از تیوری در کابل تا عینیت در دانگام
ولسوالی دانگام که شاید به زعم بسیاری در زمره ناامن ترین و ناآرام ترین ولسوالی ها و مناطق مرزی افغانستان قرار دارد 6 روز پیاپی به خاک و خون کشیده شد اما دریغ از 6 دقیقه نشست عاجل یا 6 حمله هوایی کمکی نیروهای ناتو و امنیتی 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۱۲    ۱۳۹۳/۹/۲۹ کد خبر: 85887 منبع: پرینت

دانگام مقصد بعدی گروه های مخالف مسلح بود که هر از چندی سلاح بر دوش و وعده حوریان بهشتی در پیش به خانه و کاشانه و ناموس مردم ملکی به خصوص مرز نشین یورش می بردند.

ولسوالی دانگام که شاید به زعم بسیاری در زمره ناامن ترین و ناآرام ترین ولسوالی ها و مناطق مرزی افغانستان قرار دارد 6 روز پیاپی به خاک و خون کشیده شد اما دریغ از 6 دقیقه نشست عاجل یا 6 حمله هوایی کمکی نیروهای ناتو و امنیتی.

مردم ملکی روستاهای اطراف ولسوالی دانگام از توابع ولایت کنر این روزها خونبهای کابین دولت وحدت ملی را می دهند که عروس و داماد را بر سر خوان گسترده ارگ نشانده اما هنوز از جهاز و همزاهان خبری به میان نیست و کابینه صرفا در حدس و گمان خلاصه می شود.

گرچه از تیوری در کابل تا عینیت در کنر راه درازی است و شاید بیش از خواب سیصد ساله اصحاب کهف به طول بیانجامد اما اینک نبودن کمترین برنامه عملی و آنی و عاجل و عینی در وزارتخانه های بی سرپرست داخله و دفاع و امنیت ملی بحران ساز تر شده است.

این قلم فرسایی های نخبگان سیاسی و نظامی و قدم رو های سربازان اردوی ملی در تمرینات صبحگاهی و برنامه شامگاهی نه تنها چاره گشا نبوده است که فغان و استمداد طلبی دانگام نشینان را متوجه نیروهای نظامی ناتو و جامعه جهانی ساخته است.

گذشته از ضد تبیلغات و اثرات سوء چنین فجایع انسانی و نسل کشی هایی که هر از گاهی در جای جای این سرزمین به وقوع می پیوندد؛ تشویش و حرمان فزاینده ملت از بی اعتنایی یا بی کفایتی دولت منجر به خودانگیختگی و یا به عبارتی دیگر انجام عملیات خودسرانه و یا حتی پیوستن به مخالفان مسلح می شود.

نمایندگان کنر در مجلس فرسنگ ها دور از این کوره های انسان سوزی ضد اسلامی، به اعلام نارضایتی بسنده می کنند غافل از اینکه ته مانده های وحدت ملی و عزت افغانستانی که آنان را بر سر چوکی های کنونی نشاند به سرعت تحلیل می رود و از دانگام جز نامی باقی نمی ماند.

با این وصف، باید اذعان کرد این قصه به دانگام ختم نمی شود؛ این محاصره های ناگهانی و حملات همه جانبه که پیش از این در جرم بدخشان و کامدیش نورستان به پا شد و کشتار کرد و سوزاند و رفت؛ ذره ذره وحدت و غیرت و آرمان های ملی را می بلعد و دولت فقط نظاره می کند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   نام از دولت وحدت ملی مانده شده ولی در حقیقت یک حکومت سهامی بیش نیست از روز ایجاد ان تا کنون ملت بجز رنج وغم وانتحار وانفجار درین دولت چیز دیگری را ندیده اند ریس جمهور این دولت در چند روزاول خیلی چابک چند قدم انهم بی نتیجه برداشت واکنون قرار خفته ویا در سفر های تفریحی میرود ارزو واعتماد ملت نقش بر اب شده است .

>>>   روسی ها چی فرقی با امریکایی ها دارد. به نظره بنده هر دو مورد اشغالگر به حساب می ایند. کمی بی اندیشید؟ والسلام
حبیب الله یوسفزی

>>>   بابه اشرف غنی وعبدالله عبدالله مانند... هشتادویک روز چرت و فکر کردن به نظر شخص ام بغیر از جنرال شیرمحمد کریمی دیکرانشان متاسفانه شایسته ولیاقت و تجربه کاری در امور محوله ندارند.در وزارت خارجه شخصی را پیشنهاد گردیده درست است انسان خوب و پاک شاید باشد.بدبختانه الفبای سیاست رانمیداند چرا بخاطر خوش نگهداشتن فلانی جان بالا سرنوشت مردم تجارت میکند شما وزرا های خارجه کشورهای همسایه را ببینیداز دهنش آتش می برآید در شرایط حاضر افغانستان هزاران پرابلم دارد این وزیر خارجه که از دهن وی بوی شیر می آید می تواند در مقابل سر تاج عزیز حرف بزند. چند یوم در عربستان سعودی قال قال را آموخته بهتر بود در وزارت مانند وزارت حج و اوقاف تعین میشد اگر کارات وزارت حج اوقاف یک تشکیل اضافی است امورات یومیه انرا به وجه احسنش انجام یدهد بازهم به گفته عوام کلایت را کج بگذارید. اما از وزارت خارجه به فرسنک ها فاصله دارد نباید در حق ملت مظلوم خیانت کنید دوکان داری نیست . اگر شما به خاطر مردم و ترقی ابادی افغانستان کار میکند به لحاظ خدا در چشم مردم مانندکرزی خاک نزنیدمردم کاه نخورده. افغان های پاک نفس لایق با تجربه مسلکی تحصیلات عالی در هر رشته به سویه بین المللی موجود است ضرور نیست از تیم شما باشد افغانستان به تمام اقوام تعلق دارد. اگر شما می خواهید شرکت سهامی جور میکند مردم را گروگان بگیرد.مردم باید حساب خود را بدانددر مورد تصمیم گیرد چه کند برای این مردم بشما رای نداده بود که هشتادویک روز فیل مرغ واری ...چرت بزنید مردم در فکرغرق بودن بی صبرانه منتظر که از تخم چه می برآید آخراز طالع بد مردم؟؟؟چه برآمد شاید شخصیت شان خوب و صادق باشند. اما برای وزارت ساخته نشدهاند. نباید در تعین وزرای جدید وزرای کرزی را معیار قرار دهیدباید وزرا دیگر کشورها را معیار قرار دهیداز وزرا کشور های همسایه باید تحصیلات عالی سابقه کاری شهرت نیک بدرد خور برای افغانستان باشدنه مانند ضرار مقبل که پایتخت کشور سعودی را نمیداند همچنان صدراعظم پاکستان را رهیس جمهور پاکستان در حضور خبر نکاران خطاب میکند جای شرم است. بغیر از شیرمحمد کریمی که اهلیت تحصیلات عالی پاک نفس تجربه لیاقت وزارت دفاع را دارد. همچنان نادری شخص فعال وتحصیلات عالی در لندن دارد دیکرانش ... است باید تجدید نظر گردد.این بیت درین باره صدق میکند.
بوریا باف گرچه بافنده است
نبردنش به کار گاه حریر« ابریشم»
مردم کسی را کار دارد که ابریشم ببافد بوریا باف نمیتواند ابریشم ببافد مغز متفکر جهان و عبدالله شیک بوش لطفآ دقت کنید این راه که شما انتخاب کرده اید به ترکستان میرود.
حاجی صبور

>>>   یوسفزی.. وقتی سیاست مدارهای ... ما به فکر وطن خود نیستن وقتی مردم یک راه پیمایی قاطعانه در مقابل پاکستان ندارن امریکا چی کار کند ؟؟ ...پاکستان ... کمی عقل داشته باش وقتی آدم های مثل تو درمقابل هموطن های خود تفنگ به دست دارن از امریکا چی انتظار داری ؟؟
غلام یحیا یوسفی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است