان ابراز کرده و گفت: ترس ما از این است که کسی که جایگاه سیاسی و نظامی خود را در پیش پاکستان از دست داده، امتیازاتی را برای پاکستان از طریق خود بگیرند و در کشور هم صلح نیاید. تا به حال امتیازهای زیادی به پاکستان داده شده است. از جمله اینکه روابط نظامی ما با هندوستان به حالت تعلیق در آمده است.

این آگاه سیاسی اظهار کرده که در پی دوستی پاکستان با اشرف غنی برچسب هایی به اردوی افغانستان زده شده و عنوان کرد: اردوی ما در مقابل تجاوز پاکستان می جنگند. آنها به خاطر هندوستان نمی جنگند اما مسوولین بلند پایه از جمله اشرف غنی این جنگ را جنگ نیابتی خوانده اند گویا اردوی ما به نیابت از هند در افغانستان می جنگد. این نهایت بی انصافی است که اردوی ما که متشکل از جوانان جان فدایی هستند که در راه وطن خود سر می دهند و به خاطر دفاع از تمامیت ارضی کشور و حفظ نوامیس خود جان می دهند را رییس جمهور کشور متهم به جنگ نیابتی کند. رییس جمهور باید حامی آنها باشد نه اینکه به خاطر دوستی با پرویز مشرف در پاکستان اردوی کشور خود را زیر سوال ببرد.

فرید اطمینان دارد که پاکستان در پی فریب افغانستان با چیزهای ساده ای مانند رفت و آمد به افغانستان به نام صلح است و بس و افزود: ما در صدد دادن امیتازاتی به پاکستان هستیم اما تا به حال هیچ چراغ سبزی از سوی پاکستان نشان داده نشده است که مردم بدانند پاکستان در راستای صلح چه کرده است. هیچ چیز جز آمد و رفت چند ژنرال، تشریفات و گرفتن چند عکس و مهمانی ندیده ایم.

وی در اخیر گفت: ما با چه کسانی صلح می کنیم؟ صلح با کسانی که جوانانشان لباس عوض کرده وسیاه پوش شده اند و با نام دیگری به جنگ ادامه می دهند و پیران آنها که توانایی جنگ ندارند و اعلام صلح کرده اند.امیدواریم که افغانستان به نام صلح ضربه دیگری را متحمل نشود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تشکر از روشنگری مولانا فرید،پروژه داعش درافغانستان یک تغییرتاکتیک ازسوی طالبان وهواداران است،الان که دولت غافل ما به خیال خودش باطالبان صلح اشتی میکنه ودرقبال پذیرش صلح به انها امتیاز مشاررکت در دولت میدهد،بدی طالب واربابان ان نمیایه که به یک تیردونشان بزنه هم رخنه در ارگان دولتی کنه وهم پروژه ترورستی وادمکشی شان راقوی تر ازقبل به پیش ببره ودولت نتوانه به ازای صلح انها راخلع صلاح کنه

>>>   اشرف غنی نیاز به کشور و مردم بی گناه ندارد. هرچه آمریکا، کشور های عربی، پاکستان و غیره بگوید گوش میکند. اگه داعش آمد که آمد چون اشرف با هواپیما فرار میکند نهایتا. اگه مردم کشته شدند مهم نیست برای اشرف چون آمریکا میخاهد. اشرف که از خود تفکری ندارد. حالا اینکه اشرف غنی مرد اول یا دوم هست برای آماده سازی این فرد برای ریاست جمهوری افغانستان. کشور ما افغانستان تحت امر کشورهای دیگر است. کسانی که میخاهند واقعا کار کنند بسم الله. اگه توانایی دارید داعش وطالب را بکشید و از بین ببرید، خب عجله کنید به امید کرزی، اشرف...و عبدالله ننشینید. دست به کار شوید و داعش و طالبان را از بین ببرید. رهبران ما برای افغانستان کار نمی کنند. آنها برای پول و قدرت مبارزه میکنند. تاریخ نشان داده است. و اگر مردم عادی قربانی شود برای آنها درد نیست.

>>>   جناب مولانا صاحب بیشتر حرف برای گفتن ندارم تنها این را میگویم هر اردو وقتی مستقل نباشد واعاشه واباته ای ان ازسوی دیگران باشد وحکومتی را که معاش وبودجه اش را دیگران تنظیم نمایند شاید برای خود وکشور وملت خود چیزی کرده نتواند
زید الله بیگ

>>>   مــــــولانا صــــــا حـــب مـــــوی می پالــــــــد ! اینقدر خرده گیر حاصلش چی؟؟

>>>   بلی نابغه مولانا جامعه العلوم وپروفیسور دربخش سیاسی اقتصادی نظامی خلاصه جامع الکمالات کشور چی شیرین بجا فرموده اید اگر یک ویا دو نفر دیگر هم طراز وهمفکر دیگر به مانند شما درکشور ما پیدا میشد به یقین گفته میتوانم که کشور را از این حالت مجهول نجات میدادید چی کنم افسوس صد افسوس که به یک گل بهار نمیشود
محمد کحمال از خواجه سیاران(پروان)

>>>   اکر به واقیعت چنین گفته باشد نیرو های قهرمان ملی کشور از هرنوع اوامر چنین رهبر سر پیچی نمایند
ذبیح الله نورستانی ـکابل

>>>   خیلی عالی استدلال کردید آقای فرید! ع و غ هردو دستنشانده امریکا اند. چیزیکه بادار شان امر کند، همانطور عمل میکنند. اینها حامیان منافع امریکا اند، نه از منافع مردم افغانستان.

>>>   وقتیکه کسی اردو را به جنگ نیابتی محکوم میکند، معنی ان نیست که تمام افراد انرا محکوم میکند، این شما هستید که افراد اردو را وسیله قرار میدهید، چنگ نیابتی یا هر بدی که میکند، مسوولش همان روسا و وزیر و دیگر ... مقامات بالایی میباشند.

>>>   جناب مولانا سطح علمی خودت تاحال درحدی نیست که سخنان رئیس جمهور رادرست درک بکنی کوشش کن تا اول سخنان رئیس جمهوررا درست درک کنی بعدآ اګرواقعآ درسخنان رئیس جمهور خطاهای موجودباشد میتوانی انتقاد کنی خودت تاحال فقط خواندن ونوشتن رایاد داری ازان بیشتر نمیدانی کوشش کن مطالعه داشته باشی
کارشناس مسایل سیاسی کشور

>>>   یک تعدد هموطنان ما خوب میدانند که رئیس جمهور ما یک شخص عالم است ولی بیچاره ها اعتراف کرده نمیتواند چون تعصب دارند ولی اگر ازجناح خودشان به نیمایی رئیس جمهور دانش میداشت باز ازان نابغه وقهرمان میساخت این عادت دائمی شان است خداکنند که باگذشت زمان فراموش کنند .

>>>   اقای کارشناس مسایل سیاسی کشور نظرتان نزد بنده محترم وقابل تائید است ولی دراین سن وسال دیګر توان مطالعه راندارم
مولانا

>>>   ای مردمان که طی سی سالها نه خودرا شناخته اید ، نه دشمنان و نه(دوستان ) خود را تا چه وقتی غرض تأمین منافع خود با دشمنان ننگ و ناموس و دشمنان عزت و موجودیت کشور خود به نگاه دوست مینگرید(فرق طالب و داعش در چیست؟ ) خدای واحد داریم بیا یید به آن ذات مقدس پناه ببریم و ازین ... و شهرت اندوز، تمدن ستیز دوری جوییم ، به خدا ونیروی قوای مسلح خود اتکا کنیم. آیا تأسف آور نیست که شما خود خانهء خودرا ویران میکنید تا مردارستان خوش شود ، اوهر گز خوش نمیشود و هر روز با نیرنگ های مضحکتر شما رهبران را فریب میدهد.
جان داد

>>>   تو کاکا هیچ نمیدانی قراربرو باغچه وباغ هایت را بیل داری کن و در دهن قلعه تان درپیتو بشین واز زمان های پدر های تان قصه کن تا نسل های آینده تان غیرتی بار بیاید .
م.ی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است