داعش با کمک آمریکایی ها به شیندند هرات رسید
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۹    ۱۳۹۳/۱۰/۲۴ کد خبر: 87323 منبع: پرینت

ملا عبدالرووف یکی از زندانیان آزاد شده گوانتانامو بعد از سپری کردن دوره شش ماهه در قطر همراه با 150 تن از اتباع، چچن، عرب، ازبک، کرد، پاکستانی و افغان به منظور بیعت طالبان افغانستان با گروه داعش وارد هلمند شده از آنجا به قندهار رفت ولی در مدت کوتاهی (15) روزه توانست شماری از فرماندهان مطرح طالبان را وادار به بیعت با خلیفه بغدادی نماید.

ملا عبدالرووف با حمایت مالی قوی با کمک موترهای آمریکایی جابجا می شود و در مناطقی که پایگاه های آمریکا است استقرار و تجهیز می گردد.
وی با نام مستعار، کار خود را در افغانستان شروع کرده در جریان یک ماه اخیر وارد ولسوالی شیندند در غرب هرات شده است.

او بعد از عدم بیعت شماری از طالبان، درگیری با فرماندهان محلی در روستاهای آمارت و ریتلو از توابع منطقه زیرکوه شیندند را آغاز نمود که در جریان ده روز گذشته 20 تن از طالبان محلی را کشت و 2 تن از همراهان وی نیز کشته شدند.

براساس اطلاعات مقام های محلی در هرات، تعداد افراد وابسته به داعش که اکنون در مناطقی از هرات به سر می برند کمتر از 50 نفر بوده که بیشتر انان خارجی هستند.

روز دوشنبه هفته جاری مولوی عبدالرووف با حمله به مواضع ملا غلام حیدر مخالف دولت در منطقه دوشاخ ولسوالی غوریان تمامی طالبان مسلح این منطقه را خلع سلاح نموده و به اقامتگاه موقعت خود در باغ "ریتلو" در زیرکوه باز گشته است.
باغ ریتلو یکی از پایگاه های امان الله مخالف اسماعیل خان بود که سه سال پیش در یگ درگیری ذات البینی کشته شد.

یک مقام محلی در هرات به خبرنگار افتخاری ما گفت: بر اساس اطلاعات اولیه هدف از حضور مولوی عبدالرووف در منطقه جلب و جذب نیرو و تبلیغ گروه داعش می باشد و هرگاه مخالفتی از سوی طالبان محلی صورت گیرد به درگیری مسلحانه منجر می شود.

هنوز دقیق مشخص نیست که ملا عبدالرووف که با نام مستعار کار خود را در کشور شروع کرده است کدام یک از رهبران طالبان ازاد شده زندان گوانتانامو می باشد.
حضور داعش در هرات تاکنون سابقه نداشته است.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   عراقی های... خون خودرادرراه استقلال ریخته امریکاراازخاک خودبیرون راندوپیمان امنیتی راامضانکردامریکاجهت انتقام ازمردم عراق داعش راازافراداروپاوسایرکشورهای غیردین بشمول چندتامزدور... ایجادکردکه این گروه مزدورغیرازخودهمه راکافراعلان کرده یکسره قتل عام کرد بلاخره حکومت عراق مجبورشددوباره همان امریکای رانده شده رادوباره دعوت کردپس ازآن داعش کمی تسکین یافت. حال که قسمت زیادامریکاازافغانستان هم خارج شده مانندعراق داعش رابه جان مردم افغانستان هم روان کرده تا افغانها هم مانندعراق به امریکا تسلیم شده دوباره امریکارا به افغانستان دعوت کند آنگاه داعش افغانستان هم بکدام کشورهمسایه دیگررفته دیگران راهم برای دعوت امریکا مجبورخواهدکرد.
قره

>>>   کشورآمریکادشمن اسلام است به گفته امام خمینی دوستی باآمریکا برای مسلمانان گران تمام خواهندشد که افغانستان وعراق نتیجه اش را دید.
عصمتیان

>>>   این گروها دست نشانده آمریکاهست که میخواهندتوسط اینها کشورهای اسلامی را اشغال وبرای همیشه در تاریکی قراردهند.
عصمتیان

>>>   متسفانه که باآمدن گروه داعش تعصبات مذهبی درمیان مسلمانان افغانستان ایجادخواهندشد که بایدعلمای کشور بسیار ازدقت دراین راستاکارگیرند.
عصمتیان

>>>   به محترم ع وغ تبریک باشد ما مردم بیچاره همیشه از دست دلالان سیاسی کاهی توسط خلقی وپرچمی کاهی...از دست طالب کاهی ازدست روس کاهی از دست امریکا وپاکستان ...اوزبیکستانی و حالا نوبت داعش رسیده البته رضای خداوند در همین است والی خداوند این دلالان را در غصب خود کند

>>>   داعش برای برای نابودی طالب بوجود امده.امریکا میخواهد تا طالب را توسط افراد زیر نام داعش از بین ببرد.

>>>   اگر چنين واقعيت هاست كه داتش وطالب ازطرف امريكاييها به افغانستان وارد ميشود پس چرا درافغانستان حكومت پارلمان اردو اربكيها پوليس ازامريكا حمايت مي كند
محمد خان غزني

>>>   اگر دولت افغانستان جلوی غربیها و امریکاییهای...را نگیرند افغانستان در حال نابودی قرار خواهد گرفت ...غربی میخواهند که... خود داعش را در افغانستان انتقال دهند . دولت ما باید از خواب بیدار شود و جلوی ... غربی... را بگیرند .

>>>   ما که همیشه خود را برای این کشور و ان کشور می فروشیم و شروع به خرابکاری کشور و کشتن مردم بی گناه می کنند. این مردم ما که از 50 سال بدینسو همیشه خود فروخته بودند و همچنان ادامه دارد.

>>>   داعش طالبان القایده...همه و همه نوکران غربیهای...است . ای کشورهای منطقه . ای سیاسیون افغانستان ای سیاسیون پاکستان ای سیاسیون ایران متحد شوید و در مقابل اهداف شوم امریکای ...بایستید به پا خیزید عمل کنید .

>>>   برادر محترم محمد خان از غزنی .
طالب و داعش باهم هیچ فرق ندارد و هردو از طرف امریکا و غرب حمایت میشود . امریکا اگر یک تفنگ به دولت افغانستان کمک میکند در مقابل چهار تفنگ دیگر به طالبان کمک میکند . تا همیشه در گیری و جنگ در افغانستان ادامه داشته باشد . شما می بینید که در طول سیزده سال اشغال افغانستان. امریکای فریبکار سلاح شقیله مشل توپ طیاره در افغانستان کمک نکرده . بدلیل که امریکای... نمیخواهد که افغانستان یک ارتش و قوای هوای مجهز داشته باشد .
محمد

>>>   برخیزید ای مردم سفارت امریکای ... را بسته کنید .

>>>   خوب یک روز به شوروی ها فرخته شدیم چند روزی هم به آمریکای ها و چند روزز هم به داعشی ها خوب بعد ها هم خدا بزگ است نامرد های دیگری به نام های دیگر از راه می ر سد ما که از قدیم ندیم فروخته شده هستیم دیگر چه فرق میکند که داعش طالب شوروی یا آریکا باشد ولی صد حیف که ارزان فروشته شدیم .
طاهر از ایران (مهاجر )

>>>   به هر اندازه که دولت جلوی خارجیها را بگیرد به همان اندازه تروریست کم و نابود میشود . نیروهای امریکای تروریستها را به هر جایکه بخواهند انتقال میدهند .

>>>   هدف امریکا پایگاه در افغانستان می خواهد چیست فقط اموزش نیروهای داعش طالب است بر هم زدن این منطقه خاورمیانه را به گورستان تبدیل می کند امریکا انگلیس واسرایل یک سوال معمولی یک گروهک چطور در چند کشور جهان سرباز دارد تکمیل اموزش وبودجه از کجا می اید ایا شما میدانید همه اش توسطامریکا داده میشود تو را خدا سوکند می دهیم رهبران وطن برعلیه امریکا جهاد اعلام کنید تا این... را از کشور بیرون کنید
شفیع از ایران شیراز

>>>   داعش کدام غلطی نتواند کند اگر نیروهای امنیتی به هوش باشند البته خطر وجود دارد طالبهای پاکستانی که با داعش بیعت کرده اند انتحاری تربیت کرده و به سر مرزها میفرستند ای مردم متحد باشید از همه اقوام و با تکفیریها و... آمریکایی مقابله کنید مگرنه روز خوش نخواهید داشت این داعش از طالب خطرناکتر است و به جان و مال و ناموس مسلمان رحم نمیکند.

>>>   که گفته که داعش وطالبان از آمریکا تمویل میشده به تاریخ سیصد چهار صد سال پیش نگاه کنید در عراق با زیارتها چکار کردن در افغانستان با دیگر مذاهب چکار کردن تفکرداعش وطالب از زمانهای قبل ازپیدایش کشورآمریکا وپیشرفت کشورهای غربی بوده مثل بعضی از اقوام افغانستان از زمان تاسیس افغانستان هم دولته در قبضه گرفتن وهم باعث بد بختی روی مردم شدن وحالا هم اکثراً یا طالبن یا کدام ویران گر دیگه وداعش هم از خودهمی قوم است

>>>   از اشرف غنی میخواهیم که پایگاه بگرام مقر اصلی اشغالگران را محاصره کنند . تا اشغالگران نتوانند تروریستها را اموزش و انتقال دهند .

>>>   داعش یعنی چوچه های کاخ سفید و اسرایل

>>>   هیچ نگهرانی در مورد آمدن ... داعش در افغانستان به خصوص ولسوالی شیندن ولایت هرات نباید داشت بزرگان ما با پر قدرت ترین کشور ها جنگیدن یادتان نرود ما هم فرزندان همان ها هستیم ؟
حفیظ الله هراتی

>>>   گر ندانی غیرت افغانی ام ؟ باز به شیندن آمدم میدانی ام ؟ علیه کفرا داعش؟
ح از ه

>>>   این ملای ... شانزده سال ده نوروز ده شهر درمین زندگی کرد دوتا زن داره ... بسیار ادمی ...تست از نوروژ دیپورت شو

>>>   داعش هیچ گاه درافغانستان موفق نخواهد شد با نیروها بیدار ودلیر امنتی افغانستان بلکه عامل وحدت تمام جناحها خواهد شد .
فلاح

>>>   اصلا دولت هیچکار نمیتواند بکند هر روز ادم ترور میشود در هرات نتوانسته جلوی یه گروه چند نفره بگیرد بعد میتواند جلوی داعش بگیرد باید خودمان دست بکار شوید وگرنه از مال و ناموس و جانمان باید خداحافظی کنید
هاشمی هرات

>>>   برادران افغان شیرمردان باغیرت . افغان های عزیزاکنون وقت مبارزات شیرمردانه تان فرا رسید . همان طور که با غرش مردانه خود روس و انگلیس را از پای در آوردید این بار مردانه به پا خیزید و این شیطان سیاه را در نتفه اش به خاک یکسان کنید قبل از آنکه مثل طالبان و القاعده بر ما چیره شوند این ظالمان را از پای در آورید . به خدا قسم که ننگ است اگر خاموش بشینیم و نسبت به این ظالمان بی تفاوت بمانیم . برادران همه ما ننگ و ناموس داریم نشود که خدای نکرده این ظالمان مفکوره جهاد نکاه را بر نوامیس افغان هم پیاده کنند که ننگی است برما .

>>>   اردوی ملی اجازه ندهند که این پنجاه نفر پنجاه ویک شود .

>>>   داعش در عراق به كمك امريكا توسط استخبارات كشور قطر تمويل ميشود.

>>>   کوچی غنی سفرهای پی در پی به کشورهای چون پاکستان/ترکیه /عربستان و امارات نمود/ تازمینه سازی گروه داعش را به عوض طالب ... نماید.بدون شک داعش و طالب هردو از ... انگلیس تولد شده اند/ و میشود که انگلیس لباسهای بچه خود را عوض نماید و بجای طالب نامش را داعش گذارد.مردم ما خوشباور اند- مقابله با داعش یعنی مقابله با غنی +کرزی و خلیلزاد است/ درصورتیکعه باکرزی و غنی مقابله نشود/ به داعش و طالب دیگری ضرورت نیست. همین اکنون طالب و داعش حکومت میکند.

>>>   گر خدا خواهد عدو شود سبب خیر.شاید بااین کار ... ملت افغانستان یک دست شود وبا وحدت یکپارچه تمام طالبان وداعش وهر گروهی که داخل کشور باعث خرابی کشور شود در مقابل انها می ایستد وانها را به خاک ذلت میکشاند.ان شاءالله .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است