کارگرانی که بنام طالب به دولت تسلیم می شوند
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۵۲    ۱۳۹۳/۱۰/۲۶ کد خبر: 87480 منبع: پرینت

ششصد نیروی جوان و اهالی مناطق مختلف در ولایت غور باهمکاری مستقیم فرمانده پولیس، رییس شورای صلح و سرپرست این ولایت به بهانه عضویت در گروه طالبان و تحویل نمودن یک میل سلاح به برنامه صلح می پیوندند و این برنامه در جریان سه ماه آینده عملی خواهد شد.

این افراد در کنار اینکه سلاح را تحویل دهند یا ندهند همین حضورشان در جریان برنامه و ثبت نام شان منجر به رسمی شدن در اخذ حقوق ماهیانه برای مدت یک سال خواهد شد.

قرار است در قالب گروه های 40 تا 50 نفری این برنامه اجرا شود که اولین دسته از این مجموع 600 نفر در یک برنامه نمایشی به اصطلاح تسلیم برنامه صلح شدند.

اولین گروه از این افراد هفته گذشته در قالب 41 نفر و تحویل دادن 32 میل صلح به نوعی تسلیم دولت شدند و9 نفر دیگر که سلاحی هم نداشتند گفتند که طالب هستیم و حرف شان پذیرفته شد و تحایف نقدی هم دریافت کردند!

این طرح 90 روز را در بر خواهد گرفت که این افراد کامل ثبت شورای صلح شوند و حقوق انان بعد از پرداخت سهمیه مقامات دولتی غور به آنان پرداخت شود. در حالیکه این افراد به گروه طالبان وابستگی ندارند حقوق هم از دولت دریافت کرده و به کارهای روز مره خود رسیدگی نمایند.
شماری از این افراد اولین گروه پیوست شده به دولت به تازگی از ایران بازگشت نموده اند که برای کار به ان کشور رفته بودند.

این بهانه ای است از سوی فرمانده پولیس و سرپرست ولایت غور که بارها از سوی مقام های دولت مرکزی متهم به سهل انگاری در وظیفه شدند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   برادر...پول ازجیب امریکامیرود...بدون آن وطن فروخته شده تمام اختیار بدست یهودونصارااست.

>>>   باید در مورد صحت وسقم موضوع بررسی جدی صورت گیرد تا حقایق روشن شود در صورتیکه واقعاً صحنه سازی کرده باشند به اراکین ولایت مذکور مجازات شوند ومصارف که از بودجه دولت درین مورد صورت گرفته از نزد انها تحصیل گردد تا در اینده چنین کاری دوباره تکرار نشود .

>>>   این همه فریب در دولت انجام میشود اوازبرای خدا.
ع

>>>   معلوم نیست که درین وطن چه جریان دارد بلاآخره به شکل از اشکال باید پول بدست آورد ودرین پولها مقامات هم شکی نیست که شریک باشند به بهانه تسلیمی طالبان بسیار برنامه مضحک و بی معنی جریان دارد خدا خیرپیش کند
شهروند افغانستان

>>>   کار خوب است. این کار نشان دهندۀ این است که مردم ما به کار ضرورت دارند. زمانیکه زمینۀ کار برای شان فراهم شود، دیگر ضرورتی برای پیوستن با گروه های مخالف دولت و جود ندارد. بنا بر این واضح است که یکی از عوامل نا امنی کشور ما بیکاری و ضعف اقتصادی مردم است. پس دولت باید در این راستا توجه جدی داشته باشد.
س از کابل

>>>   ... یک چند تن تاجک از یک ولایت آرام حقوق حقه ی شان را از دولت دزد بگیرد. ...

>>>   اینکه سلاح دست داشته شانرا علیه دولت ومردم استعمال نمیکنند وبا استفاده ازان سلاح دزدی قطاع الطریقی نمیکنند از خوبی ومسلمانی واقعی آن مردم است حکومت مو ظف است برای مردم کار ایجاد کند

>>>   انها هم میتوانند تریاک کشت کنند به پاکستان بروند به داغش بپیوندند پل وسرک را منفجرسازند معلم وداکتر را اختطاف کنند اما هیچ کاربد را انتخاب نکردند بلکه از دولت کار می خواهند

>>>   دقیق است همین برنامه در بدخشان هم رواج دارد
بدخشانی

>>>   یک نفر به نام علی احمد کار شناس امنیت از ولسوالی دوشی است مردم را تشویق میکند که بروید یک میل سلاح خریده برایم تسلیم کنید من برای شما یک سال معاش و دیگر امتیاز از دولت میگرم. چند نفر را تفنگ اش را گرفته در خانه خود بعد از چند روز میگوید که دیگر دور نخورید که اگر این بار همرایم در تماس شوید من شماره راپور میدهم که محاکمه شوید. چون مردم هیچ از پالسی دولت خبر نداره میترسن میگوند که خیر است کاشکی خود ما بندی نشویم تیر از تفنگ که ما علی احمد گرفت...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است