نکته هایی اندر باب شعور...
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۷    ۱۳۹۴/۱/۶ کد خبر: 91807 منبع: پرینت

چند نکته:
اول: اصولا من نمی دانم که چرا زیارت لیث ابن قیس را زیارت شاه دو شمشیره ماندند؛ می توانستند همان نام این بنده خدا را بگذارند تا کمی هویت اش بین المللی می شد؛ حالا خارجی ها وقتی تیتر می زنند در روزنامه هایشان مجبورند اول بروند تاریخچه دو تا شمشیر را پیدا کنند بعد سرگذشت شاه آن را تحقیق کنند و بعد از کلی وقت و هزینه رابطه شاه و با دو تا شمشیرش را کشف کنند. حالا بیا به تمام جهان ثابت کن که King of Two Sword یعنی همان حضرت لیث ابن قیس.

دوم: وزارت حج و اوقاف طرح جمع آوری تعویذ نویسان شهر را روی دست دارد؛ نمی دانم این طرح چقدر می تواند موثر تمام شود اما فکر می کنم که اگر قرار باشد ننه قریش بیاید و یک تعویذ ورژن جدید از ملای محله اش بگیرد مجبور است این تعویذ را از کمیشن کاران تعویذ نویسی در بازار سیاه دریافت کند، بعد خود ملا هم که پناهندگی سیاسی گرفته است در امپراطوری جن و پری و غول و دیو و غیره و می شود غیر قابل دسترس؛ کمیشن کاران تعویذ و جادو و جنبل هم قیمت ها را بالا می برند و دولت هم نظارت کافی ندارد و لازم است اتحادیه صنفی دفاع از تعویذ نویسی در حکومت ثب و راجستر شود و یک شعبه آن در وزارت حج و ارشاد و اوقاف بوجود بیاید و در صورت بالا رفتن خواسته ها یک معاونت در امور مربوطه ایجاد شود. حالا شما بگویید ننه قریش برای رفع مشکل اداری اش به کدام جن نره غول مراجعه کند؟

سوم: سمیمن غزل حسن زاده معتقد است که چون در ترتیل قرآن مقام دوم گرفته است باید معاون باشد و اگر زمین و زمان در هم شود. کوه ها جابجا شوند، شب و روز تغییر کند و خورشید و ماه و فلک را هم برایش بدهند استعفا نمی دهد؛ به این می گویند اراده یک زن در امور دفاع از مقام خویش؛ حالا در طول اینهمه سالی که مردان همت کردند و عرق ریختند و میلیون ها نفر را بخاطر همین چوکی و قدرت و مقام سوزاندند و کشتند و بردند و تجاوز کردند آب از آب تکان نخورد و در حال حاضر شدند وزیر و سفیر و والی و فرماندهان و باز هم حالا که یک زن می آید برای دفاع از مقام اش جیغ می زند ما هم سر ش جیغ می زنیم آنهم از نوع پغغغغ و می گوییم استعفا بده در غیر آن با بلدوزر شهرداری کابل انتقالت می دهیم پیش امیر شیرعلی خان نوایی تا فقط در امور قصیده خوانی فعالیت کنی.


مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   میگویند پدر علم عبارت از تجربه است. یک هزار مریض دندان درد و یا اپندیسیت را نزد تعویض نویسان ببرید و ببینید که آیا بدون دوا و یا کشیدن دندان و یا عملیات اپندیسیت،جور شدند و شفا یافتند، در آنصورت میتوانید به فال بین و جادو گر و ملا و تعویذ نویس عقیده پیدا کنید و از او کمک بخواهید. و اگر دیدید که هیچ تاثیری بالای جور شدن آنها ندارد و این تعویذ ها شفا بخش نیست،...اگر شفا بخش میبود، در تمام دنیا نه به داکتر ضرورت بود و نه به دوا و شفاخانه. بناً مردم در قرن بیست و یکم زنده گی میکنند و نباید فریب این ملایان را بخورند و از عقل خود کار بگیرند.

>>>   حتماً آنکسی که درین زیارت مدفون گشته ابر مرد جنگی زمان خود بوده که میتوانسته همچون بعضی پهلوانان فعلی با دوشمشیر چپ وراست مبارزه کند...
سعادت

>>>   شاه دو شمشیره در افسانه لییث بن قیص بن عباس یکی از سرداران جنگ عرب علیه کابلستان بود. می‌گویند او به اندازه انسان خشمناک بود که پس از تخریب دیوار کابل توسط منجنیق بادو دست شمشیر داشته سپاهیان کابل را می‌کشد. این سرلشکر پس از اینکه دیوار دیمزگ شکاف میبردارد با دوشمشیر بپیش آمده تا اینکه درمحل مسجد شاه دو شمشیره کشته می‌شود؛ و در همان جا دفن می‌گردد. در پهلو مدفن آن پس از اینکه مسلمانان کاملاً فاتح می‌شود مسجد ساخته می‌شود که مردم آنرا بنام شاه دو شمشیره یاد می‌کنند. مسجد شاه دوشمشیر چندین بار ویران گردیده که درسال ۱۳۰۶ هجری شمسی مادر شاه امان اله آنرا دوباره آباد می‌نمایند. تاریخ نویسان افغانان نظریه‌های متحدد درباره مقبره شاه دوشمشیره دارند. استاد مسجد شاه دوشمشره کهزاد می‌گویند این مقبره از لیس بن قیس است. محمدحسین مستوفی الممالک، پدر استاد خلیل‌الله خلیلی، در متنی در داخل زیارت نوشته‌است: افتخار دارم که امیرحبیب اله اجازه اعمارجدید را درکنار مفبره داده‌است. درلوحه برنجی نوشته‌است لیث بن قیس بن حضرت عباس. حضرت عباس عموی پیغمبر اسلام می‌باشد؛ ولی حضرت عباس پسری بنام قیس نداشته‌است. اعراب در بار اول در سال۳۴-۳۶در زمان حضرت عثمان به سرلشکری عبدالرحمن بن سموره ویک تعداد از رجال جنگجو چون عمر بن عبیدالله تمیمی و عبدالله بن خازم سلمی و قطری بن فجاة و مهلب بن ابی صفره و عباد بن الحصین وغیره در راًس لشکرهای عربی بعزم جنگ با زنبیل عازم بُست و از آنجا حمله برکابل را ترتیب دادند. درین زمان احتمال دارد یک سرباز که خیلی خوب با دو شمشیر می‌کشد و کشته شده است و پس از سالهای دور مردم انر ا زیارت قبول کردند؛ ولی به گفته اکادمیسن اعظم سیستانی لیس بن قیس نیست. احتمال هم داردکه این مقبره زنبیل شاه بوده باشدو مردم غرض مصئون نگهداشت وی به آن صبغه اسلامی زده باشند. زیاده تاریخ دانان می‌گویند زیارت شاه دوشمشیره یک عرب است؛ که درسال ۳۶ کشته شده. ودرانجا دفن گردیده بود. طبق مشاهدات که در ماه سپتمبر سال۲۰۱۱ نمودم در مقبره دو آدم بدون سر دفن بود از مسولین سوال نمودم که شخص دومی کی است گفتن شخصس دوم تن عبدرالرحمن بن اشعت است. پس ازین که او در جنگ با حجاج شکست می‌خورد دربست نزد عیاض بن هشام پناه می‌آورد وهشام خواست اورا به حجاج تسلیم دهد درهمین وقت کابل شاه چون قضیه عبدالرحمن را تعقیب می‌نمود بست را محاصره و عبدالرحمن را به کابل می‌آورد. پس از آن کابل شاه تاب مقاومت را نداشته باج را قبول می‌نماید واعراب حملات خودرا قطع می‌کند. درسال ۷۰۳ عبدالرحمن به مرگ طبیعی می‌میرد کابل شاه از اینکه خودرا نزدیک با حجاج داند سر عبدالرحمن را به حجاج می فرستدوتنه آنرا در پهلو قیس نام دفن می‌نماید؛ ولی الی حمله یعقوب لیث در آن جا زیارت و مسجد وجود نداشت. زیرا کابل شاه نمی‌گذاشت مردم از سپاه دشمن او زیارت سازد وهم کی زیارت بسازد زیرا مردم همه بت‌پرست بودند. پس از زمان کوتاه که معامله گری تجارتی و سرکاری آغاز شد مسلمانان درجنب مقبره یک مسلمان مسجد غرض ادای نماز اعمارنمودند. از اینکه می‌گویند قبل از مسجد این محل جایگاه بت اسمائی بوده امکان دارد. چون کابلشاه پایتخت را با شمول سرمایه وبتها بطرف هند انتقال دادند. مسلمانان عادت داشتندبت خانه را خراب و به عوض آن مسجد آباد کنند. امکان داردمسجد طورمجلل در زمان یعقوب لیث آباد شده باشد. از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد...

>>>   ... ثاقب‌ صاحب با ابن‌ همه مبارزه بی پایان علمی تان!

>>>   درهمان جنگ شاه دوشمشیره می گویند پنجهزار مردم کابل دریک روز بدست این قوماندان اعراب کشته شدند وتاآنکه او خودش بدست رستمداد کالی بقتل رسید واینکه دربالا نوشته اند مردم ما بت پرست بودند شاید عده کمی انها بوده باشند اما دین زردشتی هم دربین مردم مروج بود به همین خاطر پیامبر اسلام آنهارا اهل کتاب خوانده بود

>>>   ضرب المثلی داریم که میگوید ((تاکه احمق درجهان است ، عاقل در نمیماند ) استفاده از احساسات دینی ، مذهبی وعقیدوی اسلامی ، آنهم به شکل افراطی آن ، سخن رابجایی رسانیده است  که وقایع چون سوختاندن ومحکمه ی صحرای فرخنده ی شهید رابباربیاورد که لکه ی ننگی به دامن اسلام متعادل است .
انجینر محمد روزی - فاریاب

>>>   ازنظریات خوب که شما دراین باره ارسال نموده اید تشکرمیکنم یعنی کسانیکه این عمل ضد اسلامی را انجام میدهند نتیجه ان برهم خوردن نظام وهم چنان مرتکب شدن جرمی که اصلا جبران ناپذیر است اگروزارت محترم حج اوقاف درزمینه ازقبل تدابیر را درنظرداشته میبود وجلواین دوروغ گوها ... را میگرفت دختر بیگناه وحامی قران فرخنده را به شهادت نمیرساندن . (رشادحکیمی )

>>>   هستند کسانی که علم دین را درست نمیدانند به فالبینان ورمالان وتعویذ نویسان رو میاورند وفریب چال ونیرنگ انها را می خوردند همین تعویذ نویسان وقتیکه خودش ویا اعضای فامیلش بکدام مرض مبتلا میگردد به داکتر مراجع میکنند و مردم به چشم می بینند ولی تعویذ نویسان عوام فریب قسم انها رافریب داده که انرا در نظر نداشته به تعویذ نویس اعتماد میکنند کار خیلی خوب است که جلو تعویذ نویسان گرفته شود وجداً با انها مبارزه پیگیر صورت بگیرد وتبلیغات درین ارتباط دوامدار تا محو کامل این ان انجام گردد .
عماد مبشر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است