مراحل صدور ویزای ایران الکترونیکی می شود
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۵    ۱۳۹۳/۱۲/۶ کد خبر: 89991 منبع: پرینت

مراحل صدور ویزای ایران در هرات الکترونیکی می شود.

مسوولان کنسولگری ایران در ولایت هرات با بیان این مطلب گفته اند که این اقدام به هدف فراهم ساختن تسهیلات و سرعت در روند توزیع ویزا و جلوگیری از سرگردانی شهروندان این ولایت صورت گرفته است.

مهدی شاهرخی معاون کنسولگری ایران در هرات در نشست خبری گفت: این برنامه از روز شنبه هفته آینده به روی سایت کنسولگری ایران گذاشته خواهد شد تا متقاضیان، ویزا، را ثبت نام کنند.

به گفته آقای شا‌هرخی برنامه توزیع ویزا در بخش‌های ثبت نام در اینترنت، تحویل دهی مصارف ویزا در بانک و مصاحبه حضوری در خواست کننده با کنسول است که دو بخش نخست آن آنلاین صورت می گیرد و تنها گفتگو با کنسول حضوری صورت خواهد گرفت.

معاون کنسولگری ایران در این نشست افزود: زمانی که درخواست کننده ویزا در اینترنت ثبت نام کرد برای او یک صفحه مشخص باز خواهد شد که در آن صفحه تاریخ دقیق مراجعه آن به کنسولگری روشن خواهد شد.

به گفته آقای شاهرخی در این برنامه برای تاجران و رانندگان ترانزیتی سهمیه ویژه‌ ای در نظر گرفته شده است که برای این افراد هر اندازه که ویزا خواسته باشند داده خواهد شد.

معاون کنسولگری ایران گفت: با عملی شدن این برنامه، توزیع ویزا نسبت به گذشته افزایش خواهد یافت.

جلوگیری از تخلف و جعل از ویژگی‌های این برنامه گفته شده است که با این سیستم هر گونه جعل امکان ندارد. معاون کنسولگری ایران افزود: در این سیستم پرسش‌هایی از درخواست کنندگان شده است که باید به صورت دقیق به این پرسش ها پاسخ دهند.

در همین حال شماری از شهروندان هرات از راه اندازی این سیستم برای به دست آوردن ویزای کشور ایران استقبال کردند و گفتند که پیش از این در گرفتن ویزای این کشور دچار مشکل بودند.

این سیستم در حالی از سوی کنسولگری ایران عملی می گردد که پیش از این همواره شهروندان افغانستان از توزیع ویزا و کندی در روند توزیع ویزای کشور ایران ابراز نگرانی می کردند و حالا با راه اندازی این برنامه انتظار دارند که این مشکلات برطرف گردد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است