دفاع اوباما از همکاری امنیتی آمریکا و عربستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۰۶    ۱۳۹۳/۱۱/۸ کد خبر: 88214 منبع: پرینت

اوباما در پی مرگ عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی، به منظور ادای احترام به وی به ریاض سفر کرده است.

خبرگزاری "DW" در صفحه عربی خود گزارش داد که به رغم نگرانی ها در زمینه موارد نقض حقوق بشر در عربستان سعودی، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه از تمایل دولت این کشور به همکاری نزدیک با ریاض در خصوص امنیت ملی دفاع کرد.

اوباما در پی مرگ عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی، به منظور ادای احترام به وی به ریاض سفر کرده است.

اوباما هنگام سفر از دهلی نو به ریاض و در مصاحبه تلویزیونی با شبکه سی ان ان گفت:«گاهی اوقات ما نیاز داریم خواسته های خود را به منظور گفتگو با آنها (مقامات ریاض) در زمینه موضوع های مربوط به حقوق بشر با توجه به نگرانی هایی که در زمینه مبارزه با تروریسم و یا در تعامل با ثبات منطقه ای وجود دارد، متوازن کنیم.»

اگر چه اوباما به صورت رسمی با ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه جدید عربستان سعودی دیدار خواهد کرد اما وی اعلام کرد در رابطه با نگرانی آمریکا از موضوع رائف بداوی وبلاگ نویس سعودی که به دلیل اهانت به اسلام به هزار ضربه شلاق و ده سال حبس در این کشور محکوم شده است، سخنی مطرح نخواهد کرد.

به گزارش اسوشیتدپرس از ریاض، اولین مرحله از شلاق زنی این وبلاگ نویس در اوایل ماه ژانویه در مقابل دیدگان هزاران نفر از مردم عربستان سعودی در شهر جده انجام شد و مرحله دوم آن به دلیل اینکه پزشک بداوی اعلام کرده بود هنوز زخم های ناشی از شلاق خوردن وی التیام نیافته است، به تعویق افتاده است.
اوباما گفت: «در این سفر، وی به ملک عبدالله که در زمان حکومت خود اصلاحات متوازنی را در عربستان سعودی انجام داد، ادای احترام خواهد کرد.»

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ارزش عربستان و کشور های عربی خلیج فارس نزد امریکا بیست تا سی سال آینده خواهد بود، تا زمانی که آخرین قطره نفت شان خلاص شود، بعد از آن مثل یک دست پاک، دست های خویش را با این کشورها پاک نموده، آنها را به دور می اندازد. در مورد استخراج نفت های شنی و احجاری در امریکا نیز یک پروپاگند است که خود امریکا به راه انداخته است. در حقیقت بعد از بهار عربی،امریکا تمام استخراج نفت شمال افریقا و شرق میانه را به دست خود گرفته است و خودش نظر به ضرورت به بازار عرضه میکند و خودش قیمت را کنترول میکند. حالا به خاطر ضربه زدن به روسیه، عرضه را نظر به تقاضاُ زیاد نموده است ودر نتیجه قیمت نفت پایین آمده است. هر زمانی که روسیه در مسًله اوکراین به شکست مواجه شود، دوباره قیمت نفت بالا خواهد رفت.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است