اتمر دوباره رنگ بوی انگلیسی خود را باز گرفت
حنیف اتمر همان کسی است که بیشترین تلاش را برای واگذاری پایگاه های نظامیان آمریکایی در افغانستان انجام داد و از طرف دیگر در زمان تصدی وزارت داخله توسط وی، انگلیسی ها با همکاری وزارت داخله توسط چرخبال شبه نظامیان طالبان به همراه مهماتشان را به ولایت سمنگان، قندوز و بغلان منتقل کردند 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۲۶    ۱۳۹۳/۱۲/۶ کد خبر: 90051 منبع: پرینت

محترم حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رییس جمهور، برای دیدار با سران قطر از جمله شیخ عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی، نخست وزیر و وزیر داخله قطر و همچنین گفتگو با مخالفان دولت یا همان طالبان به این کشور حاشیه ی خلیج فارس سفر کرده است.

گفته می شود جناب اتمر در دیدارهایش با مقامهای قطری محور اصلی گفتگوها را مصالحه با مخالفان مسلح قرار داده و یکبار دیگر از میزبانی قطر درباره این گفتگوها قدردانی نموده و خواستار تداوم این روند شده است.

دیدار مشاور امنیت ملی با طالبان در قطر در حالی صورت می گیرد که چند روز پیش داکتر عبدالله اعلام کرده بود طی روزهای آینده خبرهای جدیدی از مذاکره با طالبان نشر می شود و برخی رسانه های بین المللی نیز از برگزاری نشستهایی بین نمایندگان طالبان و مقامهای آمریکایی در قطر خبرهایی را منتشر کردند.

آنچه قابل توجه است اینکه چرا این بار حنیف اتمر مامور به انجام رساندن گفتگو با طالبان شده است؟ حنیف اتمر همان کسی است که بیشترین تلاش را برای واگذاری پایگاه های نظامیان آمریکایی در افغانستان انجام داد و از طرف دیگر در زمان تصدی وزارت داخله توسط وی، انگلیسی ها با همکاری وزارت داخله توسط چرخبال شبه نظامیان طالبان به همراه سلاح و مهماتشان را به ولایت سمنگان، قندوز و بغلان منتقل کردند.

اینکه حنیف اتمر فرد شماره یک استخبارات انگلیس در کشور ما است برهیچ کس پوشیده نیست. اما وی جزو پشتونهایی است که بخاطر حفظ منافع قومی دست از تفکرات کمونیستی برداشت و همزمان با کسانیکه نان به نرخ روز می خورند، به نفع آمریکاییها تغییر موضع داد.

وی به این جهت به سمت مامور مذاکره با طالبان انتخاب شده است چون خودش طرز تفکر خاصی برای مدیریت بحران ندارد و اثبات کرده در زمینه های مختلف و متفاوت به نفع آمریکا و انگلیس بسیاری از موقعیتها را از افغانستان گرفته است و از طرف دیگر آنقدر زیرکی و فراست دارد که اختلاس ها و فسادهای مالی و حتی زد و بندهای سیاسی اش بصورت علنی آشکار نشود.

از طرف دیگر وی در این مدت، هیچگاه بصورت علنی اشاره به روابط پنهانی آمریکا و طالبان نداشته است و تنها اینگونه به ابراز نظر پرداخته که: شبکه‌های تروریستی از جمله طالبان افغانستان و پاکستان، لشکر طیبه، شبکه القاعده، داعش، گروه‌های تندرو آسیای میانه و گروه‌های چچنی خطرات جدی در منطقه به حساب می‌آیند و بیشتر این گروه‌ها دسترسی آسانی به مدارس مذهبی مروج افراطی‌گری دارند. لذا تمام کشورهای جهان باید مبارزه مشترک و همزمان علیه این گروه‌ها را آغاز کنند زیرا مبارزه در برابر یکی از این گروه‌ها نتیجه‌بخش نخواهد بود.

جناب حنیف اتمر با اینگونه سخن گفتن نشان داده که جرات جسارت در مقابل کاخ سفید را ندارد بلکه مانند رییس جمهور پیشین حامد کرزی فقط به بهانه گیری از پاکستان پسنده کرده و هیچگاه نمی تواند به صراحت بیان کند که غربیها حامی و پرورش دهنده افراطی ها هستند و پاکستان فقط یک مزدور است.

به هر حال چاره ای نیست جز انتظار تا ببینیم حاصل این مذاکرات پنهانی مقامهای آمریکا، افغانستان و طالبان آن هم در کشوری چون قطر که خواهان گسترش روز افزون نفوذ خود در منطقه می باشد، به کجا ختم خواهد شد؟

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اینکه اتمر تحت پوشش استخبارات انگلیس قرار دارد، درین هیچ شک و شبهه نیست.

>>>   با سلام !
این یک واقعیت عینی است که توسط چرخ بال ها یک تعداد افراد مسلح که به گمان اغلب طالب ها بوده باشند به ولایت سمنگان انتقال داده شده بود در سال 2009 من در شهر ایبک به ریاست اتحادیه کارگری یک سیمینار 15 روزه داشتم .همه روزه از مزارشریف به ایبک میرفتم . دریکی از روز هاکه من میخواستم ازمزار شریف به صوب آن ولا حرکت نمایم ، رئیس اتحادیه کارگری برایم زنگ زده و گفت که استاد امروز نیاید و من هم مدعوین سیمینار را رخصت مینمایم علت را جویا شدم گفت باز از نزدیک برایت شرح خواهم داد . فردای آن روز من برایش زنگ زدم گفت بیا ، رفتم و علت را جویا شدم . گفت شب گذشته صدای هلیکوپتر شد و صبح وعده نماز برایم احوال دادند که در عقب کوه شلوکتو که معدن سنگ مرمر است و در حومه ایبک قرار دارد به تعداد نامعلوم افراد مسلح انتقال داده شده و بعداً لادرک شده اند .سوال نمودم که شما چه اجراات نمودید ؟ گفت که من با چند نفر معززو ریش سفیدان و وکلای ولایتی به نزد والی رفته موضوع را برایش اخبار نمودیم و مشوره دادیم که در این ولایت در حدود هفتاد خانوار است که به لغت طالب ها صحبت مینمایند از ایشان تعهد گرفته شود تا اگر از خانه ای هر کدام شان افراد مشکوک و مسلح به نظر برسند اموال شان ضبط و مرد های آن خانه بندی خواهد شد .که بعد از آن این افراد لادرک شدند .
خاوری از مزار شریف

>>>   گرچه اتمر قرارداد فروش افغانستان را با امریکا امضأ کرد، اما این جناب ننگین سپنتا بود که تلاش های برای واگذاری پایگاه های نظامیان آمریکایی در افغانستان انجام داد. از نظر بنده هردو وطنفروش اند.

>>>   حکومت را اجنبی ها ایجاد کرده خداوند خیر مجاهدین را پیش کند!

>>>   بلی پول های حنیف اتمر توسط نفر خاص ویاورش بنام بهرام که اصل نامش شاپور اتمر است و تیعه جرمنی امیباشد به خارج از کشور سرمایه گذاری میشود .چنانچه شاپور به ملیون ها دالر را در شهرهای برلین وبریمن جرمنی جایداد وکشتی های باربری خریداری کرده .
و ق

>>>   هرگونه اتهام به مقامات باید بامستندات باشد وپارلمان ودادگاه عالی بایدنظارت کافی برعملکردوزیران وافرادنزدیک ارگ ومدیران بلندمرتبه داشته باشند تااستقلال وحاکمیت قانون رادر
روابط باخارجیان مدنظرداشته باشند .ارتباط باخارجیان برای استعمال آنان درخدمت به وطن کارنیکی است امااینکه ماخودفروخته وحلقه به گوش آنهاباشیم مردوداست .
شیواکاندیداحتمالی بلخ

>>>   هموطنان عزیز جای تعجب است که پرورده استخبارات جماهیر شوروی سابق امروز شخص اول استخباراتی انگلیس است. کسی که در به گور کردن صد ها افغان خداپرست و وطندوست را به نام مجاهد به شهادت رساند و بعد از بین رفتن نظام کمونیستی در آغوش انگلیس ها افتید، کشور که در در جلب و آموزش ده ها طفل معصوم این کشور برای حملات انتحاری نقش بسزای دارد امروز سرنوشت صلح را تعین مینمایند.
در حقیقت برای هدف صلح نرفته بلکه برای ارزیابی نتایج و دست آورد های ملی و بین المللی پروژه ای که تا امروز در کشتار و به شهادت رساندن هزار ها هموطن ما از هیچ گونه سعی و تلاش دریغ نورزیده و در نتیجه از طرف باداران شان انگلیس و امریکا تصمیم اتخاذ خواهد شد تا این پروژه با هزینه مصرف شده را ادامه دهد و یا تغیرات را در آن بیاورد و یا هم بدیل دیگر را معرفی خواهد کرد که آوازه های شان از قبل در اذهان مردم ذهنیت سازی شده.
اجمل از شهر پلخمری

>>>   ما نمی دانیم که بالای چه شخصی اعتماد و باور داشته باشیم که شخص مذکور برای افغانستان وفادار میباشد.
هر شخص که ما بالای آن اعتماد نموده ایم گرگی میباشد در لباس گوسفند.

>>>   خوب ميكند جناب اتمر كار خوب هم كرد كس نمى كوييد خوب كرد كار بد هم كرد نمى كوييد بد كرد كى نيست در افغانستان كه نوكر بيرونى ها نيست تاريخ افغانستان همه با نوكرى و مزدورى بوده و اغاى اتمر خوب است به انكليس و امريكا خدمت ميكند توبه از نوكرى با باكستان ...

>>>   خارجی ها دریافته اند که اقای اتمر شخص قاطع با وفا و مطمئین است در هر گروه که قرار بگیرد از اخلاص وصمیم قلب کار میکند اگر در صف کا جی بی توانست یک پای خود را از دست بدهد درین راستا حتما جان خود را قربان خواهد کرد تنها این اقا نیست که صف بدل نموده وبالای ایدئولوژی خود پانهاده است همه کمونیست های سابق بدون استثنا امروزه در قطار به قول خودشان امپریالیزم قرار گرفته باز همان مسلمانهای را که یک روز نوکران امپریالیزم میخواندند میکشند البته منظورم از مسلمانها طالب والقاعدخه وداعش وحکمتیار نیست زیرا اینها همه دریک کتگوری وزیر فرمان ای اس ای وسی ای ای کار مینمایندوروی صحبتم ان ... اندکه از از سقوط دولت داکتر نجیب تا امروز گروه گروه ویا بصورت انفرادی نابود میشوند خلاصه هر انکس که ازاد می اندیشد ومانند این خیانت کار ها به زیر بار اشغال افغانستان وبرنامه های توسعه طلبانه ای انها قرار نگرفت انهارا حتما میکشند ازاد منشان دوراهیبیش پیش رو ندارند یا باید تسلیم اینگروه عظمت طلب وامپریالیست شوندونام خودرا در لیست سیاه وننگین غلامی شامل سازند ومانند اتمر وعلومی و... کرسی های معتبر را بدست بیاورند ویا باید کشته شوند واسمشان در تاریخ بنام ازادگان جاویدانه بماند فقط اقای اتمر نیستند که از چپ گرای به راست امده اند اقای رئیس ارگ وخانم شان یک زمان از حزب کمونیست لبنان هوا داری مینمودند و چند صباحی هم سمت مشاورت داکتر نجیب را داشتند امروزه از معتمدین غرب قرار گرفته اند
تبنگ چی

>>>   ...اولا وزارت داخله چرخ بال از کجا بدست آورد که امروز وجود ندارد.وکدام ملای چترالی آنرا انتحاری نمود؟تخریب وتوته وپارچه گردید تا اتمر آنرا کبار گفته وبالای بادار اصلی پاکستانی اش به فروش برساند.وطن را اتمر به فروش نه رسانید بلکه اعضا شورای ملی هردو مجلس ... سرسپرده گوش به فرمان ورهبران ... به فروش رسانیدند ...تمام اتهامات درحق حنیف اتمر تحمت است ...جنگ استخباراتی بس است.
قادری

>>>   از اتمر چه گله هر دو جناب اشخاص بی لیاقت را به اطراف خود جمع نمودند وملت را فروختن

>>>   سلام : اتمر را همه میشناسند یکی از چهره های اثر گذار در دولت اقای کرزی و نماینده خاص دولت ..... قبل از سال 1382 معاون دفتر کمیته نجات بین المللی (IRC) که یک NGO انگلسی بود کار میکرد ومدت یک سال جهت فرا گیری ..........به انگیستان رفته بود او از قدرت زیاد در تصمیم گیری های دولت وقت و فعلی برخور دار بوده واست واز چمله چهره های است که توانست با درایت انتخابات ریاست جمهوری را رهبری نموده وشخص مورد نظر را بر اریکه قدرت بنشاند او در تصمیم گیری ها در تمام عرصه ها حرف اول را میزند او در راستای ایجاد استراتیژی های امنیتی رول اساسی را ایفا نموده وخود یکی از طراهان ان میباشد حرفها زیاد است عاقلان را اشارتی.وسلام


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است