افتتاح اولین شرکت توریستی با مدیریت زنان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۴    ۱۳۹۳/۹/۲۹ کد خبر: 85850 منبع: پرینت

زنان فعال ولایت بامیان اولین شرکت گردشگری و توریستی ولایت بامیان را افتتاح کردند.

به گفته مسوول این شرکت گردشگری که از سوی زنان اداره می شود، این کار با هدف راهنمایی بهتر سیاحان داخلی و خارجی ایجاد شده است.

بخشی از فعالیت این شرکت مخصوص بانوان است تا از این طریق زمینه های اشتغال برای سایر زنان و دختران ایجاد گردد.

بامیان ولایتی است که در آن بیشترین آبدات تاریخی و دیدنی مانند تندیس های بودا، شهر غلغله، شهر ضحاک و منطقه محفاظت شده بند امیر و دره آجر قرار دارد.

از سویی رییس اتحادیه گردشگری ولایت بامیان در اینباره می گوید: بامیان در 4 فصل سال برای گردشگران مکان خوبی است و آغاز به فعالیت شرکت گردشگری زنان می تواند بازار خوبی را برای رشد صنعت گردشگری در ولایت بامیان فراهم آورد.


کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آفرین برشما

>>>   در بامیان بدلیل ضعف ارزشهای اخلاقی تاریخی ناشی از فقر و عدم روحیه تبارز ارزشها در طول تاریخ، در دهه گذشته نیز رجوع کورکورانه مردم و دختران شان بطرف اجرای وظیفه در موسسات و تحصیل در سواد، هم اکنون نیز جای شخصیت و اخلاق والای انسانی را تا حد زیادی امرار معاش و تحصیل دختران گرفته است و فساد و فحشا سر زبان مردم عادی شده است و همین خود باختگان به حمایت موسسات خارجی بسوی تغییر فرهنگ افغانی از بامیان آغاز میکنند و حمایت ضعیف دولت بصورت زیربنایی تر در عرصه اقتصادی نیز این مردم فقیر و بیتجربه در امورات اجتماعی شهروندی را به کام اژدهایی میبرد که خواه ناخواه مردم سایر ولایات افغانستان را هم از همین ناحیه به کام خود خواهد کشید!
بامیانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است