پنجشیر دردمند شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۰    ۱۳۹۳/۱۲/۷ کد خبر: 90115 منبع: پرینت

برف باری های غیر منتظره و شدید، اهالی پنجشیر را داغدار ساخت. طبق گزارش های رسیده، عصیان طبیعت در پنجیشر با تلفات جانی و مالی زیادی به همراه می باشد.

ریزش برف شدید و برف کوچ در بسیاری از مناطق بالای پنجشیر، بخصوص در بخش پریان، قریه های پیر گذر، کورپیتو، کل کواه، قریه تل، چشته، تنگی پریان و بعضی قریه جات کوچک و همچنان در بخش ولسوالی دره پنجشیر، بخصوص عبدالله خیل، جیرعلی، کرامان، در قریه بزرگ خینج، قریه سفید چیر، قریه ملسپه، شابه و تعدادی از قراء و قصبات دیگر پنجشیر، فاجعه بار بوده است.

تا هنوز فقط از 129 نفر تلفات گزارش رسیده است اما بیشترین تلفات زیر برف نا معلوم می باشد.

بر اثر ارتفاع بارندگی که باعث قطع قریه جات از همدیگر گردیده است، ایجاد ارتباط و رسیدگی را بسیار مشکل ساخته است.

از خداوند متعال به روح قربانیان این فاجعه در پنجشیر و سایر ولایات و مناطق افغانستان درود می فرستیم و به بازماندگان شان صبر جمیل می طلبیم.

انشاالله که تا فردا صبح در روشنی روز به اطلاعات بیشتری دست خواهیم یافت و آمادگی های لازم گرفته خواهد شد.

هموطن


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   به روزمشکل هموطنان پنجشیری متاثرم مگراین قهرو غضب خداشاید ازبود دزدان یاغی باشدکه خداجزای شانرا داده است افسوس تروخشک باهم سوخت . کاش فقط خانه دزدراویران کند !وطندار

>>>   تمام افغانستان در پنجشیر غارت شد اګر پنجشیری ها این پول هارا که از افغانستان در این ده پانزده سال تاراج کرد ده فیصد انرا در راه عام المنفعه مصرف میکرد. یک اندازه جلوګری از مصیبتها میشد بعضی ها خانه های طلایی اعمار کرده است. وحکومت شخصی در پنجشیر ساخته اند فلهذا از حکومت کابل باید هیچ توقع نداشته باشد تمام پول و دارایی دولت. نزد خود ایشان است.

>>>   حوادث المناک طبیعی اخیر در سراسر کشور و مخصوصا در ولایت پنجشیر باید از طرف سردمداران حکومت وحدت حد اقل برای یکروز ماتم ملی اعلان شود.
کاظم از لوگر جان

>>>   درود بروان همه جان باختگان این حادثه المناک .
مجید یوسفی ازتهران

>>>   اگر پنجشیری ها چیزی را برده است داخل کشوراست وای بحال آنهای که بیت المال رابه چرکستان بردندمانندطیارات تانکها آثارتاریخی وغیره که ده ها سطرمیشودهمین اکنون غارت گمرکات ازطرف یک باندمتعصب ویک ولایت به غارت میرودکسی نیست که ادعای بکندچونکه لابی دارند
یاسر

>>>   باعرض سلام وضمن عرض تسلیت به مردمان داغ دیده بدخشان :پنجشیر:پروان:بامیان :وجاهای دیگری که این اتفاق افتاده واز آنها گذارش نشده است ازخداوند متعال برای این قربانیان طلب مغفرت می کنم هم وطنان عزیز بیاید این تفرقه اندازی را بس کنیم تابکی این کارا ادامه دیم فرض کردیم مردم پنجشیر ... بودن مرد ماهای بدخشان پروان بامیان اینها چی بودن یاکه اینها دزد بودن نه خیر این حرفها کلن غلط است اینهای که حرف تفرقه آمیز می زنند ازهم وطن بودن سردر نمیارن اینها همه منا فیق هستن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است