دهان وکلا به دست وزرا دوخته شده است؟!
نزدیکان روسای جمهور و اجرایی درصدد به کرسی نشاندن نماینده و نامزد مورد نظر خود در جایگاه پیش بینی شده است و اعضای پارلمان و سنا در سه راهی ادای دین به تیم های تحول یا اصلاحات یا ادای وظیفه مانده اند 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۰۸    ۱۳۹۳/۱۱/۵ کد خبر: 88076 منبع: پرینت

چندی قبل و به تکرار، درخصوص مفاد و لوایح قانونی روی دست مانده و به تبع آن سوء استفاده یا بلااستفادگی منابع طبیعی و سرمایه های خارجی درحوزه های مختلف یا نارسایی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی را مورد انتقاد قرار داده بودیم.

تمامی موارد مذکور ناشی از خلوت خانه متروکه ی ملت بود که نمایندگان برحق یا ناحق مردم ملکی یا به واسطه های شغل های دوم و سوم خود یا سفرهای سیاحتی خارجی یا دیگر مصروفیات شخصی در صحن علنی مجلس حاضر نمی شدند و درنتیجه به حد نصاب نمی رسید.

این روزها تنها روزهایی است که هر چند سال یکبار برای پارلمان و سنا اتفاق می افتد که به روزهای خانه تکانی خانه ملت معروف است البته نه فیلتر و جداشدن نمایندگان برحق یا ناحق بلکه تمیز و تفکیک نمایندگان با اندازه جیب های مختلف در رای اعتماد یا رد صلاحیت وزرای پیشنهادی.

استیضاح وزرا، تایید صلاحت یا رد قاطع افراد در کابینه دولت و رئوس سازمان های عالی تنها بازه های زمانی برای وکلا است که بار چندین سال خود و خانواده شان را در چند روز می بندند و از روزنه های و دریچه های مختلف تغذیه نقدی و غیرنقدی می شوند.

ازدحام زایدی که این روزها در راهروها و دالان های شورای ملی برای عقب نماندن از قافله "بریز و بپاش" یا "بخور و ببر" وجود دارد به حد نصاب بدیع و غیرمنتظره مجلس می انجامد که در پروژه های و پروسه های ملی کلان نیز چنین تعجیل و تجمیعی بی سابقه است.

در فواصلی از این دست که هر رای یک وکیل به وزیر پیشنهادی حکم یک اعتبار را دارد و نیز نوع و میزان و زمان منابع تغذیه وزرا به وکلا اعم از ساعت و دالر و وعده وعیدهای انتصاب اقارب در چوکی های مد نظر حکم یک اهرم برای تایید یا رد صلاحیت دارد متاسفانه...

متاسفانه کانال های مختلف با انواع و اقسام پیشنهادات متنوع از اطرافیان و نزدیکان روسای جمهور و اجرایی درصدد به کرسی نشاندن نماینده و نامزد مورد نظر خود در جایگاه پیش بینی شده است و اعضای پارلمان و سنا در سه راهی ادای دین به تیم های تحول و تداوم یا اصلاحات و همگرایی یا ادای وظیفه مانده اند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اینـــروزها هـــرو قـــت نمی آید یک چانس طلائی است !
فصل جیب تکانی

>>>   من میگم دیگه بس کنیم این حرفا را که کدام قو م یا حزب بیشتر به قد رت رسیده یا میرسه . هرکه برسه بهتر ازین بی سرنوشتی ملت ومردم است

>>>   این یک واقعیت است که اعضای پارلمان در سه راهی نه بلکه در چند راهی قرار دارند اگر به واقعیت راه قانون ،اصول و سوگند وفا داری را پیش گیرند اصلاً انتخاب کابینه به این درازا طول نمی کشد امید که وکلای مردم در انتخاب کابینه آنچه قانون حکم میکند در نظر گیرند.
رحیمی

>>>   وظائف عمده وکلای ولسی جرگه فقط وفقط حفظ منافع ملت است و پست های دولتی امانت ملت است که باید وکلا انرا به اهل بسپارد درغیر ان نزد ملت و الله ج مسئول و جواب گو می باشد
حیران

>>>   این روزها تنها روزهایی است که هر چند سال یکبار برای پارلمان و سنا اتفاق می افتد که به روزهای خانه تکانی خانه ملت معروف است البته نه فیلتر و جداشدن نمایندگان برحق یا ناحق بلکه تمیز و تفکیک نمایندگان با اندازه جیب های مختلف در رای اعتماد یا رد صلاحیت وزرای پیشنهادی.
عصمتیان

>>>   درشرایط فعلی معیار های گزینه وزیر که درقانون اساسی ازآن تذکر به عمل آمده کلاً اشتباه است. قانون گذار شرایط چندین دهه افغانستان را مدنظر نگرفته و در بعضی موارد ماده های قانون را از قوانین سابقه و از یا قانون کشورهای دیگر فرا واخذ نموده است. معیار وزیر شدن همانا دلسوزی وصداقت عملی به مردم است و پارلمان حسب صلاحیت به آن توجه جدی معطوف دارند،ورنه مسئله تابعیت که نهایت به نوعی مبارزه وغوغای سیاسی میدل شده شده است درد مردم را تداوی نخواهد کرد.
آشفته دل.

>>>   من نمیگویم برادر این قریه،برادر آن ده، برادر این ولایت یاآن ولایت پښتون که تاجک شیعه که سنی ازبک که هزارره بلاخره نه مسلمان درړغګو ونه کافر مغرور بلکه وایم ... در انتخابات جعل صورت کرفته نمیمانم ولله اګر ازنز دم خلاص شود ګوسفند هارا چاغ کرده ...وقتیکه مطلب بر آورده حکومث دوشاخ به نفع غریب غربه جور میشو د ...هنګامیکه دلهای نا آرام ما کمی آرام ګرفت (برګ اتن )دیګر شروع شد ګویند مجاهیدین از صحنه کشیده شده بشما چه که ما سواد داریم یانه این مملکت را ما آزاد کرده ایم اینرا شما باید قبول کنید از جمله (۲۵) وزارت(۱۷،۵)آن حق میراثی ما است...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است