فوری: حمله انتحاری در مقابل سفارت ایران در کابل
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۷    ۱۳۹۳/۱۲/۷ کد خبر: 90075 منبع: پرینت

ساعتی قبل یک حمله انتحاری در مقابل سفارت ایران روی داد.

هدف این حمله انتحاری، موتر سرویس کارمندان سفارت ترکیه بوده که گفته می شود راننده موتر مذکور کشته و تعدادی از کارمندان سفارت ترکیه در کابل زخمی شدند.

شاهدان عینی می گویند که یک موتر کرولای شخصی خود را به موتر کارمندان سفارت ترکیه نزدیک ساخته و مواد انفجاری تعبیه شده در موتر را منفجر ساخت.

هنوز گزارش دقیقی از این حمله انتحاری در اختیار رسانه ها قرار نگرفته است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ترکیه یک کشوراسلامی همدوست مردم افغانستان طول تاریخ باافغانستان داخل جنگ نبوده این انتهاربمثابه مسلمان کشی موردتنفرمردم افغانستان وجهان اسلام قرارخواهدگرفت.
تینگداش ازفاریاب

>>>   هرگروهی هم که این عمل ضدانسانی وضداسلامی رابذضدیک کشور همدوست جهان اسلام انجام داده دشمن اسلام بوده است. .
اندخویی

>>>   انتحاروقتل حتی برضدسفارتخانه های کشورهای دشمن یک کارمذموم است چراکه رقابت ودشمنی بادشمنان باید درچوکات عقل ومنطق ودیپلماسی ودرجبهه رویاروی باشد وترور علاوه بربدنام کردن خود،کشتن غیرنظامیان وهمچنین بهانه دوام اشغال واستعمار نتیجه ای ندارد.
شیوا.کاندیداحتمالی بلخ

>>>   امارت اسلامی این حمله را بر عهده گرفته است. ما چنین انتظاری از کشوره همسایه ترکیه نداشتیم . که در رکاب کفار در افغانستان عزیز علیه ملت مظلوم افغانستان بجنگد. چند مدت پیش ترکیه از افزایش سربازان خود را در افغانستان . افزایش داد. ولی جای تاسف است که یک کشور اسلامی امانند ترکیه با کفار یکی شده اند . و خون ملت مظلوم افغانستان را با جام های زرین نوش می کنند. هشدار به تمامی کشورها اگر نیروها خود را از افغانستان خارج نکنند . خون تک تک سربازانش را جاری خواهیم کرد. حتی اگر هم ترکیه باشد. بعد از این به ترکیه جوابهای دندان شکنی خواهیم داد. و هم به قوت های غربی. بهتر است ترکیه هر چه زوتر اقدام کند . و سربازان خود را از افغانستان عزیز خارج کند.
والسلام حبیب الله یوسفزی

>>>   بلی ترکیه با افغانستان دوست بوده ولی داعیشی که در حال ظهور کردن در افغانستان هست نیز دوست ترکیه هست. در جنگهای عراق وسوریه که از جانب داعیش پیشبرده میشود یکی از حامیان ان ترکیه میباشد. تا هنوز ترکیه هیچگونه عملی نظامی برضد داعیش در عراق وسوریه انجان نداده اند دلیلش همفکری وهمسویی ترکیه با داعیش هست.

>>>   خو ایران یک کشور دوست ماست روشن است افراطی ها این حملات را انجام داده تا با کشورهای مسلمان اختلاف بیندازند

>>>   آقای شیوا دوباره نظرات تفرقه انداز خود را نویسه کردی ...؟ برو یک جایی گپ بزن که نداند دشمن و دوست کیست. هیچ شناختی از اوضاع کشور نداری فقط خود را استاد همه میدانی

>>>   آقای یوسفزی درست است ترکیه هم بعضی رفتارهای نامناسبی چون حمایت داعشها دارد و خود دنبال پان ترکیسم در منطقه میباشد ولی شما باید بدانید امروز دوران خشونت و طالبانیسم تمام شده است.

>>>   برادر تینگداش ترکیه یک کشوری است که از پان ترکیست حمایت میکند و در افغانستان خطر می اندازد و هنوز حمایت های خود را از گروه افراطی داعش قطع نکرده است و در همین خبرها بود که حدود هزار سرباز ترک برای داعش رفته است قوم شریف اوزبیک باید با هوشمندی از ترکیه فاصله بگیرند که برایشان هیچ فایده نخواهد داشت.

>>>   مرزهایتان را محکم بگیرید مخصوصا سمت عربستان و پاکستان قسم میخورم داعش هیچوقت در افغانستان ظهورنکند و همچنین هر کس هر کس امنیت کشور را بهم زد نابود کنید مخصوصا طالبان.
حسینی از قم

>>>   حماقت این گروه بی رنگ وبو و بی خاصیت تمامی ندارد این گونه حماقت ها نه بازور حل می شود و نه با التماس! علاج این درد مهلک فقط اگاه کردن مردم و ایجاد اشتغال است و بس.
محمدی از دایکندی.

>>>   ترکیه دوست داعش نیست اگر داعش به قدرت بیشتر در منطقه برسد نه تنها ترکیه را بلکه کشورهای دیگر مسلمان را نخواهد گذاشت، چونکه به اساس ادعای خلافت اسلامی داعش، تمام کشورهای منطقه شامل این خلافت میشود. آنچه ترکیه بیشتر از آن هراس دارد قدرت کرد هاست چرا که کردهای منطقه از جمله در ترکیه، با قدرت بیشتر، تلاش تشکیل دولت کردستان و یا حد اقل خود مختاری مناطق کرد نشین را میکنند.
علی احمد بامیان

>>>   خود کش یا خود مرداری یا انتحاری آدرس را اشتبا گرفته بود- فکر مینمود موتر اتبآ ایرانیست- اما اشتبآ بادار ترک را به غم نشاند.
ترکیه ازچهارده سال تحت فرمان ناتوونیروهای غربی در وردک به طالبان بیفرهنگ آموزش کشتارو انتحار را میدهد- درین چهارده سال یکنفر ترکی هم مورد تهاجم وکشتار قرار نگرفت- پس چطور در نزدیکی سفارت ایران چنین تهاجم علیه شان صورت میگیرد؟؟؟؟؟

>>>   به توجه دیدگاه نهم این صفحه ! اگرملت های افغانستان برادرهمدیگرند پس من و امثال من به صفت فرزنداوزبیک و ترکمن هرگزنگفتیم که روابط تاریخی برادران ایرانی و تاجیکی پان تاجیکیزم است . یافتن یک دوست به سالیانی اندوختن هزار دشمن به آنی میسر است . شماباید بما مصلحت دهیدکه دوست بیغرض افغانستان را به هروسیله ممکن افزایش دهیم تا همبستگی جهانی موجب توازن اقتصادی مامردم افغانستان نیزگردد . شایدهریک کشوردورونزدیک به مردم ماحمله نظامی یاگاهی ضربه اقتصادی داشته ولی نشان بدهیدیک ضربه زیانبارکشورومردم ترکیه به مردم افغانستان چه وقت بوده است ؟ تعالیم نظامی تا اعطای بورسیه ها اززمان شاه امان الله خان باترکیه آغاذشده هنوزحاصل آنرا بجای اوزبیک وترکمن همانا مردم تاجیک و پشتون بهره برده است . اکثریت نظامیان ورزیده سابقه دارافغانی تعلیم یافته ترکیه است . اگرپان ترکیسم است باید همکاریک ملت میبود دروردک چه میکرد ؟بجای تیشه به ریشه اوزبیک کوشش کنید دوستی همه تحکیم یابد تا قوی و قویترشویم تفرقه کاردشمن است . تینگداش

>>>   ترکیه یک کشور اسلامی است و یکی از متحدان خوبی افغانستان بشمار میرود ما نیاید کمک های را که ترکیه به کشور ما انجام داده به این قدر زودی فراموش کنیم ترکیه همیشه ما را یاری و کمک رسانده و در تمام بخش بشترین بورسیه ها را به کشور ما اهدا کرده اند و در اکثریت بخش ها چه نظامی یا ملکی بوده ،نسل جوان ما را آموزش و پرورش داده اند. ما باید دوست را از دشمن تفکیک کنیم. انتحاری که امروز صورت گرفت این یک کار دشمنان صلح و ثبات افغانستان بوده میتواند. بعضی از کشور ها نمی خواهد که افغانستان روابط خوبی با کشور های جهان داشته باشید بخاطر تنگ نظری شان چنین اعمال شوم را انجام میدهند.
"زلمی" از میدان وردگ

>>>   حمایت ترکیه از داعش غیرقابل انکار است. ترکیه به راحتی مرز های خود را برای افراد داعش باز میگذارد به جز اون عکس های زیادی از درمان نفرات داعش در ترکیه حتی در سطح اینترنت موجود است. در زمان حمله داعش به کوبانی در سوریه دولت خود مختار کردستان عراق و ایران قصد ارسال سلاح و کمک به کوبانی را داشتند که ترکیه اجازه عبور این نیرو ها را نداد. کمک به مردم جنگ زده و بیچاره کوبانی مگه چه ضرری برای ترکیه داشت که اجازه نداد؟
محمد - ایران

>>>   آقای علی احمد
لطفا بیشتر مطالعه کنید. ترکیه هم پیمان و متحد اصلی داعش است. ترکیه از داعش استفاده کرد تا کردهای سوریه در شهر کوبانی و کردهای عراق در شهر شنگال را تضعیف کند و از کردها امتیاز بگیرد.

>>>   در شروع ترکیه و امریکایی ها تمام کسانی را که بر ضد حکومت سوریه میجنگیدند کمک های مالی، ترانسپورتی، نظامی و ... نمودند در آن زمان داعش وجود نداشت. با بوجود آمدن داعش، ترکیه متوجه شده است که داعش در آینده خطر بزرگتری از کردها برایش خواهد بود. حال امریکایی ها و ترکها تلاش دارند به طور مشخص مخالفین حکومت سوریه را که طرفدار داعش نیستند کمک کنند. این به این معنی نیست که من طرفدار سیاست امریکا ها در سوریه و منطقه باشم اما باید واقعیتها را بشکلی که است باید درک کرد و نه آنطوریکه خواست ما است جلوه داد. من شخصآ به این نظر هستم که جنگ راه حلی نیست بلکه مشکلات بیشتر می آفریند. خشونت فقط خشونت بیشتر می آفریند و هیچ مشکلی را حل نمیکند. تشکر از دوست عزیزی که در عالم ناشناسی توصیه مطالعه بیشتر را به این حقیر نموده اند. توصیه شما کاملآ بجا است منتها باید به توصیه مثبت شما یک چیزی دیگری را اضافه کنم که در پهلوی مطالعه بیشتر، مطالعه مطالبی که بیطرفانه و همه جانبه باشد، نیز مهم است چونکه در هر اختلاف سیاسی و نظامی، طرفین درگیر به نفع خود تبلیغ میکنند و کوشش میکنند واقعیتها را به نفع خود تغییر بدهند.
علی احمد بامیان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است