منتظر اعلان علنی داعش در افغانستان باشید!
گروه تروریستی داعش این روزها توسط سازمانهای استخباراتی کشورهای غرب و پاکستان در حال زمینه چینی برای جایگزینی طالبان در افغانستان است بدین طریق که طالبان به عنوان مهره های سوخته ی آمریکا که دیگر محبوبیتی ندارند، کنار گذاشته شوند و داعش با سر و صدای زیاد به یکباره اعلان ظهور کند 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۵    ۱۳۹۳/۱۱/۸ کد خبر: 88228 منبع: پرینت

روز گذشته طرابلس پایتخت لیبی شاهد گروگانگیری های مشابهی بود که در ماههای اخیر توسط داعش در چند کشور صورت گرفته است با این هدف که این گروه تروریستی اعلام کند که از استرالیا گرفته تا چین داعش نفوذ دارد.

آنچه برای ما اهمیت دارد این است که گروه تروریستی داعش این روزها توسط سازمانهای استخباراتی کشورهای غرب و پاکستان در حال زمینه چینی برای جایگزینی طالبان در افغانستان است بدین طریق که طالبان به عنوان مهره های سوخته ی آمریکا که دیگر محبوبیتی ندارند، کنار گذاشته شوند و داعش با سر و صدای زیاد به یکباره اعلان ظهور کند.

اینکه این اعلان علنی ظهور داعش در کشور ما قرار است چگونه و چه زمانی انجام شود، احتمالا مدت زیادی به طول نخواهند انجامید زیرا آمریکاییها با کمک پاکستان تمام مقدمات آن را چیده اند به نحوی که سران جهادی کشور از جمله اسماعیل خان و جنرال دوستم بوی آن را احساس کرده اند که از دولت مرکزی خواهان تشکیل ارتش 20 هزار نفری یا مسلح شدن دوباره ی مجاهدین را کرده اند هرچند که مقابله با داعشی که از 80 کشور نیرو دارد، کاری نیست که مجاهدین کنار گذاشته شده از دولت بخواهند انجام دهند.

چرا که پاکستانی ها مدت زیادی است که تشکیلات طالبان را از بین برده اند و با داعش مذاکرات لازم را انجام داده اند. براساس توافقات میان سازمان استخبارات پاکستان و داعش، این گروه در پاکستان پایگاه و حضورنظامی نخواهد داشت. حمایت ها در پاکستان صورت می گیرد و اما داعش باید پایگاه و حضور فیزیکی اش را در افغانستان به نمایش بگذارد.

در همین راستا تمام عربها، ازبک ها و شاخه های فعال القاعده، طالبان پاکستانی مخالف دولت پاکستان (حکیم الله محسود) و طالبان افغانستانی دو طرف مرز با ابوبکر البغدادی بیعت نموده و پرچم سیاه را با پرچم سفید تعویض نمودند، همچنان در بلوچستان و تربت جام ایران نیز حرکات مشابه شروع شده است.

در ابتدا خلافت اسلامی داعش را ملا مسلم دوست بر عهده گرفت اما بعد از مدتی کوتاهی ابوبکر البغدادی (یا اگر بهتر بگوییم مشاوران غربی اش) مسلم دوست را که یک پشتون بود برکنار کردند و شخصی بنام حافظ سعید را جایگزین وی و محمد نعیم غیر پشتون را معاون بخش نظامی حافظ سعید اعلام کردند تا بدین طریق بگویند که حضور داعش در افغانستان فرا قومی است.

هرچند اشرف غنی و عبدالله و مسوولان امنیتی کشور تلاش می کنند حضور زیرپوستی داعش را بزرگنمایی بخوانند و خود را به خواب غفلت بزنند، اما گزارشات متعدد حاکی از آن است که این گروه پایگاه هایی در جنوب و شمال ایجاد کرده و به تبلیغات گسترده دست زده است و مصروف عسکرگیری و آموزش نظامی می باشد. که بیشترقشر جوان بیکار، دانشجویان سرخورده و آنهایی که از نبود عدالت رنج می برند و یا هم فقرا، طعمه ی این گروه ها هستند.

به هر حال اینبار یک بازی به مراتب بزرگتر از پروژه طالبان در افغانستان در حال شکل گیری است که متصدی اصلی آن آمریکا و متحدانش و بازیگران آن باز هم مثل ظهور طالبان، سازمان استخبارات پاکستان و حمایتهای مالی آل سعود می باشد.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دولت افغانستان باید بیدارباش وازهرگونه تحرک این گروه متحجرقبل ازقبل ازخود تحرک نشان داده که خدای نکرده مانند کشورعراق اردوی ملی را که جدیداٌ تاسیس وپایه گزاری گردیده ازهم نپاشد وبه عبارت دیگردشمن مارادرخواب غفلت گیرنکند دولت ارگان های امنیتی ودفاعی کشورباید ازتمام دست آورد های که درطول مدت (13)سال گزاشته بدست آورده است بخوبی حفاظت کند چراکه دشمنان درتپ وتلاش است تااین کشوری که تازبه پا استاده است یکباردیگرتمام تلاش های کشورهای کمک کننده را که طی این مدت به افغانستان کمک کرده اند بازدوباره به بادفنا بدهند وخواسته دیگرمن ازمردم خوب افغانستان این است که دیگرهرگز به تفرقه افگنی دشمان گوش نکند وبه عنوان یک ملت واحد همیشه سعی کنند که درک متقابل به تمام هم نوع خویش احترام گزاشته ازپشتون ،تاجیک ،هزاره اوزبک ودیگراقوام افغانستان مانند وجود خود بدانند که اگرغیراین باشد اینباربلای بسرما بیاید که فکرنمی کنم اسم ای از جغرافیای به نام افغانستان درکره زمین کسی بگیرد ودرست دشمنان مادرهمین خواب وخیل هستند.
محمد قاسم ازکابل

>>>   تا ز میخانه و می نام و نشان خواهد بود..... سر ما خاک ره پیر مغان خواهد بود.... حافظ

>>>   دولت وحدت ملی باید از طریق وزارت خارجه این موضوع را روشن سازند که این گروه توسط کدام کشور یا کدام استخبارات درافغانستان ایجادشد ه یا درحال ایجاد شدن است مردم حق دارند بدانند که این بار پشت پرده دشمنان افغا نستان کیها هستند .

>>>   داعشیان باید بدانند که افغانستان عراق وسوریه نیست مامردم افغان هیچگاه داعش را بداخل کشورخویش جانخواهیم داد.
عصمتیان

>>>   داعش هم به زودی نابود و محو خواهد شد انشالله

>>>   ...گرچند مردم افغا نستان درحال حاضر تمام سیاست مداران اعم ازجهادی وغیر جهادی را می شناسند وخدمت گذاران را هم شناخت دارند متاسفانه تعین حکومت دراختیار ملت نیست ودردست قرت مندان وزورگویان داخلی وخارجی هستند واین حکومت جدید وبا رفتارهای متفاوت خویش ملت را بیدارترمی سازند ومردم افغانستان هم چنان که با طالبان نیستند وبا گروهی داعش که درتمام دنیا چهره انان بصورت وحشی شناخته شده است ملت افغانستان با انان همکاری نمی کنند جزء تعداد جاهل ونادان اگرحکومت هم چنان خود را در خواب غفلت بسر برند قطعا کشور افغانستان را به چالش بزرک خواهند کشید.

>>>   تا زمانی که نیرو های خارجی در افغانستان وجود دارد ملت مسلمان افغان حق دارد از حاکمیت ارضی وحریم مقدسات دینی خود دفاع نماید وبا هر نهضت اسلامی که در مقابل غربی مبارزه نماید با آن یکجا شده تعاون مینماید ضرورت به استخبارات خارجی دیده نمیشود

>>>   ... انشاالله ملت افغانستان یک پارچه ومتحد استن
از جلال اباد شینواری

>>>   مردم با فرهنگ پایین هم داعش می شوند و هم طالب چیزی غریب نیست. مملکت افغانستان با جنگهای... پاشیده شده نظام استخباراتی درست ندارد, این مشکل بزرگ برای بروز انواع آدم ها در این کشور است.

>>>   فکر نمیکنم داعش به افغانستان بیاید . اگر هم بیاید از عصمتیان اجازه نگرفته میاید.داعش با تمام دنیا به جنگ است اگر عصمت خان اجازه ندهد نمیاید از شما میترسه

>>>   که خبرداردشايددولت همدست باشدباداعش درافغانستان مردم به بازي گرفته شده

>>>   والله ما که در تربت جام هستیم ندیدیم...
مهاجر

>>>   من وهموطنان من اجازه نخواهيم دادداعش وداعشيان فرش وحشي كريهاشان رابنام اسلام رادر سرزمينمان بكستراند. ملت غيور من مردمان دلير وهميشه در صحنه ي من جوانان مبارز سرزمينم به باخيزيد كمرهمت ببنديد وسلاح بدست كيريد شجاعانه به ميدان برويد وازخاك وناموس ملتمان دفاع كنيد. زنان شيردل و دليرمردان برجم اسلام رابانام مقدس بيامبر اعظم بدست كيريد وبه باسداري خاكتان برخيزيد. امريكا ودست نشانده هاي اوبدانند ما افغانيهاي مجاهد ومبارز بازخوردسنكيني رو به انان درقبال ستمكريهاشان نشان خواهيم داد.لبيك يا رسوالله

>>>   طالبان وداعشی های کودک کش بدانید وآگاه باشید جوانان وطن بیدار وآماده هستند تا جوابی سخت ودندان شکن به شما واربابتان پاکستان بدهد الاهمالرزقنا شهادت

>>>   بازی های قدرت های استکباری است نه داعش است نه طالب نه مجاهد نه کمونست نه این نه آن همه برای چوشیدن خون ملت ها ساخته شده اند ومهره های غرب وشرق وجنوب وشمال هستند.
غ کاپیسا

>>>   همانطوریکه داعش درعراق شکست خورده انشاءالله درافغانستان هم با وحدت مردم و بیداری جوانان عزیز افغانستان موفق نخواهند شد.

>>>   تمام اینها فریب است دیگر همه میدانند که داعش را غرب جور کرده و ائتلاف غربی ضد داعش نه تنها با داعش نمیجنگد بلکه داعش را به انواع سلاح های روز مجهز کند تا خون مسلمانان را بریزند و جانهایشان را بدرند انشاءالله داعش نابود است

>>>   داعش بیاید تا ستمگران و کسانی که خون این مردم می چوشند و از نام قوم سوی استفاده میکنند پا به فرار نهند . این ... کار را به اهل کار ندان فقد کیبل طالب و سیاست داعش .
بینا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است