کنفرانس اتحادیه سراسری دزدان برگزار شد!
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۳    ۱۳۹۳/۱۱/۲۶ کد خبر: 89290 منبع: پرینت

کنفرانس دو روزه ای که تحت عنوان مبارزه علیه سرقت و دزدی به ابتکار اتحادیه سراسری دزدان کشور برگزار شده بود با صدور فیصله نامه ای به کار خود پایان داد.

کنفرانس متذکره که در هوتل صد ستاره کابل، طبق معمول با تلاوتی آغاز شد بعد پیام محترم سارق احمد سرقت رییس اتحادیه دزدان کشور توسط معاون اول شان محترم قضاوتیار سرقتگر قرایت گردید، که دربخشی از پیام آمده بود: سرقت و دزدی یک امر خلاف شرع و از گناهان کبیره می باشد که مبارزه و تلاش برای محو آن درهر عصری ضروری پنداشته می شود و ما در تصمیمم خود برای محو این پدیده شوم جدی هستیم و تلاش پیگیر خواهیم نمود و از جامعه جهانی نیز می خواهیم تا ما را در این راستا کمک همه جانبه نمایند.

بعد محترم دزدان شاه مسوول عملیات عمومی سرقت درکشور و یک تن از دزدان سابقه دار، طی سخنرانی مفصلی درضمن برشمردن اضرار دزدی در جامعه، طرق محو آن را بررسی نمود و گفت: ما می توانیم از طریق تدویر چنین کنفرانس ها و برگزاری جلسات و مهمانی ها ی پرزرق وبرق درقیمت ترین هوتل های کشور، دزدی را به حداقل برسانیم. وی اضافه نمود: مردم ما این را هم باید بدانند که دزدی در تمام کشورهای جهان وحتی آمریکا نیز وجود داشته و کاملا از بین برده نمی شود، ما فقط تلاش داریم تا آن را به حداقل برسانیم.

همچنان دو، سه تن از دزدان شناخته شده کشور که درجمله ایشان قربان مراد سرقتیار و صاحب گل خان خس دزد نیز شامل بود یکی پی دیگر پیرامون موضوع صحبت نموده، ضررها و نتایج ناگوار دزدی را برجسته ساختند.

نماینده ایتلاف جهانی دزدان آقای جان ادوارد ستیلر دبلیو رابر نیز سخنرانی مفصلی داشت که در بخشی از سخنان خود به شاملان کنفرانس هشدار داد و گفت: کمبود کادر متخصص در امر مبارزه علیه سرقت، یکی از عوامل عمده ازدیاد سرقت در کشور شما بوده که این امر سبب می شود تا ما سطح کمک های خود را کاهش دهیم ودرصورت دوام چنین وضعیت تدابیر لازم اتخاذ نموده و در هیات رهبری تان تغییر خواهیم آورد!

درجریان کنفرانس متذکره فیصله نامه ای نیز به تصویب رسیده بود که درختم پروگرام توسط یک تن از دزدان سخنور به خوانش گرفته شد که در یکی از ماده های آن ازملل متحد جداً خواسته شده بود تا یک روز را بنام روزجهانی مبارزه علیه سرقت نام گذاری نماید که ازین روز همه ساله طی برگزاری محافل واجتماعات ومهمانی ها تجلیل به عمل آید.

در ماده دیگر این فیصله نامه نوشته شده بود: دزدی یک عمل ضد انسانی بوده و ما مصمم هستیم تا علیه آن مبارزه خویش را تا مدت های نامعین ادامه دهیم.

کنفرانس با ایراد سخنان و دعای محترم پروفسور سرقت وفا سرقتی رییس عمومی مجلس دزدان پایان یافت. ایشان در دعاییه خویش از خداوند ستار خواستند تا دزدی وسرقت را در کشور محو نموده و مردم رنج کشیده ما را ازین مصیبت نجات دهد.

مصارف مالی کنفرانس که بالغ به 2 میلیون دالر می شد، از کمک های بلا عوض دزدان بدون سرحد پرداخته شده بود.

خبرنگار ما از صحبت ها و مذاکرات حاشیه ای این کنفرانس نیز گزارشی فرستاده است که از پلان گذاری های تازه جهت سرقت اموال باشندگان چندین ناحیه شهر کابل وولایات وبرنامه های منظم تر جهت سرقت های بیشتر خبر می دهد. سارقان حاضر در کنفرانس در صحبت های خصوصی شان ابراز امیدواری کردند که ازین به بعد بتوانند هرچه بیشتر و بشکل پلان شده و سیستماتیک کارهای دزدی شان را پیش ببرند و تا بتوانند ازین طریق موترهای مودل جدید خریداری نموده تعمیر های بلندتر بسازند و بیشتر از پیش زندگی شان را رونق دهند.

خبرنگار علاوه می کند که در این گردهمایی مسوولان حاضر در جلسه از یکدیگر خواستند تا در پذیرش سفارشات یکدیگر مبنی بر نصب نزدیکان شان تعلل و سستی نکنند تا از طرف مقابل نیز چنین امری صورت نگیرد و تلاش نمایند محل های [وند] بیشتر را بیگانه ها ندهند. درضمن خبرنگار پرتلاش ما مصاحبه ای را نیز با یک تن از مسوولان این گردهمایی انجام داده است که ذیلا تقدیم می شود:

خبرنگار: محترم دیپلوم سرقت شاه سارق رییس کمیسیون هماهنگی مبارزه علیه سرقت! شما لطف نموده در مورد نحو ه کارتان و تشکیل ارگان مربوط خود معلومات دهید!
سارق: تشکر از شما، اولا باید گفت که بنده خیلی وقت کم دارم، مصروفیت ها زیاد است لذا کوتاه تر جواب ارایه می کنم امید است مزاحم وقت ام نشوید!
خو، در مورد نحوه کار وتشکیلات کمیسیون هماهنگی مبارزه علیه سرقت طوریکه به همگان واضح است، این کمیسیون دو سال قبل، بعد از اینکه دیده شد دزدی در کشور ما افزایش پیدا کرده و روند رو به رشد آن مقتضی مبارزه جدی تر علیه سرقت است، به اساس فرمان 598764313 مقام محترم ایجاد گردید که شامل بخش های مختلف می باشد که هرکدام از بدو تاسیس دست آوردهای قابل ملاحظه یی داشته اند و ما افتخار داریم که درین مدت کمی که از عمر کمیسیون می گذرد کارهای زیادی انجام داده ایم.

خبرنگار: لطفا از کارکردهای تان بیشتر توضیح بدهید که چه دستاوردهای درین مدت داشته اید؟
سارق: بلی سوال خوبی است، البته کمیسیون ما دستاوردهای بزرگی داشته است که به عنوان مثال فقط بنده چند مورد را به شما یا دآوری می کنم:
با افتخار باید خدمت شما عرض کنم که ما توانستیم بودجه قابل ملاحظه ای را در امر مبارزه علیه سرقت به مصرف برسانیم که در طول تاریخ کشور ما این خودش یک ابتکار تازه است. علاوتا کمسیون هماهنگی مبارزه علیه سرقت توانسته است در این مدت نمایندگی های خود را در ولایات مختلف کشور ایجاد کند. همچنان ما به پرسنل خود دوره ه ها، کورس ها و تریننگ ها ی مختلفی را راه اندازی کرده ایم که در هرکدام مبالغ هنگفتی را به مصرف رسانیدیم. علاوه ازآن ما توانستیم برای ماموران خود معاش سوپر اسکیل را در نظر بگیریم که امروزه لله الحمد حتی ماموران پایین رتبه ما دارای خانه، موتر و انجوهای متعدد هستند.

خبرنگار: بلی محترم سارق صاحب! درست است که شما مبالغ هنگفتی را بخاطر تجهیز و اکمال منسوبان و فعالیت های خود به مصرف رسانیدید اما این را بگویید که که کیفیت کار شما چقدر بوده است وتا حال چه نتایجی از فعالیت های خود بدست آورده اید؟
سارق: بلی به جواب سوال شما اظهار نمایم که فعالیت های کارمندان ما از کیفیت خوبی برخوردار است و همه فهم طرق مبارزه بخاطر سرقت، ببخشید مبارزه علیه سرقت را دارا هستند و کار ما بسیار خوب به پیش می رود ونتایج رضایت بخش بدست آورده ایم، مگر دونکته را با ید مردم ما متوجه باشند و نادیده نگیرند که اول خو افغانستان یک کشور جنگ زده است که سی سال جنگ را پشت سر گذاشته است و نمی شود که همه چیز یک شبه درست شود، طبعا وقت کار دارد، مصارف باید صورت گیرد، کمک ها ی جهانی باید تداوم یابد و غیره و غیره مسایل دیگر.

دوم اینکه همانطوریکه محترم دزدانشاه اشاره کردند و بسیار خوب فرمودند که دزدی در اکثر کشورهای دنیا وجود دارد وحتی در کشور بزرگی چون آمریکا امروز دزدی وسرقت بیداد می کند، لذا دزدی کی چیزی نیست که ما بتوانیم آن را کاملا ازبین ببریم، بلکه همانطوری که آنها فرمودند فقط تلاش داریم که سرقت را در کشور به حداقل برسانیم که آنهم وقت نیازدارد.

خبرنگار: بررسی ها و ارقام ارایه شده نشان می دهد که پدیده دزدی در سال های اخیر در کشور خیلی زیاد شده و روبه ازدیاد هست، با وجودیکه چندین کمیسیون به خاطر محو آن ایجاد شده و فعالیت دارند، در این مورد نظر شما چیست؟
سارق: بلی فرموده شما درست و بجا هست این را ما هم تایید می کنیم اما این را هم باید متوجه باشید که تا حال ماده ها سارق را دستگیر نموده ایم که پرونده هایشان در جریان است، چند روز قبل شما دیدید از طریق رسانه اعلان شد که نیروهای ما یک شخص سارق را که یک عدد تخم مرغ را دزدی کرده بود بالفعل دستگیر کردند که این خود نمایانگر اراده ما برای مبارزه علیه سرقت است و نیروهای ما بطورشبانه روزی بخاطر محو سرقت و دزدی در تلاش اند و کارهای شان نتایج خوبی داده است.

خبرنگار: محترم سارق صاحب تشکر از توضیحات شما
سارق: تشکر از اینکه صدای ما را به گوش مردم شریف و نجیب افغانستان می رسانید، تشکر


ا.صالحی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چکیدۀ از قلم طنز نویس ماهر سرزمین ما محترم صالحی صاحب بسیار جالب بود

>>>   واضح نساختید که کدام دزد ها ؟ شـــــــاه دزد ها یا یا دزد هائیکه زورپولیس به آنها میرسد یا جلسه مشترک بود؟؟

>>>   طنزی بیانگر واقعیت دولت افغانستان در امر مبارزه علیه فساد، مواد مخدر و...
عبدالله

>>>   کنفرانس های مروج درین نظام همین طور اند، طنزیست جالب وخواندنی، قلمت رسا وزبانت گویا برادر!
نجم الدین


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است