اخذ ویزای آمریکا در گروی ازدواج با افغانستانی ها!
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۴    ۱۳۹۳/۱۰/۱۷ کد خبر: 86845 منبع: پرینت

تا دیروز اگر از ازدواج زنان ایرانی با اتباع افغانستان داستانی مملو از مشکلات این ازدواج ها و دردسرهای نداشتن هویتی شناخته و ثبت نشده برای فرزندان حاصل از این ازدواج ها بود اما امروز زنان و مردانی هستند که آگاهانه تن به ازدواج با افغانستانی ها می دهند.

به نقل از قانون، مشکلات دریافت ویزای کشورهایی چون آمریکا، انگلیس و بسیاری از کشورهای دیگر باعث شده است ایرانیان به دنبال میانبرهایی برای رسیدن به آرزوی خود باشند.

ویزای کاری، تحصیلی و سرمایه گذاری جزو همین راهکارها است که در زمان کوتاه می شود پروسه قانونی دریافت ویزا را طی کرد اما این نوع ویزاها شرایط علمی، فنی و اقتصادی خاص خود را می طلبد و تعداد کمی توانایی ورود به این پروسه را دارند. هرچند در این بین هستند کسانی که تن به مهاجرت غیر قانونی می دهند و جان به دریای متلاطم سوداگران قاچاق انسان می سپارند.

ازدواج با مردان افغانستانی و دریافت تابعیت این کشور و بعد اقدام برای دریافت ویزای کشور های مقصد راهی کوتاه و مطمین و کم هزینه در این سال ها بوده است.

طبق قانون، بسیاری از کشورها ازدواج با اتباع بیگانه تابعیت را برای زوجین به همراه دارد، البته در کشوری مانند هلند صوری یا واقعی بودن این نوع ازدواج ها خیلی مهم نیست و در آمریکا طبق قوانین باید اثبات شود ازدواج صوری نیست.

البته در این مورد ایران جزو استثناها است زیرا اگر مردی غیر ایرانی با زنی ایرانی ازدواج کند طبق ماده 976 قانون مدنی هرگز نمی تواند تابعیت ایران را دریافت کند حتی فرزندان حاصل از این ازدواج هم تا 18 سالگی تابعیت ایران را نخواهند داشت و متعاقب آن از حق کار و تحصیل و برخورداری از بیمه سلامت و ... نیز محروم خواهند بود.

اگر زنی خارجی با مردی ایرانی ازدواج کند مشکلی در بحث تابعیت برای زن و فرزندان وجود نخواهد داشت.

به هرحال آنچه این روزها قابل تامل است تغییر رویه مهاجرت از افغانستان به ایران است که سبب افزایش مهاجران ایرانی در افغانستان شده است. تعداد کثیری از این مهاجران هم زنان و مردانی هستند که در سودای مهاجرت به اروپا و آمریکا تن به ازدواج صوری با افغانستانی ها می دهند و با دریافت اقامت افغانستان به عنوان یک افغانستانی برای ورود به این کشورها اقدام لازم را انجام می دهند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حقیقت دارد .

>>>   چقدر خوب پس ما بدون ازدواج هم تابعیت داریم هههههه
اکبر

>>>   تعداد ایرانی های افغانستان 10 هزار نفر بیشتر نیست من مطمئنم اگر تعدادشان از یک ملیون رد بشه تمام جامعه ی افغانستان تحت تأثير قرار میدن و به فکر اخراجشون می افتید حتی اگه ایرانی های افغانستان کلی ثروت وارد افغانستان کنن و حتی اگه هیچ جرمی مرتکب نشن باز هم فرهنگ افغانستان را کاملاً عوض خواهند کرد. توی ایران هم 50 هزار روس، 30 هزار قزاقستانی، 100 هزار پاکستانی، ده هزار هندی و صدها هزار آفريقایی از موزامبیک، تانزانیا، زیمباوه و زنگبار، 200 هزار عراقی و هزاران نفر از کشورهای دیگه تابعیت ایرانی دارند ولی توی چشم نیستن و خود من تا حالا حتی یک نفرشون را هم ندیدم. حتی صدها هزار افغانستانی تابعیت ایرانی گرفتن. من هر روز تعداد زیادی مهاجر افغان می بینم موقع بیرون رفتن از خونه، توی راه، موقع برگشتن به خونه، توی اتوبوس، توی دانشگاه و فکر می کنم دقیقاً به خاطر تعدادشون هست که بهشون تابعیت داده نمیشه و این که مرتب به تعدادشون اضافه میشه.

>>>   ... به خود اغفانی ها ویزه ایران نمی دهد چه رسد به امریکا

>>>   ...افاغنه دست از سر ملت ایران برنمیدارند و به برکت حکومت اسلامی جایشان هم هر روز در ایران گرم تر میشود بعد ادعا میکنند جریان از ایران به سوی افغانستان عوض شده.واقعا مثل اینکه مواد مخدر تولیدی در این کشور اثرات زیادی بر برخی از اتباعش میگذارد که این داستان ها را درست میکنن.اگر افاغنه اینقدر راحت ویزای امریکا را میگرفتند که میلیونی سربار ایران و ایرانی نمیشدن میرفتن در همان امریکا و اروپا وقت دنیا را تلف میکردن...

>>>   اين يك واقعت است كه ما به چشم خود ديديم

>>>   بخاطر همینه که سرانتون یک روز در میان ایرانند تا بلکه شرایط برای امدن بیشتر افاغنه محیا بشه؟؟؟؟ملت های بدبخت فقط با توهم افرینی دل خود خوش میکنن بلکه روز گارشون بگذره....

>>>   ...کدام کشور است که به افغانستانی ها ویزا و سیتی زن می دهد که ما خبر نداریم . شاید منظورت چتلستان و هند می باشد و گرنه جا های دیگر به ایرانی ها راحت تر ویزا میدهد مثل مالزی و اندونزی و ..
امیر

>>>   ما به کشورهای دیگر چکار داریم، کسی نیست که از کشور خودمان حرف بزند. دوماً در ایران، سیاست ایران طوری است که افغانستانی ها هیچ موقع از طبقه فقیر جامعه بالا نمی روند چون در قانونشان اینطوری برنامه ریختند، بخاطر همین آنها گواهی نامه نمی توانند بگیرند که سوار ماشین شخصی شوند، در نتیجه بصورت گروهی در اتوبوس می شوند، و یا پیاده از خیابانانها، کوچه ها می گذرند که زیاد دیده می شوند. وگرنه چنین نیست. اگر ایران ... بیاید، یک میلیون افغانستانی کارت آمایش دارد، به آنها مجوز کار و گواهی نامه، ثبت خانه به نام خودشان، و ثبت ازدواج آنها بصورت قانونی باشد، و کارتی به آنها دهند که دارای 10 شماره، مثل شماره ملی ایرانی ها باشد تا در سیستم اداری جایی برای گفتن باشد....

>>>   جواب نظر دهنده سوم. مه خودم اکثر جاهای ایرانه دیدم اینطور چیزی نبوده. واین گپت از واقعیت کاملاً بدور است کمتر مبالغه کن اکثر کسانی که ایرانه دیده همیالی داره قاه قاه میخنده به این گپت .
دره صوفی

>>>   جواب نظر دهنده چهارم .به گفته خودت جمهوری اسلامی ایران. خیلی راحت میتانه هم وطنای مارو از کشورشان بیرون کنه مثل دوران طالبان که سه روز قتل عام عمومی اعلان کرده بودن جمهوری اسلامی ایران هم میتانه بگویه به مردمش که یک ماه اخراج اجباری افغانها... ولی این کاره نمی کنه چون به ضرر جمهوری اسلامی ایران است این کارگران ارزان قیمته کی صادقانه کار میکنه به ضرر خ ...ولی ایکاش ما کشورهای هم زبان کمتر بین خودمان نفاق افکنی کنیم اگرچند افغانستان امروز پیشرفته نیست ولی اگر امنیت واتحاد درکشور افغانستان باشه خیلی زود پیشرفت میکنه.
دره صوفی

>>>   این خبر کاملا صحیح است چرا که افغانستان جزء چند کشور ناامن برای زندگی است و اگر کسی با افغانستانی معرفی کردن خود بتواند در کشور مقصد به مصاحبه برود و کیسی بدهد که جانش در خطر است حتما قبول می شود ولی ایرانی ها تنها با کیس های سیاسی که در حال حاضر رنگ و رویی هم ندارد می توانند پناهنده بشوند.
3 سال پیش شخصا خانمی رو دیدم که شوهر افغانستانیش ترکیه بود و به یه شخص ایرانی دیگه ای می گفت که من فقط به خاطر خارج رفتن باهاش ازدواج کردم و حالا ازش بچه دارم و نمی دونم باید چه کار کنم !!!

>>>   در جواب به دره صوفی
با اجازه هموطنان ایرانی به دو پست متوالی ایشان پاسخ میدهم:
اولا خود مقامات افغانی هم بودن حداقل 3 میلون اتباعشان را در ایران قبول دارند و بخاطر اینکه این افراد با امکانات ایران زندگی کرده اند و یکهزارم ان را در افغانستان نمیتوانند تامین کنند به هر صورت تلاش میکنن از بازگشت این حجم گسترده اتباعشان به افغانستان جلوگیری کنند.ثانیا در مورد اتباع سایر کشورها امارهای سازمان ملل موجود است و کسی بر اساس چشم در مورد حضور افراد در یک سرزمین وسیع نظر نمیدهد.کافی است بطور مثال حاکمان امروز عراق بخش زیادیشون از همان چند صد هزار نفری هستند که به ایران پناه اورده بودند.مثل حکیم ها.صدرها و کردها و....ثالثا حضور اتباع افغانی در بخش بزرگی از ایران ممنوع است پس چطور ادعا میکنی بخش زیادی از ایران را دیدی.خیلی زشته افراد اینقدر واضح دروغ بگویند چون خودشان را بی اعتبار میکنن. .فقط اگر اصفهان را دیده بودی میتوانستی صدها هزار گرجستانی و ارمنی را ببینی یا در نواحی شمالی ایران هزاران تبعه روس و...یا اگر به بندرعباس رفته بودی اتباع سودانی و تانزانیایی و..یا می رفتی به خوزستان و هزاران اتباع عراقی را میدیدی و.....انوقت متوجه میشدی کی به کی قاه قاه میخنده!!در مورد منافع هم هر چقدر حمایت از فلسطین و لبنان برای ایران منافع مادی داشته حمایت از افغانی ها هم منافع دارد.این حمایت ها فقط بر اساس ایدئولوزی حمایت از مستضعفان و ...است نه منافع مادی ایرانیان...ما در مورد بخش دیگر سخنانتون خوب است که به اصل قضیه اشاره کردید.دو ملت هم فرهنگ و هم زبان و مسلمان هستند و روابط تاریخی دارند و ارتباط ایرانی ها و افغانی ها هم بسیار خوب است و طرح های بزرگ عمرانی هم توسط ایرانیها در افغانستان در حال جریان است که به دو ملت سود میرساند و اصولا دو کشور همسایه باید با هم ارتباطشان خوب باشد.اما در کشور شما دو مشکل وجود دارد و ان اینکه اولا حکومت مستقل ندارید در نتیجه نه بر اساس منافع ملی بلکه بر اساس منافع کشورهای فرامنطقه ای رفتار میکنید در نتیجه عناصر رسانه ای و حکومتی هر چند وقت یکبار دنبال اشوب در روابط هستند و هر عملی عکس العملی دارد و ثانیا برخی از اتباع شما حاضر نیستند به کشور خودشان برگردند و به ملتشان خدمت کنند می خواهند تا ابد سربار ایران و ایرانی باشند و چون میبینند ایرانیها انها را برای ابد نخواهند پذیرفت با مظلوم نمایی سعی میکنن ارتباط دو ملت را خراب کنند.امروز نقش این افغانی هایی که در ایران دروغ پردازی میکنن و باعث ایجاد نفرت در ایرانیان و افغانیها میشوند را میتوانید به وضوح ببینید.یعنی کسانیکه نه به درد افغانستان می خورند و نه به درد ایران!

>>>   گواهینامه ممنوع هست برای این که امنیت شما را بتونه تأمین کنه. فکر کردی شوخی هست که ما تنها کشور اسلامی هستیم که هیچ بمبی توی اون منفجر نمیشه و توی امنیت کامل هستیم در حالی که در همسایگی و در معرض مهاجرت ناامن ترین کشور جهان هستیم. همین جوری امنیت شما را تأمین کردند وگرنه توی ایران هم هر گروهی راحت می تونستن لشکرکشی کنند و میدان جنگ درست کنند تازه گواهینامه بين المللی هست و شما توی هر جای دنیا گواهینامه ی بین المللی بگيری می تونی توی ایران رانندگی کنی. ضمناً شما برای 100 هزار تومن پول شهریه ی مدارس آبروی ما را توی همه ی دنیا بردی و آن قدر ندارم فقیرم راه انداختی که حتی مسئولان اسرائیل میان برای شما اشک تمساح می ریزن از کجا می خوای 1 ملیون تومن پول بیمه ی خودرو را در بیاری. اصلاً از کجا می خوای پول ماشین را بیاری. ارزون ترین خودروی دنیا پراید هست که 20 ملیون تومن پولش هست. تازه ماشین داری چه ربطی به فقیر نگه داشتن داره؟ در جواب جناب دره صوفی هم باید بگم که این مسئولان کشور شما هستن که مرتب میان ایران میگن تو رو خدا مهاجران را فعلن نگه دارید و بیرون نکنید هنوز آمادگی نداریم تا خرتون از پل رد شد فوراً ادعا می کنید که ایران داره از کارگران ارزون ما سود می کنه و جلوی پیشرفت اون ها را گرفته و این حرف ها. ما چکار به پیشرفت شما داریم؟ من تصور می کنم اون قدری که ایران از پیشرفت افغانستان سود می کنه و خوشحال میشه خود مردم افغانستان خوشحال نمیشن. پیشرفت کنید چه بخواید چه نخواید ما هم کیف می کنیم.

>>>   دره صوفی فقط ما هم زبان شما نیستیم شما هم هم زبان ما هستید. چرا پس مرتب علیه ما اکاذیب منتشر می کنید و ذهن مردمتان را در افغانستان و مردم سایر جهان را نسبت به کشور ما منفی می کنید؟ چرا کاری می کنید تا از کمک کردن به شما به غلط کردن بیفتیم و از این که برایتان هزینه کنیم پشیمان شویم.

>>>   آره بابا مهاجرانی که توی ایران هستن ادعا می کنند ملیون ها ایرانی در افغانستان زندگی می کنند و تعدادشان هم از مهاجران افغانی در ایران بیشتر هست. وقتی ازشون می پرسی چرا شما در افغانستان زندگی نمی کنی جواب میدن که امنیت نیست.

>>>   سلام . برادران هم وطن شما به چه خود تان آن قدر مینازید که هی مگید ایران چنین کرد و چنان کرد ایران بارها و بارها اعلان کرده است که های ملت افغانی بروید بروید بروید خوب ما حال هی قانون های را خود از خود مان میسازیم که به این دلیل به این دلیل ما هستیم و ایران هم باید برای ما گواهی نامه بدهد و یا تابعیت ایرانی بدهد خوب یک کشور دوست ندارد به کسی تابعیتی کشورش را بدهد اختیار کشورش را که دارد ندارد ؟؟؟ ما که نمی توانیم خود مانرا با زور بی قبولانیم که به ما تابعیت بدهد و در باره گواهی نامه هم که قانون اساسی ایران این است که یک مهاجر حق هیچ گونه مالکیتی چیزی را در ایران ندارد ماشین هم که خود مان نمی توانیم داشته باشیم پس گواهی نامه ای در کار نخواهد بود ما از نظر قانونی چیزی برای گفتن نداریم چون ایران بار ها اعلان کرده که کشور ما همین است می خواهید همین است نمی خواهید همین است پس اینجا ما هستیم که یا همین قانون را بپزیریم و با همین شرایط کنار بیاییم و اگر نپزیریم خوب به قول خود ایرانی ها که در باز جاده دراز هر جا که فکر میکنید برایتان خوب هست همانجا بروید.
طاهر رحیمی از ایران (مهاجر )

>>>   خودتان ثابت میکنید چه مردمی هستید هم وطنا نظرات ایرانی ها را بادقت بخوانید فقط همان کامنت که جناب محترم در جواب دره صوفی نوشته بخوانید بعد خودتان قضاوت کنید ایران خوبه یا بد حتی افغانی در ولایات دیگر ممنوع است اگر بگیردشان مالوم نیست چه بلای میارن سرش

>>>   به ایرانی ها راحت تر پناهندگی سیاسی میدن چند سال توی کمپ نگرشون میدان بعدش بهشون یک مغازه یا کار توی رستورانی را میدن.
در کل غربی ها به کشورهایی که باهاشون دشمن هستن راحت تر پناهندگی میدن. تفاوت را بخوای متوجه بشی 60 هزار نفر کوبایی به آمریکا درخواست پناهندگی دادن و درخواست همشون پذیرفته شد ولی همون موقع 20 نفر از هائیتی درخواست دادن و درخواست همشون رد شد و موقع برگشتن به هائیتی اعدام هم شدن.
غربی با پناهندگی دادن به مردم اروپای شرقی موجب سرنگونی دولت های کمونیستی شدن چون مردم رفتن غرب را دیدن و متوجه عقب ماندگی خودشان شدن.

>>>   سلام عزیزان
واقعیت این است که مسئولین ایران هیچگاه نخواستند افغانی ها را از ایران بیرون کنن؛ چونگه افغانی ها یک نیروی ذخیره کم هزینه است برای ایرانی ها در تمام عرصه ها.
به عنوان نمونه؛ وقتی جوانان عیاش ایرانی معتاد می‌شوند مردم و دولتشان تقصیر را به راحتی به گردن افغانی ها می‌اندازند. وقتی زمینه کار کارگرانشان را فراهم نمی توانند باز هم تقصیر افغانی ها است در حالی کدام جوان ایرانی عرضه کارهایی را که افغانی ها با کمترین مزد انجام می دهند دارد؟
اگر نمی توانند امنیتشان را تأمین کنند باز هم تقصیر افغانی ها است. ولی وقت کارهای سنگین شان به خوبی توسط افغانی ها اداره می شود افتخارش مال فلان مدیر است.
بلخابی

>>>   یکی از برگ‌های برنده ایران در عرصه سیاست خارجی و مذاکرات هسته‌ای پیروزی و یا حداقل مقاومت دولت سوریه است. بیش از دوسال است که بخش عمده جنگ سوریه را رزمندگان افغانی اداره نموده برعلیه النصره و داعش می جنگند.
بلخابی

>>>   هموطنان افغانستانی عزیزم وبرادران ایرانی گرامیم!
باخواندن نظرات شما گاهی فکر می شود که شما درزمین زندگی نمی کنید! ودر اسمانها سیر می کنید!!!
مقداری واقع بین باشید و واقعیتهارا لمس کنید بعد جواب یکدیگر را معقولانه ومودبانه بدهید.زیاد سخت نیست ،واقعیت در انظار ماست فقط کافی است چشمانمان را باز کنیم.
اگر ما واقعیت هارا نینیم دیگران خواهند دید...
رضا جعفری

>>>   بلخایی از حرفهایت خندم گرفت... لطفا توهین نکن ما ایرانی ها خیلی هنرمندیم که ادمهایی مثل او را به راه می اوریم وبهتات نان می دهیم در ضمن خودت می دانی گپ مفت می زنی در شهرهایی که افغانها نیستندهم امنیت هست هم کارها را جوانان عزیز وطنم انجام می دهند تو هم از خواب بیدار شو ...

>>>   بلخایی رزمندهای افغانستان در سوریه خیلی مردند بیان امریکاییها را از کشورتان بیرون کنند وافغانستان را از فلاکت نجات دهند والا تا انجا که ما شنیدیم افغانها از طرف امریکا به عنوان تروریست وارد سوریه می شوند وسر مردم بدبخت را می برند واقعا بلخایی تو در رویا و توهمی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است