شب های عید در سنگر...
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۹    ۱۳۹۴/۱/۳ کد خبر: 91617 منبع: پرینت

شب های عید است و همه لباس های دلخواه خود را خریده و منتظر صبح آن روزاند تا بپوشند و دیگر در این روز غم های روزمره زندگی و خستگی کارها را از جان بکشند. شب های عید است و همه سفره های آنچنانی و شامل هر نوع خوراکی و میوه جات تهیه می کنند تا درآن روز میل کنند.

شب های عید است و همه به خوشی خنده و دید و بازدید از یکدیگر می گذرانند اما این عید در افغانستان عزیز خاک شهدا و فداییان، سرزمین اسیران دربند و مجاهدانی چون نیروهای امنیتی در سنگر چه طور می گذرد؟

آنهایی که در این اواخر پدران شان را ازدست داده اند و زیر بمب های دشمنان صلیبی لباس سرخ شهادت پوشیده اند چه عیدی در پیش روی دارند؟ همه بچه ها در کنار پدرانشان با گفتن "بابا" به این طرف و آن طرف رفته و بازی و شوخی می کنند اما فرزندان شهید بابای خود را نمی بینند که صدایش کنند... چه حالی دارند؟

آیا بیوه زنانی که شوهران خود را ازدست داده اند و دیگر سرپرستی حتی ندارند تا حالی از آنها بپرسد، این روز را چه طور سپری می کنند؟ غیر از گریستن و اشک و غم برای آنان چه انتظاری داریم؟

آیا به فکر آن مادرانی هم افتاده ایم که تک فرزند خانه خود را نیز در این روزها از دست داده اند و دیگر کسی نیست که حتی صدای آنها را "بلی"گوید و آیا این فکر در ذهن ما خطور کرده که برادران اسیر ما در زندان ها چه حالی دارند و زیر شکنجه های غاصبان ملک ما چه روزهای سختی را تحمل می کنند؟ بیاد دارم در زندان کابل اداره 17 بودم و بعضی از کسانی را که خیلی ضعیف و بزرگسال بودند به بهانه هایی زندان کرده بودند و در این شب ها فقط می گریستند زیرا برخی بدون هیچ دلیلی او را زندان کرده بودند و یک فرزند پسر هم بیشتر نداشت و دهها مورد دیگر که با آنها یک سال وچهار ماه را پشت سر گذاشتم ولی اینجا مجال گفتن نیست.

اینها و صدها واقعیت دیگر که خودم با چشمان خود دیده ام... مسوول این همه درد وغم امت ما کیست؟

عید در خانه ها را کمی بررسی کردیم اما عید در سنگر را چه فکر می کنید؟
سنگر جهاد دراین روزها نیز حال و هوای خود را دارد مجاهدان کوشش می کنند تا در این شبهای عید ترتیب عملیات های مهمی را بدهند تا مرحمی برزخم یتیمان و بیوه زنان باشد. آنها نیز به آرزوی شهادت در این شبها دست به حمله های بزرگ و فداکارانه می زنند زیرا ایمان ها نیز به امر خداوندی حال و قوه دیگری دارد.

عید مجاهدان در عزا و قتل بیشتر دشمنان اسلام خلاصه می گردد و درد و غم امت اسلام و ملت رنجدیده، خوشی های خانه و استراحت در کنار فرزندان را گرفته و اینکه دشمنان اسلام را می بینند در کوچه و بازار گشت و گذار می کنند آنها را وا داشته تا همتا عید و غیر عید را در میان کوه ها، جنگل ها و آغشته با گرد و غبار بیابان ها در ریگ ها و دشت های وطن بگذرانند و زمین را کوره داغی برای صلیبیان و مزدوران داخلی آنها بسازند.

آری! ما در خانه ها آرام نشسته ایم و عید را جشن می گیریم در حالیکه مجاهدان در جوی ها و روی خاک های کمینگاه درانتظار رسیدن کاروان خارجی های خون آشام بسر می برند و سر و صورتشان را خاک و غبار پوشیده و هوای گرم و داغ نصف روز چهره های آنان را سیاه کرده است.

آری مجاهدی را دارم می بینم که طول روز و بلکه چند روز را زیر آفتاب گرم و یا در سردی های آنچنانی در کمین انفجار دادن مبنی بر دشمنان اسلام بسر می برد و گروه هشت نفره ای را با یک راکت و یک ثقیل و چند کلاشینکوف می بینم که هریک از آنها کوله باری رابه دوش گرفته که در آن مختصری از خوراک چندشبانه روزش وبستری نازک برای خواب را دارد حمل می کند و راه های طولانی در میان جنگل ها و درره ها را می پیماید تا بهر کمینی در جای مناسبی برسد.

مجاهد عیدش همین است و تمام خوشی هایش در موفق بودن کمین و انفجارش بر دشمنان خلاصه می گردد و آن خوشی که او را دست می دهد من و تو هیچگاه آن را در خانه در بهترین مجلس ها و... حاصل نمی کنیم.

آری! من و تو به فکر دید و بازدید از فامیل و بهترین دوستانیم و شیک ترین لباسها را می پوشیم اما مجاهد فدایی و آن کسی که تمام وجودش را قربان دین خدا می کند در این روزها لباس بارود یا به قول خودشان "مهریه حور " را به تن می کنند و با شهامتی بی نظیر وخدا دادی درقلب دشمن خود را می زنند تا در اینچنین روزهایی بتوانند مرحمی بر دل یتیمان و بیوه زنان و خانوده های اسیران و شهدا باشند.

عید در سنگر جهاد قربانی جان است.

عید در سنگر جهاد کمین و حمله بر قلب دشمن است و بس.

و عید در سنگر پاک جهاد در افغانستان عزیز ساختن جهنمی دراین دنیا برای کافران و مزدوران آنها است.

و اینها هستند که از پس همه مسوولیت هایی که در ابتدا یاد شد برمی آیند و غم و درد امت را باجان و دل می خرند و گویا اشک یتیمان را پاک کرده، زنجیرهای اسیران راشکسته، مرحم دل خانوده شهیدان بوده و زهر چشمی به دشمنان اسلام اند.

اینها هستند که پیش خدا از مقام بلندی برخوردارند (لایستوی القاعدون من المومنین غیر اولی الضرر والمجاهدون فی سبیل الله باموالهم وانفسهم) آنهایی که نشسته اند و جهاد نمی کنند-غیر از معذوران با مجاهدان در راه خدا با مال و جان برابر نیستند.

در حقیقت عزت و ناموس اسلام و مسلمانان در زیر چتر همین غازیان فی سبیل الله بسر می برد و در آینده ایی نه چندان دور تمام جهان ممنون فداکاری های آنان خواهد بود. و ما ذلک علی الله بعزیز.


حبیب الله یوسفزی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ... تخمین سازمان ملل را اکثر کشته شدها مردم ملکی بودن که توسط بمب گذاری شما کشته شدن

>>>   نویسنده!
آز آن یتیم ها هم یاد کن که پدر های خود را در انتحاریهای شما ... از دست داده اند.

>>>   ... اگر شما قوم آرام شوید خارجیها خودشان بیرون میشوند اگر آنها بیرون نشد مردم بیرون میکند ولی مردم از ترس... شما خارجیها را از شما کرده ترجیح میدهن چون اگر شما دوباره قدرته بگیرین دیگه زنده جان در افغانستان نمیمانید وآبادیهارا خراب میکنید ومردم را میکشید به هربهانه ای طوریکه در دورانتان به مردم نشان دادین

>>>   نظردهنده اول:شماکه میگوید تمام کشته شده گان مردم ملکی بودن،آیاخودشما به مردم ملکی رحم کرده اید؟ آیا خودشما به حق وحقوق مردم ملکی احترام گذاشته اید؟ آیا آن31 نفری که درمسیر راه از موتر پایین میشود مردم ملکی نیست؟آیا آن اینتهاریهای را که شما انجام میدهید که صدهانفر جان خودرا ازدست میدهد مردم ملکی نیست؟ به خدا اینها همه مردم ملکی هستند،اینها همه هموطن ماوشما هستند،اینها همه مسلمان هستند.بیاید دست برادری،برابری ودوستی دهیم وکشور عزیز خودرا آباد کنیم. آنوقت است که کشور عزیز ما به آرامش میرسد.
به امید آنروز.
حسن احمدی

>>>   ... کشتارهای دسته چمعی , سربریدن ها , انتحاری های که ده ها بی گناه ومسلمان رابه خاک وخون میکشد ازماین های کنارجاده وغیره وغیره که ازدست همین مجاهدهای نام نهاد شما سرمی زند نیزبنویس . کسی شما را مجبورنکرده که خودرا ازبین ببرید شما ورهبران شما فقط به خاطرقدرت وتعصب که درمقابل ملت افغانستان دارید این همه کشتار وقتل وویرانی را به راه انداخته اید . حالی که خارچی دراکثرولایات نیست وهمه مردم مسلمان افغان است که حکومت می کند پس چرا بدبختی وکشتار . نعیمی ازغور

>>>   اگر همین مجاهدین... دست از جهاد... خود بردارند،بهانه حضور خارجی ها در کشور وجود نخواهد داشت،در ضمن اگر به فرض محال این به اصطلاح مجاهدین موفق شوند و به طور مسلحانه افغانستان را تسخیر کنند. کشور از کوچکترین وسایل تا بزرگترین وسایل نیازمند همین صلیبی ها خواهد بود و همینطور که الان هم نیازمند است.روزی کشور ازاد و مستقل خواهد شد که از لحاظ فرهنگ واقتصاد و علم و سیاست و نظامی پیشرفت کند و مستقل شود.با این اقدامات در وهله اول مردم کشته و زخمی میشود و با ایجاد نا امنی کشور را عقب مانده نگه میدارد.و ذر مرحله دوم حضور نیروهای خارجی را مشروعیت می بخشد

>>>   از کدام پدران صحبت می کنید . امان وطن فروشانی که با همکاری اشغالگران خون صدها بیگناه را به طوره ... بر زمین ریختند. انان جزء وطن فروشانی بیشی نبودند. اینها باید به دست مجاهدین هلاک می شدند. . کدام سازمان ملل . اگر سازمانی بود الان کشوره مان در جنگ نبود. بهتر است که بگوییم سازمان امریکایی. و خطاب به نظر دهنده سومی. از برکت و قربانی های همین قوم است که امثال شما زنده است. امریکایی ها امده اند که سرمایه ملی و شرف این ملت را به تاراج ببرند. اشغالگران که عاشق قیافه و چشم های ...ی تو نیستند...
حبیب الله یوسفزی

>>>   محترم یوسفزی شهیدان واقعی مجاهدان علیه ارتش سرخ بودندنه مزدوران خودامریکادرجنگی جاهلانه یازرگری وانتحار وانفجار...
شیوا.کاندیداحتمالی بلخ

>>>   از کدام پدران صحبت می کنید ....
ما وطنفروش به کسانی می گوئیم که آله دست پاکستان شده در وطن ما قتل غارت حریق مکاتب قتل معلمین داکتران ومسافرین بی گناه را به عهده دارند وطن فروش به انانی می گوئیم که تحت قومانده ای اس آی دشمن تاریخی ما ماشین های سرک سازی را حریق میکند پل وپلچک ویران میکنند در میدان بازی اطفال ماین میگذارند وبدون اجازه آی اس آی صلاحیت دال خوردن هم ندارند طفل هشت ساله را به عنوان جاسوس به دار میزنند زن هشتاد ساله را بنام نصارا تیر باران میکنند ما به اینان هم وطنفروش وضمنا جــــاهـــل هم خطاب می کنیم ... سازمان ملل یا راه بلد جنت روزی دهنده وهرچیز همان آی اس آی است ما برای کسانیکه به نسبت مجبوریت وتامین منافع خود باما در ساختن وطن دست همکاری میدهند دوست خطاب میکنیم آنانی که برای اطفال ما واکسین برای جوانان زمینه درس وتعلیم برای اردوی ما زمینه رشد و تجهیز آماده میکنند بنام انسانیت ازان ها سپاسگذاریم راست گفتی که عاشق ما نیستند اما درین موارد منافع ما با انها مطابقت میکنند وهرزمانی به پاایستاده شدیم آنها به کشورخود میروند
راستگو


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است