تهدیدهای دریای آمو افزایش می یابد!
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۱    ۱۳۹۳/۱۰/۱ کد خبر: 85948 منبع: پرینت

سرپرست وزارت زراعت و مالداری پیرامون تخریب و تحکیم دریای آمو با رییس مجلس نمایندگان عبدالرووف ابراهیمی صحبت نمود.

در این نشست که رییس اداره اراضی نیز حاضر بود، در مورد تخریبات و چگونگی تحکیم دریای آمو بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

رییس مجلس گفت: مردم ولسوالی های نزدیک به دریای آمو در ولایت قندوز بر اثر تخریب دریای آمو خسارات زیادی را متحمل شده اند و اراضی، مواشی و منازل مسکونی شان را از دست داده اند.

وی همچنان علاوه کرد که تهدیدهای دریای آمو هر سال رو به افزایش است و تا اکنون هزاران جریب زمین دولتی نیز تخریب گردیده است.

در این نشست پیرامون چگونگی اجاره دهی زمین های دولتی در مناطق نزدیک به دریای آمو که باعث تخریب سواحل دریا و انحراف دریا از مسیر آن می گردد، نیز صحبت گردید.

در همین حال، سرپرست وزرات زراعت و مالداری می گوید: هیاتی را برای بررسی ساحه به ولایت قندوز فرستاده اند تا پس از ارایه گزارش و بررسی مشکلات در زمینه تصامیم لازم اتخاذ گردد.

وی همچنان پیشنهادهای رییس مجلس را برای تحکیم دریای آمو و جلوگیری از تخریب های آن مورد تایید قرار داد و اضافه نمود که برای فسخ قرار داد زمین های مورد نظر، اقدام می نماید تا از تخریب بیشتر جلوگیری شود و به مشکلات مردم محل رسیدگی صورت گیرد.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ساخت استحکامات ودیوارهای استنادی وحفرکانالهای انتقال آب ازآموبرای صدهاهزارجریب زمینهای مجاوربایرآن باعث رونق اقتصادزراعتی واشتغال صدهاهزارنفری وعایدات میلیارددالری خواهدشد.کشوری بی کفایت است که منابع خودرارهاکرده به بیگانه چشم بدوزد ومردمانش برای لقمه ای نان آواره کشورهای خارجی وذلت شوند.
شیوا.کاندیداحتمالی بلخ


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است