مجلس در توهم اخطار به دولت !
حکومت وحدت ملی به دلیل تاخیر در معرفی کابینه، بسیاری از کارهایی را که در این مدت باید انجام می‎داد، انجام نداده و مرتکب نقض قانون و بی‎احترامی به اراده ملت شده است. این یک حکومت اجباری و ساخته آمریکا در داخل سفارت آمریکا بود 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۰۰    ۱۳۹۳/۹/۲۹ کد خبر: 85897 منبع: پرینت

مجلس نمایندگان در جلسه علنی روز اول هفته خود به دولت وحدت ملی یک هفته مهلت داد تا کابینه کشور را به مجلس معرفی کند.
نمایندگان مجلس از رییس جمهور اشرف غنی و عبدالله رییس اجرایی انتقاد کردند که در تعیین و معرفی اعضای کابینه دولت سهل انگاری می کنند.

عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان روسای جهوری و اجرایی را مسوول بحران ایجاد شده در کشور دانسته افزود: مشکلات کنونی افغانستان ناشی از تشکیل حکومت وحدت ملی است و اکنون با بحران سیاسی مواجه هستیم.

ابراهیمی اضافه کرد: مجلس نمایندگان افغانستان چهل روز است که درانتظار معرفی اعضای کابینه جدید کشور بسر می برد و دولت در این زمینه هیچ پاسخی نداده است که این بی توجهی، بی احترامی به خانه ملت شمرده می شود.

رییس مجلس نمایندگان با طرح این سوال که حکومت وحدت ملی مبنای قانونی دارد یا نه، گفت که این یک حکومت اجباری و ساخته آمریکا در داخل سفارت آمریکا بود.

او افزود با آنکه این حکومت به صراحت مغایر قانون اساسی است، ولی چون دیگر بدیلی نداشتیم، ما آن را بخاطر مصلحت افغانستان پذیرفتیم.

ابراهیمی ادامه داد: وضعیت کنونی کشور از پیامدهای تشکیل این حکومت است که به گفته او کشور را با بحران سیاسی مواجه کرده است. حکومت وحدت ملی به دلیل تاخیر در معرفی کابینه، بسیاری از کارهایی را که در این مدت باید انجام می‎داد، انجام نداده و مرتکب "نقض قانون" و "بی‎احترامی به اراده ملت" شده است.

وی از انتخابات ریاست جمهوری یاد کرده گفت که انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۳ بدنام‌ترین انتخابات در تاریخ افغانستان بود و هنوز مشخص نیست که انتخابات پارلمانی سال آینده هم به موقع برگزار خواهد شد یا نه.

رییس مجلس تاکید کرد که حکومت وحدت ملی نخستین کاری که برای حفظ دموکراسی و اطمینان دادن به مردم انجام می‌داد، اصلاح نظام انتخاباتی بود.

ابراهیمی شماری از اقدامات حکومت وحدت ملی را خلاف مصالح کشور و ملت، قانون اساسی دانست و افزود که پارلمان چهل روز است که خواستار معرفی اعضای کابینه شده، اما آنها پاسخی نداده‌اند که به تعبیر ابراهیمی این امر بی‌احترامی در حق ملت است.

رییس مجلس تاکید کرد که وضعیتی که به دلیل تاخیر در معرفی کابینه و بلاتکلیفی دولت به وجود آمده، دیگر برای مردم افغانستان قابل قبول نیست. او افزود: این آخرین هفته است. در آغاز هفته آینده کابینه را به ما و شما معرفی کنند. در غیر آن ما مجددا تصمیم می‌گیریم.

در همین راستا برخی دیگر از اعضای مجلس نمایندگان لب به شکایت از آمریکا و روسای جمهوری و اجرایی دولت وحدت ملی باز کرده از اعتماد به آمریکا و انگلیس و خارجی ها ابراز ندامت و پشیمانی کردند.

بکتاش سیاوش نماینده مردم کابل در مجلس گفت: نگاه داکتر صاحب اشرف غنی و داکتر صاحب عبدالله به وکلای مجلس نگاه به وکیل پارلمان نیست، نگاه اعضای ستاد های انتخاباتی است.

غلام حسین ناصری عضو مجلس نمایندگان گفت: پکتیکا وقتی به خاک و خون کشیده می‌شود، خون این آدمها ارزش نداشت؟ در این مملکت مسوول کیست؟ مسوول حکومت وحدت ملی، جناب آقای دکتر عبدالله و دکتر اشرف غنی هستند. آن شعارهایی که در دوره کمپین می‌دادید، امروز کجا است؟ چرا فراموش کرده‌اید؟ حافظه تاریخی تا کجا رفته؟ چرا به داد مردم نمی‌رسید؟
دیروز می‌گفتید ما از ملت اقتدار می‌خواهیم و نه قدرت، اما امروز با کمال تاسف جنگ بر سر قدرت است. به خدا قسم جنگ غیر از این که بر سر تیم، بر سر قدرت و بر سر تقسیم قدرت است، دیگر بر سر اقتدار نیست. بحث تیم است. امروز کاردها به استخوان مردم رسیده.

بیشتر نمایندگان مجلس و مردم معتقدند که اوضاع اقتصادی و امنیتی تحت تاثیر وضعیت سیاسی رو به وخامت گذاشته است.
همچنین شکیبا هاشمی دیگر عضو مجلس گفت: در مدت ۸۱ روز ما بیشتر از ۸۰۰ تن از افغانهای خود را در سراسر افغانستان از دست داده‌ایم... این‌ها نه تحول آوردند و نه اصلاحات.

نذیراحمد حنفی، دیگر نماینده مجلس پرسید: آیا تاخیر معرفی کابینه توسط حکومت جدید مغایر قانون اساسی نیست؟ هست!
او افزود که مدیریت نهادهای دولتی توسط سرپرست‌ها بیش از دو ماه هم مغایر قانون است. حنفی با اشاره به محدودیت اختیارات سرپرستها، پرسید آیا حکومت تعطیل نیست؟
این نماینده مردم هرات در مجلس ادامه داد که این قانون سرپرست ها برای این وضعیت نیست برای زمانی است که یک وزیر فوت وی شود و سرپرست بجایش انتخاب می شود.

این در حالی است که مجلس نمایندگان افغانستان تا چند هفته دیگر به تعطیلات زمستانی می رود و این تعطیلات حدود چهل و پنج روز به طول می انجامد.

محمد اشرف غنی رییس جمهور گفته بود چهل و پنج روز پس از برگزاری مراسم تحلیف،‌ کابینه جدید معرفی می شود اما اکنون هشتاد و یک روز از مراسم تحلیف سپری شده است.

(4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هر وقتيكه سفارت امريكا به اشرف غني اجازه داد كابينه را معرفي خواهد كرد ، اين وكلاي مسكين هم مانند فيل هاي عبدالرحمن خان دندان ندارند و همه ( نواله ) خور هستند، نواله يك نوع غذائي است كه از أرد تهيه ميشود ، نواله وكلاي بارلمان دالر امريكاءي است. وقتيكه خوردند همانند فيل ها توب و وسايل جنكي راحمل ميكنند در غير ان بزور سوته از خواب بيدار ميشوند.
ميوند كابلي

>>>   خدا... کنه اول امی ریس پارلمان را اول خودشما از اشرف غنی حمایت کردن حالا برای فریب مردم این گپ ها را می زنی به جز چند نفر اندک همه تان خاین هستن ... باد به شما

>>>   گمان میبرم، آقای ابراهیمی، اینبار راست می گوید.این سفر های خارجی رییس اجراییه نیز در دولتی که کابینه ندارد به « سفر عیش و نوش» تعبیر میشود!
اگر چنانکه گفته شده، سردار محمد رحیمی یا فضل احمد معنوی یا صلاح الدین ربانی، وزیر شوند که صد آفرین بر کفن کش سابق!مگر درین کشور « آدم های شفاف» وجود ندارد؟ فکر میکنم دکتر بشر دوست راست گفته است که این دولت ، نسخه بدل دولت کرزی است، تحول و تغییر ، ازین دولت، انتظاری عبث است یعنی این که: کاروانی زده شد، کار گروهی، سره شد!
تیمور فروغ از خیر خانه

>>>   فکرنکنم که شماهم کاری را انجام داده بتوانید چون همه مصلحت اندیشی دارند .... هرچه باشد باخیر وعافیت ملت مسلمان افغانستان

>>>   راستش که رئیس دولت و رئیس اجرایی درین راستا سهل انگاری میمنایند و این درحالیست که جیب های تمام وکلای معظم خالی بوده و هیچ مفاد به جیب اوشان سرازیر نشده است. ما حمایت خودرا ازین وکلای بیچاره اعلام کرده و آنهارا در سخنان خویش صادق می پنداریم.
جاوید وردگ

>>>   اگر رئیس جمهور یا رئیس اجرائیه ما غافل است او به فکر مردم نیست ای کاش درپارلمان وکلائی میداشتم که درهنگام خیانت های بزرگ که درحق این ملت مظلوم وبیچاره رخ داد وملیون ها نفر درپای صندوق های رای رفت همه وهمه به باد فنارفت درآن وقت صدای خود را بلند میکرد وبرای این همه خائینین این اخطار ها را میداد مگر برعکس درآن وقت همه وکلای محترم به فکر کمپائین وگرفتن کریدیت مشغول بود صدای مردم را پارلمان افغانستان نادیده گرفت حق مردم تلف شد وقتیکه رئیس صاحب مجلس میگوید خانه ملت کدام خانه ملت این خانه ملت نیست بلکه خانه چند افراد مشخص است یا اینطور بگویم صرف خانه افراد که درآنجاوکیل دارد اگر دروغ میگویم یک افراد غیر که باکدام وکیل ارتباط ندارد مراجع کند درپارالمان یاخانه ملت آیا از کمربند اول اجازه دارد که وارد خانه ملت شود هرگزنه از کی بنالی اگر امروز وکلا به فکر خود نیست به فکر کی است همه بفکر پرکردن جیب وقوم او قبیله خود است نه بفکر این ملت شما ببنین همین وکلا است که افراد فاسد بی سواد و خلاف مسلک را درهر جائیکه بخواهد بالای وزیر یارئیس... فشار آورده تعین مینمایند شاید درهمین روزها وکلا هم برای گرفتن کریدیت بابعضی کاندید وزرا معامله های پشت پرده انجام میدهند. پس از کی نالید درپیش کی راز دل گفت دل به کفیدن آمده این خیانت ها درگمرگ ها فساد اداری رشوه ستانی... یک کلمه میگویم که این وطن بی سرپرست است کسی را ندارد که به فکر آبادی و ترقی آن باشد وسلام
محمدعمر(سیغانی)

>>>   اگریک پارلمان واقعی میداشتیم ـ که صد البته نداریم ـ فرمایشات وکلا درست پنداشته می شد. خوب ،حکومت هم می داند که این حرف های فیشنی وکیل صاحبان باد هواست وبنابرین به فرمایشاتشان اعتنایی نمی کند.حق هم دارد چون وکلای نامحترم ماـ به استثنای چندتایی که از شمارانگشتان تجاوز نمی کند ـ درفکر کیسه های گشاد خود هستند نه دراندیشۀ اینکه کشور ازبحران نجات پیدا کند.

>>>   بابه اشرف غنی وعبدالله عبدالله مانند فیل مرغ هشتادویک روز چرت و فکر کردن به نظر شخص ام بغیر از جنرال شیرمحمد کریمی دیکرانشان متاسفانه شایسته ولیاقت و تجربه کاری در امور محوله ندارند.در وزارت خارجه شخصی را پیشنهاد گردیده درست است انسان خوب و پاک شاید باشد.بدبختانه الفبای سیاست رانمیداند چرا بخاطر خوش نگهداشتن فلانی جان بالا سرنوشت مردم تجارت میکند شما وزرا های خارجه کشورهای همسایه را ببینیداز دهنش آتش می برآید در شرایط حاضر افغانستان هزاران پرابلم دارد این وزیر خارجه که از دهن وی بوی شیر می آید می تواند در مقابل سر تاج عزیز حرف بزند. چند یوم در عربستان سعودی قال قال را آموخته بهتر بود در وزارت مانند وزارت حج و اوقاف تعین میشد اگر کارات وزارت حج اوقاف یک تشکیل اضافی است امورات یومیه انرا به وجه احسنش انجام یدهد بازهم به گفته عوام کلایت را کج بگذارید. اما از وزارت خارجه به فرسنک ها فاصله دارد نباید در حق ملت مظلوم خیانت کنید دوکان داری نیست . اگر شما به خاطر مردم و ترقی ابادی افغانستان کار میکند به لحاظ خدا در چشم مردم مانندکرزی خاک نزنیدمردم کاه نخورده. افغان های پاک نفس لایق با تجربه مسلکی تحصیلات عالی در هر رشته به سویه بین المللی موجود است ضرور نیست از تیم شما باشد افغانستان به تمام اقوام تعلق دارد. اگر شما می خواهید شرکت سهامی جور میکند مردم را گروگان بگیرد.مردم باید حساب خود را بدانددر مورد تصمیم گیرد چه کند برای این مردم بشما رای نداده بود که هشتادویک روز فیل مرغ واری چرت بزنید مردم در فکرغرق بودن بی صبرانه منتظر که از تخم چه می برآید آخراز طالع بد مردم؟؟؟چه برآمد شاید شخصیت شان خوب و صادق باشند. اما برای وزارت ساخته نشدهاند. نباید در تعین وزرای جدید وزرای کرزی را معیار قرار دهیدباید وزرا دیگر کشورها را معیار قرار دهیداز وزرا کشور های همسایه باید تحصیلات عالی سابقه کاری شهرت نیک بدرد خور برای افغانستان باشدنه مانند ضرار مقبل که پایتخت کشور سعودی را نمیداند همچنان صدراعظم پاکستان را رهیس جمهور پاکستان در حضور خبر نکاران خطاب میکند جای شرم است. بغیر از شیرمحمد کریمی که اهلیت تحصیلات عالی پاک نفس تجربه لیاقت وزارت دفاع را دارد. همچنان نادری شخص فعال وتحصیلات عالی در لندن دارد دیکرانش خربوزه نابریده است باید تجدید نظر گردد.این بیت درین باره صدق میکند.
بوریا باف گرچه بافنده است
نبردنش به کار گاه حریر« ابریشم»
مردم کسی را کار دارد که ابریشم ببافد بوریا باف نمیتواند ابریشم ببافد مغز متفکر جهان و عبدالله شیک بوش لطفآ دقت کنید این راه که شما انتخاب کرده اید به ترکستان میرود.
حاجی صبور

>>>   این پارلمان و اعضای مجلس نماینده گان همه ایشان جاسوس و رشوت خور هستند چون سیل دالر بالاایشان کم شده حالا این سر وصدا را بالا نموده خود اینها در مقابل ۵۰۰۰دالر در سفارت امریکا رایۀ داد که امریکا میتواند در افغانستان باقی بماند این خود فروشان حالا هیچ اهمیت برای امریکایان ندارد انها میداند که این اعضایی پارلمان وجدان ندارند.خود فروش هستند مردم باید پشتبانی از انها نکند چون افغانستان در حالت اضطراری است به پارلمان وچاپلوسان ضرورت ندارد اینها نان خوران اضافی بالای دولت است. باید منحل شود.
استالف

>>>   جناب محترم رئیس صاحب ولسی جرگه طور که به همه مردم افغانستان معلوم است حکومت وحدت ملی به اساس تقاضای مردم افغانستان و اقتضاء زمان و به خاطر چلوگیری از هرج و مرج ، جنگ و دربدری ، و بالاخره به خاطر جلوگیری از ایجاد دو حکومت در یک جغرافیا بنام افغانستان ساخته شد و مردم شریف افغانستان نیز آن را پذیرفته و ایچاد آن را به فال نیک گرفتند و بعد از ایجاد آن نفس تازه کشیدند همین شما بودیند که همیشه وقت از همین ولسی جرگه صدا میکردید که از جامعه جهانی و دولت امریکاء میخواهیم که بالای هردو طرف و هردو تیم های انتخاتی فشار بیاورد تا باهم سازش نموده و مردم را از این سردر گمی نجات دهند که به همین اساس دولت امریکا داخل افدام شده و با استفاده از نفوس که بالای سیاستمدران ما داشت آنها را مجبور به تقاهم با همدیگر نمود و تا حد اقل پنج سال خیال مردم افغانستان را از جنگ و برگشت دوباره طالبان راخت سازد اما در این روز ها که سخن از تقسیم قدرت و تقسم وزارت خانه ها ، ولایت ها ، سفارت ها و قوماندانی های امنیه به میان آمده معلوم میشود که برای جناب رئیس صاحب پارلمان که به طور فراشوتی رئیس ولسی جرگه شده که این موقف را در خواب هم ندیده بود و گمان هم نمیکرد که روزی به چنین موقفی برسد چیزی نرسیده و حتی یک بست ولایت را نیز برایش بعد از منفک شدن از پارلمان در نظر نگرفته اند سخت ناراخت شده و با امریکایی خواندن این حکومت میخواهد که خود را قسمی جلوه دهد که خودش در چینین جریاتی دخیل نبوده در حالیکه تمام مردم افعانستان میفهمیند که حکومت وحدت ملی به وساطت وزیر خارجه امریکاء تشکل یافته و بعضی از مذاکرات آن به اشتراک خود رئیس ولسی چرگه در داخل سفارت امریکاء صورت گرفته جناب رئیس ولسی جرگه این موضوع را تمام مردم افغانسان میفهمند و به آن راضی استند شما اگر کدام گپ و سخن جدید دارید که مردم افغانستان از آن خبر ندارند برای مردم بگویید نه این گپ های بی را که تکرار است و چیز پت و پنهان نبوده است.
احمد از کابل

>>>   خود پارلمان کجا کارش را د رست انجام داده که به حکومت اخطارمیدهد؟ کدام روز همه آنها در تالار جلسه حضورداشته اند؟ همین ابراهیمی به امضای غنی چند هزار دالر را مصرف سف لندنش کرد؟؟ در تشناب ها رشوت نمیگیرند؟ کمیشن نمیگیرند؟ در غصب زمین شریک نیستند؟؟

>>>   تاوقت که نظری امریکا وپاکستان صورت نگیرد به هیچ وقت عبدالله وغنی نمیتواند کابینه را اعلان کند چراکه حکومت حکومت امریکاوپاکستان است . نه حکومت افغانستان عبدالله وغنی دراین مورد کدام صلاحیت خاص ندارد به خاطر اعلانی کابینه . وکلای محترم شماهم آرام باشید ازشماهم چیز ی جونخواهد شد. این صداهمه صدای کاذیبانه است. .

>>>   ایله به ایله...!!!!! خدا را شکر که مردم ونماینده های ملت جرئت کردند که به کسانی انتقاد نمایند که خود شان آنها را انتخاب کردند وحتی پولهای شخصی شان را درانتخاب جنجالی ایشان به مصرف رسانیدند. بخدا شرم اور است. من یک زن هستم با شنیدن اخبار هرروز افغانستان عرق خجالتی ازسر رویم میبارد نمیدانم چرا مردان غیور افغان اینقدر بی شرم شده اند. مطمین باشید .(مرد دوزنه دم بی غم نمیزنه)دو نامزدی که با اصرار بیگانه گان درحجله ای عقد بنیشینند عاقبت اش همین است!!! دیدید که دو امباق عزیز جور نمی آیند.......... بخداغیراز چنه زنی وجورنیامدن سر تعین افرادی که بخاطر رسیدن به مقام پرستی شان زحمت کشیده اند وگوسفندان را سر فراز ساخته اند علت دیگری درتعین وزرا باشد مطمن باشید. آخر ما هم دیده دیده سیاست مدار شدیم و رگ خواب این مردان لافوک را نزد خود داریم.

>>>   هر وکیل وابسطه به یک کشور میباشد که از سوی آن کشور تمویل و حمایت میشوند مثلا وکیل زن که از جاغوری هست جاسوسی افغانها را به امریکاه میکند و از سفارت امریکا موتر زرهی برایش داده شده و مبلغ 20000$ هم معاش داده میشود ... لوده تره خیل وابسطه به آی اس آی هست که آزادانه به طالب سلاح ومهمات توذیع مینماید الاگل ... مشهور به مجاهد وابسطه به باند معافیای هست که به ربودن تجار و مردم پول دار وقتل آنها آغوشته هست رئیس پارلمان همچنان جاسوس انگلیس وامریکا هست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است