پرتاب یک هلمندی به فضا!
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۱    ۱۳۹۳/۱۱/۲۱ کد خبر: 89041 منبع: پرینت

سازمان فضایی هلمند، سرنوشت رییس چندین سازمان فضایی جهان را به بیمارستان کشاند.

فعالیت یک ساعته سازمان فضایی هلمند در جنوب افغانستان، تاریخ چند صد ساله سازمان فضایی ناسا را با خاک یکسان کرد.

سازمان فضایی ناسا بعد از تماشای تصاویر پرتاب یک هلمندی به فضا در ظرف یک ثانیه، نشت خبری فوری ترتیب داد و کار هلمندی ها را هیجانی کننده خواند. آنچه از سیمای رییس این سازمان پیدا است، عرق جبین او را تر کرده و میزان حسودی به اوج خود رسیده است.

رییس ناسا این کار را غیر قانونی توصیف کرد و گفته است که این مردم تمام کشور ها را قاچاقی سفر کردند و حالا قصد سفر غیر قانونی به فضا را نیز در سر دارند.

سفر یک هلمندی به فضا بسیاری از سازمان های فضایی دنیا را نیز شگفت زده کرده است. رییس سازمان فضایی روسیه با  دیدن تصویر برادر هلمندی ما، پایش از کنار دیوار لغزیده و انگشت حیرت اش را با دندان قطع کرده است و همتای چینی او نیز به سکته قلبی مبتلا شده است.

در همین حال خبر ها از هند و ایران حاکی از آن است که سازمان فضایی این دو کشور جهت فراگیری آموزش های بیشتر فضایی، چندین نماینده شان را پنهانی به استان هلمند فرستاده اند.

پاکستان در همسایگی افغانستان با دلدردی بیشتر سخن گفته و این کار افغانی ها را مبالغه آمیز خوانده است. سازمان فضایی این کشور گفته است که این کار بگونه ای وارونه انجام شده است. بنگال دالخور رییس سازمان فضایی پاکستان گفت که سازمان فضایی افغانستان تا حدی به درجه کمال نرسیده که بتواند نماینده شان را به فضا پرتاب کند. او گفته شاید این هلمندی از آسمان نازل شده باشد.

در گزارش سازمان فضایی پاکستان ابراز نگرانی شده که احتمالا این مرد از آسمان هلمند برای هدایت بشر بخصوص طالبان نازل شده است. این سازمان گفته است که برای فراخواندن طالبان به دایره انسانیت، شاید این مرد فرود آمده باشد، تا احکام الهی را آمپول گونه به طالبان تزریق کند.

شماری از سیاست مداران دالخور پاکستانی نگرانی عمیق بخرج داده و از دولت این کشور به شدت درخواست کرده اند تا مدیریت فضایی افغانستان را زیر سیطره خویش در آورند. آنان گفته اند که طالبان به احکام الهی نمی دانند و تنها آغوش گرم حوری های بهشتی انها را مجذوب بهشت کرده است.

به گفته سیاسیون پاکستانی در صورت که احکام الهی آمپول گونه(پیچ کاری) به مغز طالبان تجویز شود، پاکستان هرگز به سیاست های خصمانه خویش که همانا ویرانی افغانستان است، نخواهد رسید.

این اقدام تاریخی افغان ها که بدون سوخت انجام شده و مصارف هنگفت نیز در پی نداشته است، رویکرد تازه را در سازمان های فضایی جهان ایجاد خواهد کرد.

قرار است برادر هلمندی ما بعد از گشت زنی یک ماهه در سامانه آفتاب، قسمتی از  آن را بنام افغانستان دوم نامگذاری کرده و سپس به زمین برگردد.

مولوی کشاف رییس محلی سازمان فضایی افغانستان در جنوب هلمند گفته که سرعت پرتاب بیشتر از سرعت نور بوده و آقای مولوی آخوند بعد از گذشت چندین ثانیه موفقانه به سامانه سرد آفتاب چسپیده است.

در همین حال گمانه زنی های وجود دارد که مولوی کشاف این کار را بخاطر انتقال شورشیان طالب به سامانه خورشیدی انجام داده است.

کارشناسان فضایی می گویند که در صورت انتقال طالبان به منظومه خورشیدی، قیامت برپا خواهد شد. آگاهان فضایی، دلیل آن را فقدان مدیریت سالم در نظام شورشیان دانسته و گفته اند که با قدم گذاشتن طالبان و دسترسی آنها به سویچ های بالا، زمین به تاریکی مطلق فرو خواهد رفت و یا در آتش خواهد سوخت.

دولت افغانستان به رهبری محمد اشرف غنی احمدزی این افتخار را به خود نسبت داده و گفته تدابیر شدیدی را در هلمند روی دست گرفته خواهد شد. او می گوید که برای برگشت آبرومندانه این فضا نورد افغانستانی، دستار بیشتر از صدها باشنده هلمند به هم پیوند داده شده و قرار است بر فراز دریای هلمند نصب گردد. به گفته او در صورت پاره شدن دستار، احتمالا ایشان بر دریای هلمند به گونه ای سهولت نشست آبی انجام خواهد داد.

بیشتر از 300 باشنده این استان آوارده شده تا مبادا در صورت مشکلات فنی، آقای مولوی آخوند بر خانه های گلی آنها فرود نیاید.

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201502/201502101053202419.jpg

محمد جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این پیروزی بزرگ را به تمام ولایات جنوب مخصوصا هلمند تبریک سال ها جنگیدند ویرانی کردند بالآخره یکباره صاحب این دست آورد شدند ... حالا حقیقت این تصویرچگونه است ؟؟

>>>   ...مفتی داغش شدیدا این حادثه را محکوم کرده وگفته است این کار شیطان است با عامل آن توسط چاقو وکالای نارنجی صحبت خواهدشد چاپان بی طرفی اش را در رابطه اعلان کرده است

>>>   عقل نبود جان در عذاب است وسلام یک کلام

>>>   ممنونم که موجبات شادی ما را فراهم نمودید.
حسن کور

>>>   شاید هم مزاری در حال سقوط آزاد باشد

>>>   حکومت باید کوشش کند که این تکنالوژی افشا نشود ودیگران ازان استفاده نکنند مخصوص ما باشد اگرخارجی ها اینرا ببینند فکرمیکنند فرازمینی ها اند

>>>   واقعا عجیب است ایران امروز موشک و ماهواره به فضا می اندازد این مردم یکدیگر را به هوا می پرانند!

>>>   فضانه ورد ...پیام ملاروف رهبر داعیش درافغانستان را به موجودات فضائی انتقال داده دوباره درحال بازب گشت به زمین است

>>>   ...افغانستان واقعا مردمان بااستعدادرا در دامان خود پرورش داد است

>>>   برادران پشتون...این بار به فکر دست آورد شدند آفرین شان

>>>   خیلی عالی بود
صالح بلخابی

>>>   دور از واقعیت است

>>>   بـــــه (( دور از واقعیت است))
اگر ببینی که یک امریکائی به فضا میرود حتما میگوئی راست است اما زمانیکه هم وطن خودت فضارا تسخیر میکند واز مریخ برگشت میکند آنرا میگوئی دروغ است؟؟خارجی ها ملیارد ها دالر برای سفر به فضا مصرف میکنند اما این بیچاره را حکومت یک افغانی هم کمک نکرده بجای اینکه اورا تشویق کنی رد می کنی

>>>   این نه کدام استعدد هست و نه هم کدام مهارت، فقط یک جهالت است

>>>   بیچاره این مردمان که لذت تفریح و شادی را در پرتاب یکدیگر می دانند اما اگر خانواده (عیال و فرزندان ) خود را از محبس جهل و شریعت باطل رها نموده که نیاز هر انسانی به تفریح و سیر در هوای آزاد قابل انکار نیست , به این طریق حقی که به گردنشان است که همانا ایجاد محیط آرام و سالم و امن و پسندیده ادا کرده اند , اما به گمانم اینها همه به اطرافیان خود , به محیط خود , به مردم خود به سنت خود بل به طرز تفکر خودبی اعتمادند .اما با وجود همه گپ ها نمی خواهند تغییر کنند , نمی خواهند از بالای قاطر جهل که چهار نعل به قهقرای جهنم زندگی که شاید خود نمی دانند فرود آیند .
یوسف، کابل

>>>   عالی بودواقعایک کمی خندیدم حالااین فضانوردکجای هست نماینده های مجلس یه وقت دعواراه نندازن وبه شناسنامه اونام کدوم قوم رادرج خواهدکردبه نظرمن درشناسنامه اش مسلمان بنویسه بهتره اخه میشه طالبان یه وقت ترورش کنن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است