با کمیسیون متهم، رایزنی غلط است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۸    ۱۳۹۳/۱۱/۱۷ کد خبر: 88765 منبع: پرینت

شماری از نهادهای ناظر برانتخابات می‌گویند، از آنجایی که کمیسیون در تقلب‌های انتخابات متهم است؛ پس چه نیاز است که با این کمیسیون رایزنی شود.
یوسف رشید رییس اجرایی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان می گوید: اصلاحات در نظام انتخابات باید در مشوره با نهاد دخیل در انتخابات صورت بگیرد.

محمدنعیم ایوب زاده رییس بنیاد انتخابات شفاف نیز در همایشی که با موضوع چگونگی حضور زنان در انتخابات آینده‌ مجلس نمایند‌گان در کابل برگزار شد؛ اظهار داشت: خواهش ما این است که هرچه زودتر اصلاحات به میان آید و این اصلاحات سیاسی نباشد.

عزیزالله رفیعی رییس مجتمع جامعه مدنی نیز در این همایش گفت: اصلاحات در انتخابات یک اصل است که نباید به فراموشی سپرده شود.

احمد ذکی مسوول جنبش تامین عدالت اجتماعی با اشاره به اینکه اگر با این کمیسیون‌ها انتخابات پارلمانی برگزار شود شاید ما یک پارلمان وحدت ملی داشته باشیم افزود: در این حالت در یک کرسی شاید سه نماینده تکیه بزنند.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که به تاز‌گی شماری از کشورها و سازمان‌های کمک کننده به افغانستان هشدار داده ‌اند که اگر حکومت افغانستان اصلاحات لازم را در رهبری کمیسیون انتخابات و کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی نیاورد؛ بی‌اعتمادی مردم به حکومت بیشتر خواهد شد و برگزاری انتخابات پارلمانی نیز بی‌اعتبار خواهد بود.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   غنی چطور میتواند پاداش همه تقلبات را که توسط این تیم
به نفعش صورت گرفته نادیده بگیرد ؟
دوراندیش

>>>   اگر کمیسون های نا مستقل انتخابات صادقانه عمل میکردند وتقلبکاری ودستبرد به ارای پاک مردم نمی زدند ما چرا یک ریس جمهور انتخاباتی نمی داشتیم تا یک ریس جمهور توافقی سیاسی همین اعضای کمیسون ها پروسه ملی را به اثر تقلبکاری شان ودسبرد در ارای مردم بدنام کردند وهم چنان انتخابات شورا های ولایات را به چه طول وعرض با دست اندازیها وتقلبات شان به درازا کشاندند وسروصدا های مردمی که با تجمعات مردمی همراه بود چه مشکلات را وجود اوردند چه ضرورت به موجودیت چنین اشخاص متقلب ومتخلف در چنین کمیسون انتخاباتی پروسه ملی ازمودن را ازمودن خطا است اعضای فعلی امتحان خود را برای مردم دادند دیگر مردم بالای انها اعتبار واعتماد ندارند واگر دهن پرابی وجود ندارد چرا بخواست برحق وبجای اکثریت مردم جواب مثبت داده نمیشود وتوجه بطرف همان تقلبکاران ومتخلفان است تا در پوست های شان با وصف همه تخلفات وتقلبات شان ابقا کردند نهاد های جامعه مدنی وجامعه جهانی تمویل کنندگان مالی انتخابات وحقوقدانان کشور واکثریت مردم به استثنای یکعده محدود خواهان اصلاح قانون کاروصلاحیت کمیسون های انتخاباتی وعزل اشخاص موجود در کمیسون ها انتخاباتی هستند باید دولت وحدت ملی اگر واقعناًخواهان مبارزه با فساد وفساد پیشگان اند باید به ندای مردم پاسخ مثبت دهند وضرورت به تعلل وقت کشی نیست .

>>>   دوستان عزیز مشوره در مورد بهتر شدن وضعیت کمیسون انتخابات نیست بلکه مشوره در این مورد است که چطور در انتخابات های آینده افراد بی تعهد خاین و گوش به فرمان راپیدا کنند تا در جاهای مهم انتخاب نمایند که نه به رای به مردم اهمیت دهند ونه منافع ملی کشور برایشان اهمیت داشته باشد ودیگز اینکه دوستان عزیز همین کمیسون رئیس جمور را به تخت پادشاهی رساند الحال ایشان توقع امتیاز دارند نه مجازات .همه اش عوام فریبی است در پښتو یک متل است زوړ ملا زوړ تراویح من کدام خیر در این ها نمی بینم ونه امید کدام تغیر را دارم .
بااحترام قلعچه ای


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است