برای انجام وظیفه آمده ام
می خواهم طرح هایی را روی دست بگیرم که بتوانیم نوآوری هایی بیاورم و اصلاحات را در سیستم خود طوری بیاورم که در این عصر و زمانی که قرار داریم ساختار وزارت داخله جوابگوی شرایط حال کشور باشد 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۲    ۱۳۹۳/۱۱/۳۰ کد خبر: 89657 منبع: پرینت

از میان بیست و پنج تن از نامزد وزیرانی که به مجلس نمایندگان معرفی شدند شش نفر از آنها رای اعتماد گرفتند. از جمله آنها نامزد وزیر وزارت داخله بود. نورالحق علومی وزیر داخله چه برنامه هایی برای این وزارت درنظر گرفته است؟ چه برنامه هایی برای مبارزه با فساد دارد و چه برنامه هایی در مقابله با نیروهای داعشی در پیش گرفته است؟

نورالحق علومی وزیر امور داخله در برنامه «تحول» گفت: من برای انجام وظیفه آمده ام. ما در آستانه تشکیل حکومت وحدت ملی هستیم. کارهای خود را از ارزیابی شروع کرده ام. ارزیابی از اینکه چه چیزهایی داریم؟ چه مشکلاتی داریم؟ چه باید کنیم؟ وضعیت امنیتی را بررسی کنیم و آن را از دیدگاه همکاران خود ببینیم. نیروهای امنیتی ما در چه وضعیتی به سر می برند. به کدام مشکل و چالش ها رو به رو هستیم و برای برآمدن از این چالش ها چه طرح هایی داریم. می خواهم بر سر این مسایل طرح هایی را روی دست بگیرم که بتوانیم نوآوری هایی بیاورم و اصلاحات را در سیستم خود طوری بیاورم که در این عصر و زمانی که قرار داریم ساختار وزارت داخله جوابگوی شرایط حال کشور باشد.

وی ادامه داد: بعد از آن باید اصلاحات و ریفرم های جدید هم آورده شود. هفته آینده تمام منصوبین وزارت داخله که در راس کار قرار دارند، از تمام ولایات به مرکز فراخوانده شده اند. سمیناری برگزار می کنیم و در این سمینار داشته ها بررسی می شود و پیشنهادهایی که آنها دارند گرفته می شود.

وی در ارتباط با ضعف ها در اداره افغانستان عنوان کرد: در اداره ما نواقص زیادی داریم. امکان دارد اداره از ساختار حکومت تاثیر گرفته باشد و با این کاستی ها مواجه شده است. در حال حاضر همانطور که افغانستان در فساد کشور اول دنیاست، فساد در وزارت داخله موجود است. چوکات حکومت افغانستان در راس فاسد ترین ادارات قرار دارد. تا زمانی که ما قانون را درست تطبیق نکنیم، فساد، رشوه، جرم و قاچاق رشد می کند و این یک بخش از نواقصی است که در این اداره وجود دارد و اصلاحات بسیار جدی را می طلبد.

وزیر امور داخله در ارتباط با چگونگی اصلاحات در وزارت امور داخله گفت: ما در اینجا همکاران بسیار خوبی داریم. برای خود اولویت هایی داریم. در این اولویت ها ابتدا از تنفیذ قانون شروع کرده ایم. دوم، مبارزه علیه فساد ، سوم، ظرفیت سازی و مسلکی ساختن است.ما به مردم خطاب کرده ایم که وزارت داخله خانه ملت است. مردم باید به این وزارت راه یابند و بتوانند درد خود و جامعه ای که در آن زندگی می کنند را به اینجا برسانند. اگر اعتماد مردم جلب شود، آن را به عنوان خانه خود می دانند. اگر از این طریق اعتماد آنها جلب شود و مردم همکاری را ادامه دادند یقین دارم که در قسمت تامین امنیت بر روی مردم می توانیم حساب کنیم.

علومی در ارتباط با مواجه شدن با فساد در وزارت گفت: با نیتی که من دارم و می خواهم به مردم عزت بدهم و سهم شان را با عزت دادن در داخل این نظام ببینم، به نماینده ها حرمت بگذارم و قانون را تطبیق کنم، هیچ نماینده ملت نمی تواند کاری خلافی قانون در این جا انجام دهد.

وی در ارتباط به این سوال که وزیران باید به شش نفر از حکومت که در راس قرار دارند پاسخگو باشند آیا این موضوع برایش مشکل است یا خیر عنوان کرد: ما در داخل یک نظام کار می کنیم. در این نظام که جمهوری افغانستان است، خوشبختانه برای اولین بار ساختاری به نام حکومت وحدت ملی ایجاد شده است. در حکومت وحدت ملی جای وظایف و مسوولیت ها مشخص است. در آنجا از وظایف هر یک تعریفی مشخص شده است. اگر ما وزیران وظایف خود را به خوبی و برای خدمت به مردم انجام دهیم، پاسخگویی به حکومت وحدت ملی کار آسانی خواهد بود. ما نه تنها به شش نفر از اعضای حکومت وحدت ملی باید پاسخگو باشیم بلکه باید به تمام ملت افغانستان پاسخگو باشیم.

وی در ارتباط با برنامه های وزارت داخله افغانستان در مقابله با داعش عنوان کرد: این وزرات قصد دارد پیش از اینکه ماه حوت داخل شود تمام آمادگی های خود را برای این موضوع داشته باشد. در سمیناری که پیش رو داریم به طرح ها و برنامه های خود می رسیم و آن را آغاز می کنیم. نمی گویم که دولت افغانستان دشمن ندارد، این دشمنان وجود دارند اما عده ای از آنها کوشش می کنند مردم افغانستان را در عرصه های خاصی زیر فشار قرار دهند و بزرگ نمایی از دشمن کنند. آنها مردم را از طریق رسانه تحت فشار قرار می دهند. داعش در افغانستان نه نقش پر رنگی دارد و نه می تواند داشته باشد. تنها با تبدیل بیرق سفید به سیاه، داعشی در افغانستان ظهور نخواهد کرد. پیش از اینکه صدای آنها برآید، نه به عنوان نیروهای امنیتی بل عنوان دولت افغانستان باید صدا برآید که ما تمام آمادگی ها را علیه دشمنان داریم و ترسی وجود ندارد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این شخص لیاقت این کار را دارد و واقعن انسان صادق و وطندوست است کاشکی در همه وزارت خانه ها چنین شخصیت ها به کار گماشته شوند .

>>>   تو کمونیست در هرات ...؟؟ تو ... اراده خدمت به کشور را نداری
شرفو

>>>   حرفهای سیاست مدا ران ،، مادرمیدان عمل معلوم خواهدشداګرتوانست أنهاکه ازاسم جهادسو استفاده کرد برکنار کن

>>>   جناب وزیرصاحب محترم! اینک ساعت یک بجه شب دریک قریه . سرحدی پلان شمارامطالعه دارم نظامی نیستم و رسمی هم نیستم که مصلحتی به آن مقام بدهم بلکه درحدنظر عرض میکنم : معاملات تجاری واعتباری بین مردم مواجه به رکودتام است. یعنی زورمندقرض خودراادانمیکندقوماندانی امنیه دزدرابزودی زندانی میکندمگرقرضدارراجزاندارد. زورمندیکه دربین اجتماع چندان آبرونداردکه رضایت مردم رادربرابراین خوشخدمتی دولت تقویه کنددرحالیکه هریک زورمندبااین کارخودصدهانفرراازدولت آزرده ساخته دولت راهرروزضربه اجتماعی سیاسی میزند.قابل یادآوریست که عدم پرداخت پول قراردادیهای دولتی نیزاین معضله راسرتاسری ساخته است چون اکثرقراردادیها ازروی شیطنت یابی سرمایگی ازمردم قرض کرده پروزه گرفته است. حال به همراه خودهزاران نفرطلب دارراگریبانگیردولت ساخته است. این معضله سرتاسری ازقریه شروع تاخارج میرسد. فکرمیکنم اگروزارت داخله درین عرصه کاری کرده بتواند ممدجلب نظرعامه خواهدشد.
قره

>>>   به نظر من از این وزیر هم چیز ی جو ر نمی شو د به خا طر اینکه تا حا ل یک جنرال را هم دور نکرده است و همان خر ک و هما ن درک است

>>>   افغانستان توانایی این را ندارد که در هر ده متری سرحد یک و نیم هزار کیلومتری با پاکستان سربازان مسلح چابجا کند. زیرا یکصد و پنجاه هزار سرباز ضرورت است. بناً یگانه راه عبارت از ساخت یک دیوار الکترونیکی است، که پشه هم پر نزند. در داخل افغانستان تلاشی تمام خانه ها و جمع آوری سلاح و مهمات است. در غیر آنصورت هیچ پلانی نمیتواند سازگار باشد و به پاکستان نیز نمیشود اعتماد کرد. زیرا برای پاکستان نه تنها منطقه ایالت سوبه سرحد و یا پشتونخواه مهم است، بلکه پاکستان خود را صاجب مکمل سرزمین افغانستان میداند و مثل دوران انگلیس ها میخواهد که افغانستان در سیاست خارجی اش با مشوره پاکستان عمل کند.

>>>   اول دزد هارا از قرارگاه وزارت دورکن کسانیکه چوکی هارا سرقفلی میدادند حالا خود کفاشده اند بجای آنها کسانی بیاید که دزد نباشند ومفسد مانند رهبری فعلی با آمرین حوزه ها احتیاط کن که هرکدام بپای یک شاه دزد بسته است

>>>   سلام برای همه دوستان :
جنرال نورالحق علومی شخص صادق،وطندوست ،با ابتکاروپشت کار میباشد.از خدواند برایش توفیق برهمه مشکلات وتطبیق قانون در همه عرصه ها خواهنم.
قادری

>>>   مردیست باورمند به افتخارات ،عزت ،سرافرازی وآزادی افغانستان ،وجسارت این را دارد که بطور واقعی دشمنان افغانستان را چه درداخل وچه درخارج افغانستان قلع وقم کند وآنهارا به جهنم بفرستد.
ع-ب-کابل

>>>   شخص خوب است امیدوارم که افراد بیسواد را ازرس اداره های پولس بردارند وافراد شایسته که دارای تحصیلات عالی پولیس را به جای این افراد بیسواد که وابسته به باداران شان است بگمارند تا تامین امنیت به شکل درست انجام شود بدون گماشته شدن کادر های پولیس که دارای تحصیلات لیسانس از اکادمی پولیس است امن ونظم عامه وتطبیق قانون صورت نخواهند گرفت .
تمنا والوالجی

>>>   اقای علومی کمونیست هم دعوای خدمت را میکند عجیب تر ایکه اقای علومی با حزب کمونیست خود چی کرد...؟ سبب زوال خکومت نجیب شد همه مردم اگاه اند که فلم های مستند جناب عالی درسقوط نجیب برازنده است البته از دایره تعصب قومی لسانی وسمتی ودرپهلوی ایکه یک شخص متعصب هست والاتر ایکه یک شخص کمونیست مطلق ومادیگرا هست که از دید مادیت با همه قضایا برخورد میکند ونتیجه فعالیت های مادیگرا را چی سه دهمه پیش مشاهده نمودم وچی حالا که مردم را بکدام صو ثوق میدهند ...توسط همان رفقای کمونیست خود به وساتط امریکا به این منصب برگزیده شد چراکه اینها قبلا امتحان خودرا داده اند که بخاطر بدست اوردن مادیات حاضر به هر معامله اند چنانچه قبلا هم این کاررا انجام داده اند پس کسانیکه نا اگاهانه درپارلمان نام نهادکشور به این شخص ... رای مثبت داده اند جفای سخت را برملت ما خاک ما ایمان ما روا داشتند انهاییکه اگاهانه به ایشان رایداده اند از انها جای گله نیست انها با این جفا ها... عادت کرده اند وخودایشان همین حالا درهر مجلس میگویند که چی روس چی امریکا برای ما یکی هست اگر تادیروز غلام روس بودیم چی فرقی دارم با غلامی که امروز با امریکا قبولدارشدیم پس امریکا هم چنین اشخاص را می طلبد وعملا امروز امریکا درجلب وجذب این ...دست بکار هست پس ای مردم بخودایید از این کمونیست ها چیزی ساخته نیست
بااحترمات فایقه محمد خلیق اندرابی

>>>   از این حاسوس فروخته شده چیزی جور نمیشود!

>>>   ﺑﻪ ﺟﻨﻴﻦ ﺟﻨﺮﺍﻝ ﻣﻴﻬﻦ ﺑﺮﺳﺖ ﺩﺍﻧﺎ ﻓﻬﻤﻴﺪﻩ ﻭﺑﺎ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﻣﻤﻠﻜﺘﻢ ﺍﻓﺘﺨﺎﺭ ﻣﻴﻜﻨﻢ
ﺍﺻﻒ ﺳﺎﺭﺑﺎﻏﻰ ايران

>>>   خلیق اندرابی... کمونست و فلان و بهمان ، یک بار سر به گریبان خود نموده از اندراب تا کابل و تمام افغانستان را بنگر و ببین که کدام آدم های مانند علومی که توکمونست میگوئی به ناموس و مال و جان مردم تجاوز کرده خون و مال مردم را چور و جپاول کرده صاحب سرمایه شده و آنوقت هم همین ها از مردم و کشور دفاع داشتند... که همه وطن را خراب ، ویران و برباد ...کسی که مسلمان باشد به دیانت مسلمان دیگر شک نمیکند ، علومی مسلمان است و وطن و مردمش را ملیون ها مرتبه ... دوست دارد .

>>>   ﻋﺠﺐ ﻣﺮﺩﻡ ﺩﺍﺭﻳﻢ ﻣﺎ ازﺍﻳﻨﻜﻪ ﺑﺎﻛﺪﺍﻡ ﺍﺷﺨﺎﺹ ﺳﺎﺯﺵ ﻭﻳﺎ ﺍﻥ ﺭﺍ ﻗﺒﻮﻝ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻓﻘﻄ ﺧﻮﺩ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﻴﺪﺍﻧﺪ .ﺣﺎﻟﺎ ﺍﻛﺮ ﺩﺭ ﺑﺴﺖ ﻫﺎﻱ ﺩﻭﻟﺘﻲ ﺑﻠﻨﺪ ﻣﺠﺎﻫﺪ ﺗﻌﻴﻦ ﺷﻮﺩ ﻣﻴﻜﻮﻳﻨﺪ ﺍﻳﻨﻬﺎ ﺑﻴﺴﻮﺍﺩ ﻫﺴﺘﻦ ﺧﺸﻦ ... ﻫﺴﺘﻦ ﺍﻛﺮ ﺭﻭﺷﻨﻔﻜﺮ ﺗﺤﺼﻴﻞ ﻛﺮﺩﻩ ﺗﻌﻴﻦ ﺷﻮﺩ ﻣﻴﻜﻮﻳﻨﺪ ﺍﻳﻦ ﻛﻤﻮﻧﻴﺴﺖ ﺍﺳﺖ ﺍﻛﺮ ﺑﻴﻂﺮﻑ ﺗﻌﻴﻦ ﺷﻮﺩ ﻣﻴﻜﻮﻳﻨﺪ ﺍﻳﻦ ﺍﺩﻡ ﺑﺨﺎﻃﺮ ﻛﻪ ﻫﻴﺞ ﻃﺮﻑ ﻛﺎﺭ ﻧﻜﺮﺩﻩ ﻫﻴﺞ ﺟﻴﺰﻡ ﺑﻠﺪﻳﺖ ﻧﺪﺍﺭﻩ ﻧﻤﻴﺘﻮﺍﻧﺪ ﻛﺎﺭ ﻛﻨﺪ.ﺍﻭ ﺑﺮﺍﺩﺭ .ﺑﺸﺖ ﺍﻳﻦ ﺣﺮﻓﻬﺎ ﻭﺣﺪﻳﺜﻬﺎ ﻧﻜﺮﺩﻳﺪ ﻓﻘﻄ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻓﻜﺮ ﻛﻨﻲ ﻛﻨﻴﺪ ﺟﻪ ﻃﻮﺭﻱ ﻛﺸﻮﺭﻣﺎ ﻣﺮﺩﻡ ﺩﺍﻍ ﺩﻳﺪﻩ ﻣﺎ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻣﻨﺠﻠﺎﺏ ﺑﻴﺎﻭﺭﻳﻢ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺗﻮﻓﻴﻖ ﺑﺪﻫﺪ ﺑﻪ ﺍﻧﻬﺎﻳﻜﻪ ﻣﻴﻨﺸﻴﻨﻦ ﺩﺳﻴﺴﻪ ﺑﺎﻓﻰ ميكنند

>>>   خانه پدر پدر عبدالله اباد که چنین وزرا رابه خدمت ملت ګماشتند! و واقعادرسیست برای همه افغانها برای رجوع به انسانیت و بوسیدن پای هر افغانیکه عادل وپاک باشد!

>>>   برای محترم وزیرصاحب اموری داخله افغانستان از بارگاه خداوند متعال کامیابی شان درانجام وظایف روز مره شان خواهنیم خداوند متعال این ابرمردتاریخ را ازسرما مردم افغانستان کم نکند این سرزمین درشرایط فعلی به مردمان لایق وفهمیده کدرها مسلکی ضرورت دارد ازمردم مسلمان وقهرمان افغانستان خوایشمندم که با وزارت اموری داخله افغانستان همکاروهم صداشود که ریشه فسادرا از افغانستان دورنمایم

>>>   هموطن بی نام من
بفکرم شاید که جناب عالی ازوقایع سه دهه اخیرویا زیادتر ازان درکشور کاملا بی خبریداقای علومی از جمله اعضای باندهای مربوط به مسکو دیروزی(خلق وپرچم)هست واز قالب همان باند ها امروز نیز به وزارت رسده هست وثانیا سخن از ویرانی امد مگر میشود تمام ویرانی کشوررا به ویرانی کابل دریک رکاب قرار داد دروقت حکومت مادیگران کمونیستی (خلق وپرچم)که جنگها درهمه نقاط واکناف کشور درمقابل روسهای که دوست انترناسیونالیستی اینهابودند تمام کشور راویران نمودند وخون میلونها هموطن مارا بنابر ایمان داشتن انها بخدا وروز اخرات ریختاندند مگر سایر ولایات ما که به تله از خاک مبدل شد دران ولایات انسانها زندگی نمیکرد ومهاجرت میلونها هموطن ما به کشور های خارج ناشی از چی بود مگر سایر ولایات کشور که ویران شده مردم اش اواره ویا درزندانها پلچرخی راهی شدند ویاراهی پولیگونهای نظامی دسته دسته به شهادت رسیدند مگر اقای علومی وباند چنایتکار خلق وپرچم سهیم نبودند مگر اقای علومی دروقت تجاوز روسها به خاک ما اولا عضو اصلی این باند ها نبود مگر همین اقای علومی کمونیست به نسبت بودن اثلی عضو حزب کمونیست به رتبه ژنرالی ارتقا نه نمود مگر دستان ژنرال صاحب بخون هموطنان ما تابه ارنج الوده نیست...؟ مگر کشتار مردم کابل اعم از متعلم مکتب گرفته محثل معلم مامور کسبه کار از دست این ظالمین به امان ماندند قیام خونین هرات دربرابرروسها وشهادت پنجاه هزار انسان دریک روز وبه شهادت رسانیدن 12000 هزار جوان کابل درزمان اینها دال براین نیست که اینها ازدایره کمونیستی هرطلم ناروای را برمردم روا داشتند مگر عملکرد اینها ووفاداری به ماتریالیزم دیالیکتیک ساخته شده ماسکو این دال برمسلمانیت اینها میکند وشخص چون علومی که ژنرال برحال این دستگاه ملحد وکمونیست باشد چی پیامی را به ما وشما میرساند ....؟ ایا همچو اشخاص را در دایره اسلام قرار داد.....؟ کسی که به مادیات وماده ایمان وباور کامل دارد نه بخدا اگرچی درذهن ات شاید خطور کند که من چی میدانم از ذهن وضمیرانهاکه ایا مسلمان واند ویا کافر مگر من برایت میگویم که اصل احزاب کمونیستی درکشور ما برمبنای اصول مارکسیزم ولینیزم وماویزم طرح ریزی گردیدکه جناب علومی هم با این اصل مارکسیزم پایبند بود وهست همان طوریکه پیشوای اینها (مارکس انگلس لینن وماووتوسدون) که میگفت دین افیون ملت ها است اقای علومی که عضو اصلی این باندها بود وهست با دانستن این فرضیه پیشوایان احزاب کمونیستی چطور ایمان بخدا دارد که با اینها همرکاب شده برضد مسلمانان داخل معرکه میگردد پس دراخیر از شما تمنا دارم که یکبار به تاریخ اقای علومی سری بینید واز مردم ما جویای حقیقت شوید که موصوف یک شخص مسلمان هست ویا سیکولار مطلق دراخیر ازخدوندمنان ارزو میبرم که دراین مقطع زمان که سیکولاریست وکمونیست ها برضد مردم ومسلمان مابسیچ شده اند وهرلحظه برضد مسلمانها توطعه مینمایند میخواهم که توطعه های اینهارا ناکام وخنثی نماید بااحترامات فایقه
محمد خلیق اندرابی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است