فرار دختر ایرانی از دست داعش +عکس
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۲۹    ۱۳۹۳/۱۱/۳ کد خبر: 87927 منبع: پرینت

یک دختر ایرانی که چندی پیش برای پیوستن به داعش به سوریه سفر کرده بود، توانست از آنجا فرار کند.

بر پایه این گزارش، «ترانه شکیل» دختر ایرانی الاصلی که در انگلستان زندگی می کرد، چند ماه پیش بدون اینکه به کسی بگوید به همراه فرزند نوزاد خود انگلستان را به مقصد سوریه ترک کرد.

او به خانواده خود گفته بود که به همراه فرزند خود برای گذراندن تعطیلات به اسپانیا سفر می کند.

مدتی بعد او عکس سلفی خود و فرزندش را برای خانواده اش می فرستد و اعلام می کند که در شهر رقه سوریه زندگی می کند و هرگز به انگلستان باز نخواهد گشت.

ترانه مدت کوتاهی را در شهر رقه زندگی می کند تا متوجه می شود هرآنچه به او در مورد داعش و حکومت اسلامی گفته شده بود دروغی بیش نبوده است.

به گفته ترانه در آنجا مانند حیوان با زنان رفتار می شد و زنان حق نداشتند بدون همراهی مرد از منزل خارج شوند . احساس امنیت به هیچ وجه وجود نداشت و صدای بمب و گلوله همواره و از همه طرف شنیده می شد.

او همه این مشکلات را تحمل کرد تا زمانی که یکی از فرماندهان داعش او را مجبور کرد که با یکی از مردان ازدواج کند. به گفته ترانه، «اینجا بود که فهمیدم به هر قیمت که شده باید از اینجا فرار کنم».

سرانجام ترانه به هر نحوی که بود توانست با دزدیدن پاسپورت خود و فریب یک راننده تاکسی، خود را به نزدیکی مرز ترکیه برساند.

او در نهایت با پیمودن چند کیلومتر پیاده روی در میان بیابان توانست خود را به پولیس ترکیه معرفی کند.

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201501/201501231949223873.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201501/201501231949222306.jpg

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آیا این دختر ایرانی بخیال کدام منظور رفته پیش داعش مگه نمیدانه که اونجا جنگ است خو جای که جنگ باشه حتماً صدای فیر هم هست بخیالم پیش خود فکر کرده آنجا حلوا تقسیم میکنه ...
دره صوفی

>>>   چقدر بی عقل بوده که نمیدانسته آنها با زنان و دختران چه جنایات فجیع و هولناکی میکنند داعش از دشمنهای درجه اول ایران است و پنهان و آشکار در سوریه و عراق با آن میجنگد آن وقت این زن انگلیسی حد شعورش همین است البته باز هم جای شکر دارد عقل وی بیدارش کرده است.

>>>   مردان مقدس نمای داعشی زنان بی حجاب شوهردار را به عنوان همسر انتخاب می کنند و می گویند تنها سخنگوی اسلام حقیقی هم هستند.

>>>   ...برخی مسلمانان نادان با دست خودشان سرزمینشان را محلی برای تفریح ماجراجویان و فروش تسلیحات بادکرده کردند. دره صوفی این افراد مانند داعشی های ژاپنی هستند که بعد از برگشتن به ژاپن ادعا کردند حتی مسلمان هم نیستند بلکه برای گذران اوقات فراغت و سرگرمی جزو داعش شدند.

>>>   حیف این زن جوان مقبول و معصوم که فریب سلفی های جهنمی را خورده
زمین بوس کابل

>>>   بسیار افسو.س به این خانم جوان بسیار مقبول و زیبا که همسر یک داعشی ...شود .

>>>   انسان وقتی به اجرای چنین کار بزرگ و خطرناک اقدام می کند باید تمام جهات کار خود را با خوبی ها و بدی های آن آگاهانه و بدون احساسات به سنجد . از این خانم جوان باید پرسید که کدام صفات و اعمال داعش وی را چنان به خود جذب نموده و موجب شده است که همراه با این کودکش فامیل و دوستانش را در انگلستان رها کرده و به سراغ داعش برود ؟ آیا واقعاً او باور کرده است که اعضای داعش و رهبران آن مسلمانان حقیقی بوده و با گرفتن قدرت دولتی در جهان و یا بخشی از آن نظم اسلامی را برقرار می کنند ؟ آیا این خانم باسواد از اعمال وحشیانه ، قتل و کشتار دسته جمعی مردان ، کودکان و موسپیدان ، به کنیز گرفتن زنان شوهر دار ، فروختن دختران جوان و همخوابی های مکرر زیر عنوان ازدواج موقت با رهبران و سرکرده های داعش اطلاع نداشت ؟ اگر اطلاع داشت و آگاهانه به این عمل شوم دست زد پس مجرم است . اگر اطلاع نداشت ،که من باور نمی کنم .... در این صورت من نمی دانم که این خانم محترم ولی بیچاره با این همه ساده گی و کوتاه فکری اش چگونه در یک کشور اروپایی زندگی می کند ؟ آینده آن کودک را که نمی دانم غیر از این مادر کسی را برای پرورش دارد یا نه ، بسیار تاریک و سیاه می بینم . توصیه ای من به این خانم (که خوشبختانه اینبار به طور تصادفی و شاید هم به گل روی همان کودک بیگناهش نجات پیدا کرده ) و سایر همفکرانش اینست که اگر می خواهید مسلمانان خوب و واقعی باشید ، به خود زحمت داده قرآن مجید را بردارید و به همان زبانی که به آن مسلط هستید خوب بخوانید و اساسات دین و عقیده ای خویش را آموخته و تلاش کنید تا در جامعه ای که زندگی می کنید آنرا بالای خود تطبیق نمائید . وقتی متیقین شدید که در کشوری که زندگی می کنید نمی توانید انسان متدین خوب باشید ، آنگاه با چشمان باز تصمیم عاقلانه بگیرید و به سراغ جای بروید که مطلوب حال شما می باشد . در اینجا فراموش نکنید که عقیده و باور های مذهبی یک امر شخصی بوده و هر انسان به طور انفرادی در برابر پروردگارش مسؤلیت داشته و پاسخگوی اعمال خودش می باشد ، نه رفتار و کردار دیگران . پس هر کس باید کوشش کند تا در گام نخست خودش یک انسان خوب باشد و با اعمال و کردار خود برای دیگران نمونه قرار گیرد ، یعنی نخست از خود شروع کند و بعداً آستین هایش را برزده به سراغ مردم دیگر از یک قاره به قاره ای دیگر به شتابد. در اخیر خطاب به این خوشباورهای گمراه می گویم که " بی گدر به آب نزنید که نتیجه ای آن غرق شدن در گرداب حماقت و یا بند ماندن در لجنزار جنایت است . با احترام
صدیق ذهیب

>>>   صدیق ذهیب این افراد به دنبال اسلام نیستند به دنبال یک زندگی پرماجرا و هیجانی هستند مانند یک بازی کامپیوتری. یک زن که تصاویر بدون حجابش را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده برای اسلام عضو یک گروه تروریستی نمی شود بلکه به گمان من برای هوس ... چند ملیتی و یک زندگی پراسترس زیر باران تیر و ترکش این سرنوشت را انتخاب کرده.

>>>   ...چرا طفل معصم خویش را باخود برده بود
نیک

>>>   مرتضی
اول باید خواند وبعد امضا کرد

>>>   عقل نباشد جان درعذاب است.

>>>   نیاکان ما راست گفتند: عقل در سر نباشد جان دز عذاب است، زن بی عقل که همه مانده هواخواه یک گروه جاهل و کور دل که به هیچ چیز ارزش قایل نیستند،شده است.
بیگانه - کابل

>>>   بد کرده زن ... ان هم با طفل دوساله اش


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است