هرات در ردیف هزار شهر برتر جهان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۹    ۱۳۸۹/۱/۱۱ کد خبر: 9023 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان (afghanpaper)، شهر هرات از طرف یونسکو از جمله هزار شهر برتر جهان شناخته شد.

مسؤلین محلی می گویند که این شهر پس از بررسی شهرهای مختلف جهان شامل برنامه هزار شهر و هزار زندگی سازمان یونسکو گردیده است.

نقیب آروین، سخنگوی والی هرات با تائید این خبر به باخترگفت که داکتر احمد یوسف نورستانی، والی هرات بخاطر استقبال از این تصمیم یونسکو برنامه های مشخصی را راه اندازی خواهد کرد.

به گفته وی درجریان ماه حمل، روز عدم استفاده از دخانیات ، روزهای ورزش همهگانی ، پاک کاری شهر و رانندگی خوب را نیز اعلام خواهد کرد.

سخنگوی والی هرات عدم آلودگی، پاکی و صفائی شهر، امکامات بهتر زندگی را از جمله شاخص هایی عنوان کرد که در انتخاب شهر برتر مطرح می گردد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   شهروندان محترم هرات همواره به فکر کشور و شهر خود میباشند درحیقیت این است وظیفه شهرمندی به شرط آن که مسؤلین دولت نیز به آن همکاری کنند .
ده سال حکومت کرزی جیزی جزو بی آمنی چیز دیگری به هرات به ارمغان نیاورد بازساری هرات ده سال به تعویق افتاد اکر تجار ملی هرات را ترک کردند سرمایه های ملی به کشور های همسایه رفت هزاران هراتی به علت اختطاف های سازمان یافته که دولت نیز در آن نقش داشت به کشور های همسایه و یا به خارج فرار نمودند صدها فامیل و جوان هراتی در ایران ، ترکیه به فرار به اروپا منتظر اند در این مسافرت های اجباری که آنان را مجبور به ترک وطن نموده حتی اولا و فامیل خود را از دست میدهند چون دولت در تآمین امنیت شان کاری کرده نمیتواند.
اگر واقعا در هرات امن میبود بازساری شهر به مراتب بیشتر بود .
بعضی ها در هرات میکویند دولت مرکز ی به هرات حسادت دارند و نمی خواهد هراتی اباد و پیشرفته ببیند چون در جنبوب و شرق جنگ و ادم کشی است وضعیت هرات هم باید خوب نباشد .
آقای کرزی همان طور که طالبان ادم کش را برادران خود میدانید بیاید مردم هرات را برادران خود بدانید و امنیت را دراین شهر بر قرار نماید واز این بیشتر طالبان را بر سر مردم هرات نشورانید.
و از هرات الگو بگیرید و از این بیشتر مردم هرات را شهروندان درجه دو تصور نکنید
زلمی از لندن

>>>   خدای توانارا شکر. دولت باید ازهرطریق ممکن مردم رااموزش دهد تا با رعا یت قوانین شهری واداب همزیستی و مرعات نمودن بهداشت عمومی وشخصی کشورخودرا دردیف های بالای لیست قراردهیم . انشالله
کم گپ

>>>   این جای بسیار خوشحالیست که یکی از شهرهای کشور عزیز مان افغانستان در ردیف شهر های بر تر جهان قرار گرفته هست مه با تمام وجود این موفقیت را به هموطنان گل هراتی خود تبریگ میگویم وآرزو میکنیم که تمام شهر های مان این موفقیت را کمایی کنند بخصوص شهر های باستانی هرات وبامیان. بسیار خوشحال شدیم.
محب ازبامیان

>>>   خبر خوبي است اما شكي نيست كه بهتر از اين هم مي توانست بشود بشرط اينكه دولتمردان يك دهم آنچه كه به فكر منافع مادي و ساير موضوعات تبعيض آميز هستند به فكر كشور هم باشند حتي ديگر شهر ها هم مي تواند مقام بگيرد
رستم / كندوز

>>>   من امروزواقعا خوشحال شدم كه يكي از شهر هاي وطن عزيز ما هم به اين لست شامل شد. اميدوارم شهرهاي ديكر نيز از مردم شريف هرات الكو كرفته و در كارهاي شهروندي بيش قدم شوند تا باشد تمام شهرهاي افغانستان همين طور نظيف و قانون مند شوند.
و از خداوندخواهان موفقيت تمام خادمين مملكت و بربادي و ريشه كن شدن خايينين مملكت هستم.
ش.جمشيدي
محصل در هند

>>>   برادر محب تشکرازحس وطندوستی شما خداکند تمام افغانها از همچو حسی برخوردارباشند وروزی باشد که تمام مناطق کشور عزیزما آباد وامن گردد تا به تمام جهان با سربلندی بگوییم افغان هستیم
برادر هراتی شما

>>>   بکوشید تا هرات در جمله صد شهر برتر جهان شامل شود.
بازبین از هالند

>>>   جای بسيار مسرت است که يکی از شهر های افغانستان در رديف هزار شهر برتر جهان در آمد.
بيايم با ديده باز نگريسته وبکوشيم تا شهر های ديگر کشور هم در اين رديف قرار گيرند.
اخضر از کابل

>>>   مردم كه خوب باشد شهر حتمي خوب خواهد شد
ولايت هاي ديگر يادبگيريد اين نسيت كه دولت كمك ميكند مردم
هرات واطراف ان فرهنگ غني هم دارد ازجمله با كلاس ترين مردم افغانستان هم است كه ازنگا ادب هم جايه گاي خوبي دارد

>>>   با عرض سلام
زمانیکه شهرهرات در لیست هزار شهر پاک یاد می گردد این را باید از خدمات صادقانه و خستگی ناپذیر شاروال مقتدر و پرکار هرات ، الحاج محمد سلیم تره کی که همواره در صفائی ، انسجام شهری و ایجاد فضایی سبز و بر داشتن زباله ها از سطح شهر و بلند بردن سطح عواید ریاست شاروالی که نسبت به سالهای قبل از ریاست آقای تره کی به 300% ارتقاء عواید را نشان می دهد باز هم ما هراتیها افتخار داریم که از شهر اولیاء فرزند صادق هرات که به خاطر شهر و دیار خود شب و روز زحمت کشیده و نیز از جانب مردم فرهنگی هرات، مورد تائید قرار گرفته که این افتخار برای تمام مردم هرات عزیز و افغانستانی آباد محسوب می گردد.
فهیم ارشاد از شهر ملبورن استرالیا

>>>   من از ایران این پیام را می نویسم.شهر خواجه عبدالله انصاری،پیر هرات و مقتدای رهپویان عرفان شایسته این امر بوده و هست.ای هرات دیر زی و مهر افزون.

>>>   جاي بسي مسرت است كه مدم افغانستان به اين افتخار دست يافتند.گفتم مدم افغانستان چون به اين معتقدم كه تمام افغانستان سراي من و تمام هموطنان من است خدا كند ازين فرصت درست استفاده شده و در حصه معرفي بهتر هرات به جهانيان تلاش صورت گيرد و اي كاش شهر هرات مورد بي مهري قرار نميگرفت و از ظرفيت هاي آن استفاده اعظمي بعمل آيد.
جليل فضل از هرات

>>>   هرات هرات سرزمين جامي تو واجب عشق و احترامي
نام هرات از غزل عاشقانه بهتر نام هرات از سحر عارفانه بهتر
حيف است اگرسروهنر نارسا بماند حيف است اگر تخت صفر بينوابماند
وكيل احمد تيموري از هرات


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است