وزارت کم داریم!
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۵    ۱۳۹۳/۱۰/۲۵ کد خبر: 87442 منبع: پرینت

مردم افغانستان باز هم در حیرت فرو‌ رفتند. گفته می‌شود این دفعه، بر‌خلاف دفعات قبل، بد رقم فرو‌رفته‌اند و ممکن است دیگر از حیرت بیرون نیایند. علتش هم این است که با تمام امیدی که به رییس جمهور جدید بسته بودند، در کابینه‌ جدید هیچ وزارت قابل توجهی وجود ندارد. همان قبلی‌ها هستند. مردم انتظار داشتند که رییس جمهور جدید حد‌اقل 10 تا 20 وزارتخانه‌ جدید بسازد و افراد کاردان و متعهد را در رأس آنها بگمارد. حد‌اقل این وزارت‌ها را که صد در‌صد ضرورت داشتیم:

وزارت گسترش تشناب:
دولت جدید برای این‌که بتواند مشکل تشناب مردم کابل را حل کند، به یک وزارت کامل برای ساختن تشناب در سطح پایتخت نیاز دارد. با هر‌چیز می‌توان شوخی کرد؛ اما با فشار گرده و مثانه شوخی نمی‌شود. اگر فردا نیمی از مردم به امارت اسلامی پیوستند، بدانید که یکی از علل اصلی آن همین فقدان تشناب در پایتخت است. دانشمندان می‌گویند، وقتی که مردم عقده‌ای شوند و نتوانند عقده‌های خود را بگشایند و خالی کنند، ممکن است به مخالفان سیاسی بپیوندند.

وزارت برکنار کردن مسوولان:
از آنجا که رییس جمهور محترم عادت دارد هر وقت که برکنار کرد، سی-‌چهل نفر را یک‌جا برکنار کند، امکان دارد سرش زیاد فشار بیاید. لازم است وزارتی تشکیل شود که کارش فقط همین برکنار کردن باشد. وزارت که باشد و نفر کاری داشته باشد، می‌تواند مسئولان را گله گله برکنار کند و حتی خانواده‌ های‌شان را هم از مملکت گم کند.

وزارت دلجویی از کرزی:
ظاهرا رییس جمهور قبلی، حامد کرزی، زیاد با وضعیت جدید راحت به نظر نمی‌رسد. در جلسات مهم دولتی هم که شرکت می‌کند، این‌طور می‌نماید که تا پنج سال آینده، یعنی تا وقتی که آقای کرزی دو‌باره رییس جمهور شود، باید وزارتی داشته باشیم که کارش دل‌جویی کردن از ایشان باشد.

وزارت کنترل هل، زیره و زنجبیل:
رییس جمهور ما آدم دقیقی است و در همین چند ماه گذشته نشان داده که علاقه‌ شدیدی به جزییات مملکتی دارد. خدا بیامرز امیر عبدالرحمان هم همین خاصیت را داشت اما خوب او خاصیت‌های بد هم داشت. به‌خاطر همین علاقه‌ رییس جمهور به کنترل جزییات، باید وزارتی ساخته شود که کارش نظارت بر میزان استفاده‌ مردم از هل در چای، زیره در برنج و زنجبیل برای درمان نفخ شکم باشد. مردم ما که ناظر نداشته باشند، خدا را به یگانگی نمی‌شناسند. گفته باشیم.

وزارت ریاست اجرایی:
از آنجا که هیچ معلوم نیست ریاست اجرایی چه کار می‌کند، بهتر است این ریاست در قالب یک وزارت در‌آورده شود تا بتواند فعالیت کند. ماه‌ها گذشت و ملت کور شود اگر کاری از این ریاست محترم دیده باشد. قدرت که دارد، حد‌اقل برود در قندهار و شصت-‌هفتاد نفر را برکنار کند که چیز شود.

هاتف


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   رییس اجرایه کارهای زیادی یاد دارد -طور نمونه ایشان هر روز چند رقم دریشی و نکتایی عوض میکند چند بار گریم ... میکند و در بین این برنامه های اصلی گاهی هم با برخی خانم ... عکس یادگاری میگیرد -او دوست عزیز کی به فکر این مردم غریب هست؟؟ همین حالا وزرا و سفرا و صاحب منصب هایی که برکنار شد کجا هستند؟؟ خانواده های آنها کجایند؟ همین رییس اجرایه اقاربش کجا زندگی میکند؟ عبدالله یک وقتی دنبال مسعود می دوید که تحصیلات عالی در خارج از کشور نداشت حالا باید دنبال یک دانشمند دانشگاه آمریکا خیز بزند!!!!!؟؟؟؟؟
مهندس موسوی

>>>   عالی بود

>>>   سلام.
اگر این چند وزارت هم ضمیمه شود کابینه کارا تکمیل وقنعت هردو رهبرمقام طلب بر آورده میشود.
حکیم کابلی.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است