هموطنان مقیم خيبر پشتون خواه اخراج می شوند
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۵۹    ۱۳۹۳/۹/۲۹ کد خبر: 85881 منبع: پرینت

تمامی پناهندگان افغانستانی مقیم خيبر پشتون خواه پاكستان اخراج می شوند.

مقام های پاكستانی بر این باور هستند که حمله هفته گذشته بر يک آکادمی نظامی در پیشاور كه در آن 141 تن به شمول 132 شاگرد كشته شدند از سوی طالبان پاكستانی صورت گرفته است كه در افغانستان به سر می برند.

بر همین اساس در واکنش به این موضوع مقام های پاکستانی تصمیم گرفتند تا مهاجران ساکن در این ولایت را اخراج کنند.

وزير اطلاعات پاكستان در گفتگو با رسانه های این کشور گفت: اگر انتخابات رياست جمهوری در افغانستان برگزار شده است پس مهاجران افغانستانی نيز می توانند به كشورشان باز گردند.

وی افزود: يک طرح جديد تا يک ماه آينده اجرا خواهد شد که بر مبنای آن تمامی افغانستانی های مهاجر از ايالت خيبر پشتون خواه اخراج خواهند شد.


کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آی اس آی پاکستان خبیث ، خودش حمله بر مکتب پشاور را سازماندهی کرده است روی چند هدف:
1- ترمیم ذهنیت منفی جامعۀ جهانی در برابر پاکستان و قلمداد کردن خود به عنوان قربانی تروریزم.
2- متهم ساختن هند و افغانستان در این موضوع تا از فشار های وارده بر خود به منظور مبارزه با تروریزم بکاهد و وانمود نماید که تروریزم در دو طرف مرز است.
3- مردم صوبه سرحد در برابر افغانان احساس دوستی داشتند ، در اذهان آنها نسبت به مردم افغانستان نفرت را جاگزین می نماید تا موضوع خط دیورند به رسمیت شناخته شود. این پاکستان آب دهن انگلیس را نوش جان نموده و با شیطان برادر است. تصاویر تروریستانی که متهم به حمله به مکتب پشاور هستند در یک حمله فوج پاکستان 10 روز قبل از این حادثه کشته شده بودند ...بر پاکستان.
کارمند ا . ملی افغانستان

>>>   مهاجران افغانستانی در خیبر تروریست خواه چی می کند؟!!!!
زوی

>>>   چشم پشتونا روشن!!!!

>>>   پاکستان غلط کرده . طالبان همان آشی هستن که چند سال پیش پاکستان برای افغانها پخته بود . اکنون این آش لب خود پاکستان را هم سوختانده . آن منطقه به لحاظ قوانین بین المللی و به لحاظ تاریخی حق افغان ها است . این همه افغان ما روزانه شهید میدیم یک روز هم پاکستان این رنج های افغان ها را تحمل کند تا بفهمد که ما از دست مزدوران پاکستانی چی میکشیم .

>>>   سلام دوستان:
من افغان نیستم ٬ اما یک افغانستانی هستم ـ کشور هندوستان تقریباً ۱۰۰ ملیون مسلمان دارد ؛ اما مسلمانان نمی گویند که ما هندو هستیم ، بلکه میگویند ما هندوستانی هستیم ۰ اگر دوستان پشتون همه اقوام دیگر را مهاجر میگویند ، این چه نوع مهاجرت است که تعداد مهاجرین بیشترازدو برابرپشتونهاست و نتیجهٔ انتخابات ریاست جمهوری اخیر ثبوت این مدعاست ۰ این چه نوع مهاجرت است که روی زمین وزیر زمین این کشور گویای فرهنگ دیگر ملیت ها به استثنای پشتونهاست ۰ جای شکی نیست که درانقلاب بلشویک روسیه چند فامیل محدود وانگشت شمارازبک وتاجک به شمال کشور مهاجر شدند ، اما اگر به تاریخ نظر انداخته شود چنین واقعات حدود سالهای ۱۹۲۰ رخ داده وهنوز ۱۰۰ سال تکمیل نشده ودراین مدت کم تعداد آنها دوبرابرپشتونها شد؟ به قول پشتونها (بادرنظرداشت تاریخ)آیا یفتلی ها ، کوشانی ها ، تخاری ها ، باختری ها وغیره اقوام ساکن آریای کهن ، خراسان دیروز وافغانستان امروز همه مهاجراند؟ عجب مهاجری اند که تاریخ وفرهنگ واضح و روشن داشته وبه مدنیت و تمدن آنان ملل جهان آفتخارمیکند که تقدیرمولانای بلخ ازطرف سازمان ملل متحد ثبوت این مدعا است ۰ لطفاُ یک نمونه ازفرهنگ اصیل وسابقهٔ پشتونها را نشان بدهید که سابقهٔ لا اقل ۵۰۰ سال داشته باشد؟ کورس های اجباری پشتوتولنه ، القاب اجباری علمی دانشگاه ها ، القاب اجباری نظامی ، حقوقی ، علمی ، تعلیمی ، پولیس ، قضا ، ۰۰۰ ، تبدیل اجباری سرود ملی به زبان پشتو ، تغییر نام اجباری محلات ومساکن اصیل تاجک ها وترک ها وهزاره ها چون : سبزوار به شیندند ، بندر قزل قلعه به شیرخان بندر ، افشار به سپین کلی وغیره هیچکدام نتیجه نداد وامروز این تنگ نظران بی فرهنگ درپی قبولاندن اجباری کلمهٔ بدنام افغان بالای دیگر اقوام میخواهند بدنامی تروریست بودن ، طالب بودن ، انتحارگربودن ، بی فرهنگ بودن وغیره اعمال ناروای ضد انسانی را که مسؤول وعامل آن پشتونها اند به گردن دیگراقوام ساکن افغانستان انداخته وادعا کنند که تنها من افغان نیستم بلکه دیگران هم افغان اند وشریک جرم ما اند، پس بهتراست که این کلمهٔ بدنام ومنحوس مخصوص خودپشتونها باشد واز لحاظ معنی ومفهوم لغتنامهٔ انگلیسی زیبندهٔ قوم پشتون بوده وبه آنها مبارک باد!
قاسم خواجه غاری

>>>   بیسار خوب است که این مهاجرین بی غیرت دیگر به سوی افغانستان رانده شوند، آنها را باید با زور برچه به افغانستان فرستاد، این مهاجرین در آنجا چه میکنند؟ تا چه وقت در بیم و هراس زندگی میکنند؟ تا چه وقت منت ، پاکستانی ها ... را میکشند، اگر در کفش خود همین مهاجرین ریگی نباشد، با این زندگی صد ها بار بدتر از غلامی چرا خوشحال هستند- بیایند با زور بازو وغیرت از همین خاک خود جهان دیگری بسازند و خوی غلامی را بگذارند ، اگر منتظر این باشند که اشرف غنی احمد زی برای آنها کاری میکند زهی حماقت باطل آنها.
مرد سبیلو

>>>   در حقیقت پاکستان یک کار بسیار نیک انجام میدهد بخاطریکه دیگر منبع خوب سرباز گیری را به طالبان را از دست میدهد و این یک چانس بسیار خوب برای افغانستان است که تمام مهاجران از کشور های پاکستان و افغانستان به کشور شان برگردند یک فال نیک است که اینجا نیروی انسانی بخاطر آبادی کشور فراهم میشود.

>>>   سبیلو خودش بیغیرت است .مرد ... این نشد حرف .یعنی کسانیکه در ایران زنده گی میکنند باز هم بیغیرت هستند؟ خارج خارج است هیچ فرقی نمیکند چه ایران چه پاکستان.همه بالإجبار مهاجر شدند.ده ها هزار غیر پشتون در جنگ ایران و عراق به کمک ایران رفتند در حالیکه تو خود افغانستان جنگ بود.به اینها چی میگی ؟واقعا شما ..
در مقابل پیام سبیلو

>>>   قاسم تمام حرف هايت را قبول دارام 100% راست ميگويد.
تشكر از معلومات تان.

>>>   پاکستان با بمی که انگلیس برایش ساخت امروز خود را در مقام خدایی میبیند در صورتی که پاکستان بدون غلام شدن در دستان انگلیس ... هیچ قدرتی نخواهد داشت. پیشاور و بلوچستان خاک افغانستان است پس نباید تسلیم دشمن شویم و تا آزادی شهرهای اشغال شده توسط غلامان اجنبی مبارزه ی جهاد خواد بود .
مولانا رفیق الله وطن خواه

>>>   اری برادران عزیز شما باوربه خداکنید که شما دعای خیر بحق انان کنید که به وطن خود بازگردند بلی با برگشتن برادران عزیز به وطن دیگز نام ترورست را نمی بینید ونمی شوید زیرا همین هموطن ناراضی هست که ازان تروریست تربیه میکند انتحاری تربیه میکند وبرا ی ما بنام اسلام ومسلمان روانه میکند بگذاز شبکه ترورستی دیگر چرخ های ترورستی ان خاموش شود وتاکه مهاجرین درپاکستان باشد جبه وصف طالب گرم است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است