محقق بازهم کلی گویی کرد
محقق صرفا از معرفی نامزد وزیران اقتصادی و امنیتی سخن به میان آورد اما از بقیه کابینه و دیگر ادارات مستقل و تحت پوشش ریاست جمهوری و دیگر اختلافات بر سر تقسیم قدرت حرفی به میان نیاورد 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۴۰    ۱۳۹۳/۹/۳۰ کد خبر: 85925 منبع: پرینت

نامزد وزیران اقتصادی و امنیتی تا دو روز دیگر به مجلس نمایندگان معرفی می شوند.
محمد محقق معاون دوم رییس اجرایی حکومت وحدت ملی در دیدار با برخی از بزرگان ولایت بلخ که به کابل آمده بودند گفت: تا یک یا دو روز دیگر نامزد وزیران سکتورهای اقتصادی و امنیتی به شورای ملی معرفی می شوند.

محمد محقق با توجه اعلام دیر هنگام کابینه اظهارداشت: این حکومت کمی دیر می‌آید اما درست می‌آید. موضوع کابینه، بخش اساسی ‌اش انشاالله شاید امروز و یا فردا از سوی رییس جمهور و رییس اجرایی حکومت اعلام شود. بخش سکتور اقتصادی و امنیتی شاید در یکی دو روز دیگر اعلام شود.
باقی مانده‌اش هم ظرف یک هفته تا ده روز اعلام می شود و وزیران خوب و کارآمد معرفی خواهد شد که بالای آنها هیچ اعتراضی وجود نداشته باشد. اگر اینگونه افراد در افغانستان پیدا شود.

محقق صرفا از معرفی نامزد وزیران اقتصادی و امنیتی سخن به میان آورد اما از بقیه کابینه و دیگر ادارات مستقل و تحت پوشش ریاست جمهوری و دیگر اختلافات بر سر تقسیم قدرت حرفی به میان نیاورد.

معاون دوم رییس اجرایی از توافق بر سر انتخاب والی ها و سفرا و روسای ادارت تحت پوشش ریاست جمهوری چیزی نگفت اما اضافه کرد که بقیه پست ها به مرور معرفی می شوند.
گفته می شود که اختلاف بر تقسیم پست های مهم و اساسی در دولت میان اشرف غنی رییس جمهور و عبدالله رییس اجرایی اوج گرفته و هنوز دو طرف به نتیجه دلخواهی در این زمینه دست پیدا نکرده اند.

معاون دوم رییس اجرایی بدون اینکه از کسی نامی ببرد بر جلوگیری از حیف و میل پول‌های دولت توسط این افراد در حکومت سخن زد.
محمد محقق تصریح کرد: کمی در افغانستان امکانات و بودجه کمتر خواهد بود، اما هرچه به دست حکومت بیاید، این قول را می‌دهیم که برای آبادی وطن خرج می‌شود و جلوی دزدی‌های میلیونی، چپاول و خارج کردن پول به طرف بانک های خارجی گرفته می‌شود.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   محقق هم شده طوطى خبر رسان اين حكومت. با دستپاچگى هر خبر حكومت را به رسانه ها ميگه تا ديگرا پيش از خودش در خبر رسانى سبقت نگيرند. آخر كى اين آدم سياسى خواهد شد. شايد هم از بيكارى فقط وظيفه خبر رسانى به آقاى محقق ميرسد نه كدام وظيفه ديگه.
سمير همدرد

>>>   پهلوان محقیق... خودی پهلوان از دوزدان سرشناس ملت میباشد
بطرف

>>>   حالی دلت است که تا پیاده های دفتر ها نیز پنجاه در پنجاه فیصد توسط دولت اعتلافی تعیین شود؟ سفرا توسط وزیر خارجه نظر به لزوم دید خودش انتخاب میشود.

>>>   اگر واقعناًجلو دزدی ها گرفته میشود چرا دزدان گمرکات بخصوص گمرک جلال اباد گرفته نمیشود تا کی ملت در انتظار تعین کابینه و جلو گرفتن دزدان بیت المال را بکشند ملت خیلی از نا امنی وچور دارایی های ملی بدست یکعده اشخاص خاص در منابع در امد های مالی بالاخص گمرکات به فغان رسیده اند بیکاری وفقر ونا امنی وغیره مسایل دیگر مردم را شدیداًرنج میدهد در صورتیکه یک جانب مطابق توافق قبلی عمل نمیکند وسرپیچی میکند چرا برای ملت معرفی نمیشود تا ملت از موضوع اگاه شود وبدانند که مانع پیشرف کار کیست .

>>>   زنداه باد مرد مقامت حاجی محمد محقاق
احمد یونان

>>>   محقق هزاره شما کجا سواد دارید که از کابینه خوب و کارهای خوب یاداوری می کنید شرم است به شما که یک طفل بیسواد را ... به زور تحمیل به وزارت تجارت می کنی خاصیت وی در تلویزیون به یک بازینگر می مان کجا سواد داشت ترا به خدا قسم انهم از فاکولته زمین شناسی سعبه جفرافیه پو هنتون بامیان به درجه اخر فارغ شده باشد...

>>>   کاش که همه دولت مردان ما به همین فکر باشد.
عباس حسینی ازولایت هرات

>>>   جلو دزد ها را میگیرید جلو چپاول خود واطرافیان خودرا نیز میگیرید یا خیر ؟ تمام حکومت ها میاید میگوید جلو دزد ها را میگیرم ولی خودش از همه بیشتر دزدی میکند یا مثلا در کنار خودش دزد ها راست راست راه میرود همین وزیر قبلی مالیه مگر باسند وشواهد دزدی اش بیرون نشد چرا حالا در کنار ریس جمهور قهقه میزند وبریش همه ملت میخندد جناب محقق شما در کنار تان میدانید کیها است ؟ یک روایت از رسول اکرم ص است که کسی نزد ش امد گفت فرزندم را بگو خرما نخورد گفت برو فردا بیا آن مرد رفت فردا امد رسول خدا ص برای آن بچه گفت فرزند م خرما نخور که ضرر دارد آن مرد تعجب کرد که این حرف که میشد دیروز هم گفت چرا نگفت از پیامبر سوال کرد که یا رسول خدا چرا دیروز همین حرف را نزدی رسول الله گفت که من دیروز خودم خرما خورده بودم به این معنی که کسیکه نصیحت میکند خودش پاک باشد خالا این دولت مردان ما دهنش پاک است پس کسی که خودش از بیت المال دهنش را الوده کرده نمی تواند به دیگران بگوید که تو نخور تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
بینام از وردک

>>>   اگرمسئولیت تعین کابینه به دوش دو داکتر باشد فهو المراد ورنه محقق وآقای محمدخان کی را تعین خواهند کرد . کسانی را که برای خودشان شایستگی داشته باشد . و در اینصورت واه بحال مردم افغانستان . که گرگان را به شبانی بره ها انتخاب خواهند کرد . بخاطریکه این دو به جز منافع شخصی خویش ومعامله برسرقدرت چیزدیگری یاد نداشته وندارند.

>>>   محقق شما و باند شما این قدر خرابی به بار آورده است که اگر همه دارایی افغانستان را صرف کنید آباد نمی شود. از روزی که نصر و بعدا وحدت در این مملکت به وجود آمد جامعه روی آسایش را به خود ندید.
محقق بای

>>>   سخن گفتن محقق از " دزدیهای ملیونی و چباول ..." بیشتر بیک فکاهی میماند !!!!

>>>   سلام . برادرم شما که آقای محقق را بی سواد خطاب میکنی ! شما باسوادان که نزدیک به دو صدو پنجاه سال در افغانستان حوکومت میکنید ویا حوکمت کرده اید افغانستان را به کجا رسانده اید ؟؟؟؟؟
حال اگر همین حرفهای که محقق زده است یکی از شما باسوادان میزد شما کلی ازش تعریف و تمجید میکردی برادرم قدر هم به حوکومت های گذشه ای خودتان فکر کن
بعد از محقق انتقاد کن میدانم که خودت هم این را میدانی
که افغانستان فاسد ترین کشور در دینا شناخته شده است
یعنی باعث این همه بد بختی و بد نامی محقق شده است ؟؟؟؟
مگر چند در صد از قدرتی اجرای به دست محقق است ؟؟؟
طاهر رحیم از تهران

>>>   محقق صاحب یک شخصیت محبوب وملی است

>>>   از خر سواري تا چور و چپاول وادم كشي از چوروچپاول وادم كشي تا كاديلا ك سواري از كاديلا ك سواري تا پنج وزير مقرري از پنج وزير مقرري تا كمر همت بستن به رهبري ملت افغانستان جنگهاي اضافه ازسه دهه تعداد از هم ميهنان مارابه بد بختي هاي گو ناگون وتكليف هاي رواني دچار وبرخي راهم از (0) به مقام و منزلت رساند كه اكثر از اينهانسبت عدم داشتن فهم و دانش مرتكب جنايات فراموش ناشدني تاريخي شدند اغاي حاجي محمد محقق در طي سي سال گذشته عليه ملت افغانستان از هيچ نوع كشتار و چور و چپاول ظلم و بي رحمي دريغ نكرده قوم خود هزاره هم از ان نفرت دارد

>>>   سلام من خودم از محقق خوشم نمیاد اما بخاطرصلح و ارامش داخلی فقط ناظرهستم خواهشا شماهای که هیچ از سیاست نمیفهمین نظرندهید

>>>   طاهررحیم ازتهران
ماهم سوادبه کارداریم هم التزام وتخصص عملکردمثبت محقق تنهاچندروزی جنگ ضدطالب است وخانه جنگیهای اووکشتارهزاران نفرازعملکردمنفیش اودرتهران به سمت معاون اجرایی یک کشور به وزیر کشورالتماس وعذر می کندشهریه های صدهاهزارتومانی بچه های افغان که حتی متولدایران هستندوازلحاظ سرزمینی ایرانی محسوب می شوندکه فقیرترین مردم هستندکم شود وبرخی مسئولین به ریشش می خندندومی گویندشماموادمخدرراقطع کنید .اوحتی نمی تواندبگوید که شماتقاضاراقطع کنید وموادمخدردست مافیای بین اللی است نه من واین بچه های بیگناه باید تاوان طالبان رابدهند.این ذره ای ازلیاقتهای این استادکه ازسوادحقوقی بویی نبرده ووفقط شیرخانه وروباه صحراست .
شیوا.کاندیداحتمالی بلخ

>>>   محقق هزاره شما کجا سواد دارید؟ بتو ای نوسنده این جمله . تو در عین حال که خیلی جاهل مانده ی از تعصب کور قرن حجر نیز بر خورداری . و یا خفاش گونه برهایت را جلو دید چشمهایت گرفته ی تا واقعیت ها را نبیند .چشمهایت را باز کن از حال فارغ التحصیلان و=دانشگاه ها کمی اطلاع حاصل کن که فرزندان هزاره چه غوغای را براه انداخته اند که حتی روسا ومدیران متعصب تان را واداشته تا اخذبورسیه های تحصیلی را باساس ولسوالی ها سهمیه بندی کنند فرزندان هزاره بجای بستن واسکت های انتحاری وهجوم بالای باند های مافیای غرض زر اندوزی به مکاتب ومدارس علوم تخنیکی روی اورده اند که انشا الله بزودی ببار خواهد نشست وچشم مغرضین را کور خواهد ساخت .

>>>   خخخخ واقعا مسخره هست که پشتون کوچی بیاد به یه هزاره که 5000 سال تمدن و شهر نشینی دارد بگوید بیسواد اخه بدبخت بیسواد هنوز جمعیت زیادی از شما پشتون ها به شیو قرون وسطی و ... زندگی می کنین و بیشتر از 300 سال نشده که وارد این سرزمین شدید و تعداد اندکی از شما کوچی گری رو ول کرده و امدید شهر نشین و یک جا نشین شدید تو به چه حقی این حرف رو زدی ؟
خالق از شهر بودا

>>>   کسی که محقق را دزد ,جنگجو و چپاول گر میگوید آیا دزدی و جنگ در خیرخانه یا ارزانقیمت یا پغمان شد یا در جایکه محقق سکونت داشت .این شما ها بودید که به کارته 3 و کارته 4 حمله میکردید و مخقق مجبور بود تا از خود دفاع کند...

>>>   محقق خو اصلا حرف زدن را یاد ندارد. همو خلیلی خوب گپ می زد. گرچه سیاستمداران افغان از هر رنگی که باشد متمدن نیستند خو لااقل گپ زدن را باید یاد داشته باشند. قربان جنرال صاحب دوستم شوم که چه خوب گپ می زند. مایه افتخار ملت است این بی سواد وبی دانش که آبروی همه را برد.
سواد شناس

>>>   دوستان همگی مارابه افغان می شناسند وماباید اشتباه گذشته اینهارافراموش کنیم وازاین رقم آدمهادوری کنیم وروشنفکران ملتزم رابه رهبری بگیریم .

>>>   اقای سواد شناس خخخخخخخ
خودت اصلا می دونی جنرال دوستم چقدر درس خونده ؟ دوستم ازبک همه شهرتش رو مدیون ترک بودنشه فکر کنم اینم نمی دونی که دوستم از یک اتحادیه کارگری توی شمال قدرت گرفته مطمئن باش اشرف غنی هم فقط برای گرفتن ارای ترکتباران دوستم رو معاون اول خودش کرد وگرنه کدوم ادم حاضر میشه یه بیسواد جاهل کمونیست رو معاون اول خودش کنه ؟ حالا ببین کی داره به کی میگه بیسواد فکر نکنم این دوستم ازبک بیشتر از سه کلاس خونده باشه
خالق از شهر بودا

>>>   خالق خان محترم از شهر بود!
دوستم شاید صنف اول را هم نخوانده باشد ولی چند روزی با "آدمها" در یک حکومت که دل تان انرا کمونیست میگوئید یا هر چیز دیگر!!!، زندگی کرده است!! بعباره دیگر اگر "تحصیل" ندارد، لااقل "تربیه" یک حکومت مانند حکومت شهید داکتر نجیب الله را دارد!!!. در حالیکه اکثریت مدعیان حکومت مجاهدین نه " تحصیل" داشتند ونه "تربیه"!!!! مګر نشنیده اید که « تعلیم و تربیه» ګفته اند!!!! شاید کسانی بگویند دوستم در جنگهای داخلی نقش داشت و پیروانش آدم کشته، من در حالیکه آدمکشی را در همه اشکال و از جانب هر کس که بوده باشد بشدت محکوم میکنم و از ان نفرت دارم!! میخواهم بگویم که این " مرغان سفید" به ده ها مرتبه بیشتر از او آدم کشته اند!! منتها او لا اقل این شرافت را داشت که بگناه خود اعتراف کرد و از افغانان هموطن خود معذرت خواست در حالیکه " مرغان سفید"!!! هم ما را میکشت و هم میگفتند که " ما کاری نکرده ایم که معذرت بخواهیم"!!!! یعنی که ما را از لحاظ فزیکی ، اقتصادی، سیاسی و فرنگی و تاریخی " حلال کرده و میکنند" ولی « مینه دار»!!! هم باید ما باشیم!!!!کسی خفه نشود اینها حقایق تلخی اند که "مرغان سفید " بر ملت افغان تحمیل کرده اند!!!! آقای خالق خان !!!!!!اینها حقایق تلخی اند که شما ها جواسیس پاکستان و آی اس آی و سازمانهای استخباراتی ...و شما نفاق افگنان و شر و فساد بخاطر "نابود ساختن"؟؟؟!!! افغانستان مرتکب شده اید و مرتکب میشوید!!! ولی یگ چیز را بیاد داشته باشید که هیچ فرد افغان و بگفته شما افغانستانی (در این مورد همان ضرب المثل صدق میکند که با گوشت اشتی ولی با شوروای ان جنگی !!!!") با وطنفروشان برای لحظه ای توافق ندارند!!! ...
ماما مونجانی

>>>   بله برادر عزیز بله دوستم از ملت شریف افغان که تو دهه هفتاد باعث وبانی کشته شدن هزاران افغان بود معذرت خواهی کرد ولی ادم با هوش الان معذرت خواستن مرغ های شما با معذرت نخواستن مزغ های سفید چه تفاوتی داره ؟ حکم قتل نفس قصاصه بعدشم برادر عزیز اینم بازی جدیداقای دوستم هس که یک روز با کمونیست ها یک روز با مجاهدین امروز با دولت وحدت ملی فردا خدا می داند برای کی دم تکان میده دوستم سر هر سفره ای که چرب تر باشد می نشیند وگرنه چرا باید وقتی می دید دولت نجیب الله در استانه سقوط قرار داره با مجاهدین هم پیمان بشه ؟ و خدا می داند فردا که دولت وحدت ملی در مذاقش خوش نیاید میخواهد سر سفره کی بشیند این که گفتید حقیقت تلخه کاملا در اشتباه هستید برادر عزیز حق خداست که سر چشمه همه خوبی ها وکمالات است من ن جواسوسم ن پشتون که بشم ... پاکستان ن مث شما ازبک ها وابسته به ازبکستان و ترکیه ام
من خالق هزاره هستم ازشهر بودا

>>>   واقعاً محقق بیسواد است

>>>   محقق هزاره شما ره به سخنان کلان چی غرض برو در مندوی جوالی گیری ات را بکن هزراه ها ولو که انشتاین هم شوند باز هم هزاره است خاصیت جاسوسی غلامی نوکری را داشته مباشد باز شما هزاره ها با کدام قوم مشکل ندارید شما قوم تجرید شده گان هر قوم هستید شما خو افغانستان را کجا وطن خود می دانید شما تمام افغانستان را به یک قریه ..... برابر نمی کنید شما بد بختی افغانستان را در خوشبختی دیگران می بینید

>>>   این براردی که به بهانه یک نفرکل هزاره هارابدگفته وقوم ونژادپرستی جاهلانه کرده آدم بی سواد ومبغض است ووطنداران ازاینگونه افراداجتناب کنندکه تباهی کشورازدست اینهاشد .درتمام اقوام بدوخوب است ومعیارمااخلاق وقانون ووطن باشد.
سیدحسن شیوا.کاندیداحتمالی بلخ

>>>   ملت غیور افغانستان توهین به رهبران یکدیگر فقط کینه و عداوت ها را می افزاید.پس به رهبران یکدیگر توهین نکنید.استاد محقق اگر خوب است یا اگر بد است به دیگر اقوام افغانستان به غیر از هزاره های عزیز هیچ ربطی ندارد.پس گپ به شماها نمی رسد نظراتتان را هم برای رهبرای خودتان نگه دارید.فعلا هزاره و مردم راستین افغانستان باید بیدار باشد و بداند که رهبران انها از جمله استاد محقق و اقای خلیلی از سرمایه های این مردم است و اگر انها نباشند دیگر کسی را نخواهند داشت که در افغانستان گرگ صفت قدرتمند باشد.
(دانشجو)

>>>   سید حسن شیوا اگر بخواهی نماینده هزاره و تاجیک شوی باید بدانی هیچ گاه افغانیت به زور و دروغ بر کسی تحمیل نمیشود تاجیک و هزاره خود اقوام ایرانی فارسی زبان و اهل خراسان زمین هستند که با افغانها یا پشتون ها فرق دارند. هر قومی سر جای خودش محترم است و برای خود شرافت دارد و هیچ قومی قوم دیگر نیست به نام اتحاد هویت مردم را زیر سوال نبر اتحاد سر جای خودش اصالت و هویت سر جای خودش

>>>   چون جامعه مان هنوز فکری ملی گرا را ندارد و قبیله گرای حکمفرماست که عامل خرابی این کشور قبیله گرای است که کار به اهل کار سپرده نمیشود و بیرون مرزی ها از اقوام ضعیف خوب استفاده های شخصی میکنند . از آقای محقیق میخواهیم که از هویت ملی خود در درج تذکره تابعیت دفاع کند و اگر نکند خاین ملی محسوب میگردد .
دروازی

>>>   محقق خاین به خون شهدا است
بیطرف

>>>   محقق صاحب برایت تبریک میگویم. معلوم میشود که خار چشم دشمنان هستی. کسی که دشمن نداشت به جمع ... حساب نمیشود در حالیکه تمام خایینین ونوکران پ...... دشمنت شده است.

>>>   جناب محقق قهرمان هزاره است ملت تاجیک و هزاره و سایر فارسی زبان ها با هم متحدشده است و دیگر فریب حکومت افغان ملتی غنی را نمیخورد ...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است