خطوط برق وارداتی ایران به هرات تقویت می شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۴    ۱۳۹۳/۹/۳۰ کد خبر: 85916 منبع: پرینت

همزمان با نگرانی مردم از کمبود برق در هرات، اداره برق از امضای قرارداد افزایش 50 میگاوات برق وارداتی ایران به هرات خبر می دهد.

محمد سرور صدیقی، سرپرست اداره برق هرات گفت: بر اساس قرارداد جدید میان شرکت برق و وزارت برق ایران در جریان شش ماه آینده، مرکز تقویت خطوط برق جدیدی استیشن جدیدی در نزدیکی شهر هرات ایجاد خواهد شد که براساس آن، 50 میگاوات برق به خطوط فعلی اضافه خواهد شد و توسعه برق رسانی و معیاری شدن برق مشترکین یکی از طرح های جدید این اداره خواهد بود.

به گزاری خبرگزاری پامیرپرس، پایین بودن ولتاژ برق مصرفی مشترکان در هرات در فواصل مختلف سال، یکی از شکایت های پی هم مردم بوده است؛ موضوعی که مسوولان اداره برق هرات کمبود میزان انرژی وارداتی به تناسب نفوس عنوان می کنند.

از سوی دیگر، چگونگی برق رسانی در مناطق مختلف هرات و عدم نظارت دقیق بر عملکرد پیمانکاران باعث شده است تا در زمستان قطع و خرابی ترانس های برق را درپی داشته باشد.

شهر هرات و چند ولسوالی نزدیک به مرکز شهر از برق وارداتی کشورهای ایران و ترکمنستان برخودار هستند.

کد (12)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خدا کند راست باشد چندین مرتبه وعده داده شده بود
باز هم دروغ دورغ مردم را فریب میدهد

>>>   بزک بزک نه مرد که جو لغمان برسد .

>>>   ... وزیر نفت ایران که گفت برق تولیدی در ایران با گاز یارانه ای و یک سوم قیمت واقعی هست و نباید هیچ برقی به خارج صادر شود.

>>>   درود بر ایران، ما هراتی ها خود را بخشی از ایران می دانیم

>>>   هرات قسمتی از ایران بشود نه تنها برق و گاز سوخت ارزان که بهترین امکانات که در شهر های ایران هست در آنجا احداث کنند اما در این شرایط که تنها به ما توهین میکنند من به سهم خودم راضی نیستم

>>>   ایران در حال حاضر به افغانستان پاکستان عراق ترکمنستان تاجیکستان و نیز آذربایجان برق صادر می کنه

>>>   خدا به ایران وایرانی ها عزت وبرکت دهدوسربلندی کشورشان را هرروز بیافزاید

>>>   به نظر دهنده پنجم ناراضی:اینگاردولت شمامجّانی داده تا شما راضی باشی یا نباشی دولت ایران بلکه همه کشور ها برق وگاز به کشور های همجوار خود میفروشد شمانگران نباشیدپولش رو به عنوان یارانه به شما میده

>>>   ما به مردم افغانستان بی احترامی نمیکنیم خیلی از اتفاقاتی که می افتد توسط نهاد ها و سازمان هایی مثل نیرو انتظامی و سفارتخانه ها هستند نه مردم ایران.خود ما برای ساخت خانه با کچ کش ساختمان که افغان بود مانند دوست رفتار کردیم اگر هرات به ایران برگردد کسی به انها بی احترامی نمیکند اهل سنت انها مثل اهل سنت کردستان و سیستان برادر ما و شیعیانش هم برادر و همگی هموطن ما خواهند بود.

>>>   ... ماباید مهارآبهای مشترک رادرراس برنامه های خودداشته باشیم .
شیوا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است