تدابیر ایران برای سهولت عودت هموطنان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۸    ۱۳۹۳/۱۰/۱ کد خبر: 85951 منبع: پرینت

مرتضی خرمی نماینده امور مهاجران و عودت كنندگان مقیم در زاهدان ایران با ذكر مطلب فوق به خبرنگار ریاست اطلاعات و ارتباط عامه وزارت امور مهاجران و عودت كنندگان گفت: در ضمن جلسه مشترک با محترم شهركی دبیر كل اداره اتباع و مهاجران خارجی ولایت سیستان و بلوچستان و محترم یوسفی منشی اول کنسولگری ایران، افغانستان، از تعمیر جدید اردوگاه الغدیر كه به شكل مدرن اعمار شده است دیدن نمودند.

منبع علاوه نمود كه در جریان بازدید از اردوگاه یادشده به جانب ایران پیشنهاد نمودیم تا برای انتقال وسایل عودت كنندگان یک وزن، مشخص و تعیین گردد تا از عودت كننده ها پول بیشتر اخذ نشود، برای اخذ عکس و نشان انگشت عودت كننده های زن، یک كارمند زن مقرر گردد، اخذ پول از عودت كننده ها توسط موظفین شهرداری معاف گردد، بخاطر جلوگیری از اخذ پول بیشتر توسط رانندگان اتوبوس ها در مسیر راه عودن باید شماره های تلیفون مقام های اردوگاه و نمایندگی مهاجران در دسترس عودت كننده ها قرار گیرد.

همچنان بخاطر جلوگیری از حضور دلالان و قاچاقبران در مقابل دفتر نمایندگی امور مهاجران، پولیس توظیف گردد.

در مقابل محترم شهركی در تطبیق اكثر پیشنهادهای جانب افغانستانی وعده همكاری داد و یاد آور شد كه در مورد اخذ پول از عودت كنندگان توسط شهرداری با مرجع مربوط داخل تماس اند و در ارتباط به توظیف پولیس در مقابل نمایندگی امور مهاجران باید از جانب کنسولگری به وزارت خارجه آن كشور پیشنهاد گردد.

همچنان محترم شهركی در ارتباط به شیوه بهتر كار برای عودت كنندگان افغانستان و جلوگیری از ضیاع وقت كارمندان مراجع زیربط ایران و همكاری بیشتر نیروهای مرزی افغانستان در قسمت تسلیمی رد مرز شده ها، پیشنهاداتی را ارایه نمود كه از جانب کنسولگری افغانستان و نمایندگی امور مهاجران در زاهدان وعده همكاری داده شد.

در حال حاضر حدود 2 میلیون و 400 هزار مهاجر هموطن در ایران زندگی می نمایند كه از آنجمله نزدیک به یک میلیون آنها دارای اسناد و متباقی فاقد مدرک اند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ازآن طرف حتی برای توریستان وبیماران معالجوی هم هزارویک بهانه ومعطلی ومانع می تراشد

>>>   هرکشوریکه درمها جر وعودت کننده دیگردولت کمک میکند استقبال میکنم
محمدخان حیران ازتخار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است