هشدار اوباما به اتحادیه اورپا
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۴    ۱۳۹۳/۹/۳۰ کد خبر: 85900 منبع: پرینت

نشریه آمریکایی «فارین پالیسی» فاش کرد جان کری وزیر امور خارجه این کشور به اروپایی ها درباره حمایت از قطعنامه پیشنهادی تشکیلات خودگردان فلسطین به شورای امنیت هشدار داده است.

جان کری در دیدار با سفرای کشورهای اروپایی در واشنگتن از آنها خواست از قطعنامه پیشنهادی فلسطینی ها در شورای امنیت درباره تعیین سقف زمانی برای پایان اشغالگری اسراییل حمایت نکنند.

به نوشته این نشریه، جان کری تاکید کرد حمایت از این قطعنامه در شورای امنیت باعث تقویت موضع بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل و دیگر طرف های مخالف صلح با فلسطینی ها خواهد شد.

روزنامه اسراییلی هاآرتص هم از تعویق رای گیری برای پیش نویس این قطعنامه در شورای امنیت تا زمان پس از انتخابات پارلمانی این رژیم خبر داد.

هاآرتص افزود: تزیپی لیونی وزیر سابق دادگستری و شیمون پرز رییس سابق اسراییل در تماس تلفنی از جان کری خواستند مانع از رای گیری برای قطعنامه پیشنهادی در شورای امنیت شود. لیونی با تایید این تماس تلفنی تاکید کرد برای حمایت از منافع راهبردی اسراییل در روابط با دولت آمریکا احساس افتخار می کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اروپا یک قاره است متشکل از پنجاه کشور.
اروپا کوریای شمالی و یا کیوبا نیست که امریکا اخطار بدهد.
اروپا منافع خود را خود درک میکند و میداند که چطور عمل کند و از منافع خویش دفاع کند.

>>>   اگر مژده جمال زاده وکیل پارلمان شود یقین که کشورمادرسطح جهان بدنام شده بسوی فهشای بزرگ سوق داده شده منتظیر یک اروپای دیگری میباشیم.
صفای.ازولایت بدخشان.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است