اولاند؛ ناکام بزرگ مبارزه با بیکاری در فرانسه
 
تاریخ انتشار:   ۰۲:۰۸    ۱۳۹۳/۱۱/۹ کد خبر: 88276 منبع: پرینت

'فرانسوآ اولاند' سی و یکمین ماه ریاست جمهوری خود در فرانسه(دسامبر2014) را در حالی پشت سر گذاشت که آمار مربوط به بیکاری از ناکامی بزرگ او در ایجاد اشتغال خبر می دهد.

وزارت کار فرانسه سه شنبه شب با انتشار تازه ترین گزارش مربوط به نرخ بیکاری این کشور در آخرین ماه سال 2014 میلادی، شکست اولاند را در مبارزه با بیکاری بیش از پیش آشکار کرد.

روزنامه فرانسوی 'لو موند' نوشت: سال 2014 میلادی سال تلخی برای کشور در جبهه مبارزه با بیکاری محسوب می شود، چرا که آمار مربوط به آخرین ماه سال نیز نشان داد که روند افزایش بیکاری همچنان ادامه دارد.

این روزنامه با اشاره به شکست برنامه های دولت در این زمینه، به نقل از گزارش رسمی نرخ بیکاری، اعلام کرد: در ماه دسامبر 2014 شمار متقاضیان کار در گروه 'آ' (افرادی که هیچ درآمدی ندارند) که در مراکز کاریابی ثبت نام کرده اند با هشت هزار و یکصد نفر افزایش به رقم تاریخی سه میلیون و 496 هزار و 400 تن رسید. این در حالی است که کل متقاضیان کار در فرانسه شامل افرادی که کار پاره وقت دارند و یا از درآمدهای محدودی برخوردارند با افزایش 40 هزار نفری مواجه شد. به این ترتیب جمعیت متقاضیان کار در فرانسه از مرز پنج میلیون و 200 هزار نفر گذشت.

روزنامه فرانسوی 'لو فیگارو' نیز اولاند را در مقابل دو رییس جمهوری پیش از او، ناکام ترین در مبارزه با بیکاری خواند و افزود: تعداد بیکاران فرانسه در دو سال ریاست جمهوری اولاند 564 هزار و 400 نفر افزایش یافت و این در حالی است که در دو سال نخست دوران ریاست جمهوری 'نیکلا سارکوزی' این میزان 405 هزار و 700 نفر و در زمان مشابه دوران 'ژاک شیراک' 179 هزار و یکصد نفر اعلام شده بود. همین امر سبب می شود تا اولاند ناکام ترین رییس جمهوری فرانسه در جبهه مبارزه با بیکاری شناخته شود.

توجه رسانه های فرانسه به عملکرد رییس جمهوری این کشور در زمینه اشتغال از آن جهت است که وارونه کردن منحنی بیکاری مهمترین وعده اولاند به مردم فرانسه در صورت پیروزی بود. این در حالی است که معضل بیکاری علاوه بر تاثیر بر اقتصاد خانوار، اثرات روانی انکارناپذیری را در جامعه به همراه دارد.

تحقیقات موسسه ملی سلامت و پژوهش های پزشکی پاریس به تازگی اعلام کرد که تعداد موارد خودکشی با رشد نرخ بیکاری افزایش یافته، به طوری که در سال های 2008 تا 2010 میلادی نزدیک به 600 مورد خودکشی مرتبط به افزایش نرخ بیکاری در فرانسه به ثبت رسیده است.

بر پایه این تحقیقات، نرخ بیکاری در این دو سال ارتباط مستقیمی با افزایش آمار خودکشی داشته است. به این ترتیب، هنگامی که بیکاری 10 درصد افزایش یابد، نرخ خودکشی نیز به طور متوسط 1.5درصد در افراد بالای 15 سال فرانسه افزایش می یابد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است