سفر راحیل شریف نوعی عوام فریبی است
پاکستان با این سفرمی خواهد توجه مردم خود را منحرف کند و بگوید که این حمله توسط مخالفان پاکستان بوده و از خاک افغانستان صورت گرفته است 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۳۰    ۱۳۹۳/۹/۲۸ کد خبر: 85829 منبع: پرینت

پس از حمله طالبان پاکستانی به یک مکتب در پشاور، راحل شریف رییس ارتش پاکستان به کابل آمد. گفته شده است راحیل شریف به منظور گفتگو با مقام های افغانستان درباره تحویل دهی مولوی فضل الله و دیگر سران پاکستانی و برخی مسایل امنیتی به کابل آمده است.

صالح محمد ریگستانی عضو پیشین مجلس نمایندگان در برنامه «صد روز نخست» گفت: سفر راحیل شریف به دو منظور می تواند باشد. یکی آنچه در مطبوعات خودشان گفته اند که در خواست انتقال ملا فضل الله به پاکستان است و دومی تقاضا برای یک همکاری مشترک در یک عملیات ضد تروریزیم که این می تواند یک تغییردر سیاست باشد.

این آگاه امور سیاسی بر حضور سران مخالفان مسلح و تروریست ها در پاکستان تاکید کرده افرود: به باور من در هر دو مورد پاکستانی ها صادق نیستند چرا که موجودیت گروههای خشن و افراطی در سرشت پاکستان است. لشکر طیبه، انصار، جنگوی، جیش محمد، حرکت المجاهدین و ده ها گروه خشن و بی رحم دیگر که سالهاست خون مردم بی گناه را می ریزند گروههایی هستند که توسط خود پاکستان به راه انداخته شده اند و آزادانه در این کشور فعالیت می کنند. گروههای افراطی و تندرو، ارتش پنهان یا غیر رسمی پاکستان هستند که ابزار سیاست خارجی شان هستند.

وی ادامه داد: سالها قبل احمدشاه مسعود می گفت که طالبان تیغ دوسر هستند و یک روز ولی نعمت خود را می زنند. پاکستان با این سفر دو کار را می خواهد انجام دهد. یکی اینکه می خواهد توجه مردم پاکستان را منحرف کند و بگوید که این حمله توسط مخالفان پاکستان بوده و این حمله از خاک افغانستان صورت گرفته است و دومی ناکامی و شکست خود را با توجه به فشاری که از سمت انظار عامه در آنجا وجود دارد، توجیه کنند.

ریگستانی با توجه به دروغ های پاکستان مبنی بر همکاری با افغانستان برای مبارزه با ترویست ها عنوان کرد: اگر در این 24 ساعت که این حادثه رخ داده، به رسانه های پاکستان توجه کنیم، همه سعی می کنند که ذهنیت عمومی را به طرف افغانستان معطوف کنند و می خواهند شکستی را که آی اس آی در این سیاست خورده اند را به نوعی توجیه کنند. انحراف افکار عمومی کاملاً واضح و روشن است. اما در موضوع همکاری علیه تروریزم، پاکستان بارها گفته است که ما در مبارزه ضد تروریزم و پروسه ی صلح در افغانستان همکاری می کنیم، ما عملاً چنین همکاری را ندیدیم. اساساً پاکستان یک سیاست دو گانه را به پیش می برد که در یک دست خود، جامعه جهانی و در دست دیگر گروه های افراطی را دارد. دروغ گویی های پاکستان در کل جهان آشکار شده است.

این نماینده اسبق مجلس گفت: مکتبی را که طالبان در پاکستان منفجر کردند مکتب مربوط به نظامی ها و افسران این کشور بود. افسران پاکستان و خانواده های شان در مناطقی کاملا محفوظ شده زندگی می کنند و از مردم دیگر جدا هستند. طالبانی که تا امروز در کنترل پاکستان بود از خط قرمز گذشتند و به روی ولی نعمتهای خود سیلی زدند. پاکستان در فکر از بین بردن طالبان افغانستان نیست بلکه به فکر تحت کنترل در آوردنشان هستند. زیرا قبلا این نیروها تحت کنترل آی اس آی بودند، به فرمان آنها می جنگیدند، آتش بس می کردند و پیش می رفتند و عقب می راندند اما امروز برخلاف آن عمل کردند.
پس از این موضوع پاکستان به این بهانه که این کار توسط افغانستان بوده می تواند شدت جنگ، شدت حملات انتحاری را بیشتر کنند و مصالحه و گفتگو را مختل کنند، آنها ابزار فشارزیادی بر افغاستان دارند.

ریگستانی با انتقاد از زمامداران کشور اظهار کرد: رهبران پاکستان موضعی جدی در برابر کسانی که تهدیدشان می کند دارند اما متاسفانه رهبران ما به هیچ وجه این موضع را ندارند. در پاکستان یک حمله صورت گرفت و راحل شریف را به افغانستان کشاند اما در افغانستان روزانه ده ها انتحار صورت می گیرد و هنوز رهبران طالبان را مخالف سیاس می خوانند این یک سیاست نرم در مقابل آنها است و شاید هدف این است که طالبان را از طریق سیاسی به یک پروسه داخل نمایند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تاوقیکه در دولت زاخیلوال طایفه واری افراد وجود داشته باشد ازدولت چیز بورنمیشه اینها به مهارت خاص هم خارجی ها وهم مردم افغانستان را بازی میدهند.
تجزیه طلب

>>>   خون های ریخته شده ملت ما در زمان حکومت کرزی که توسط برادران ناراضی ان صورت گرفته بگردن نه تنها طالبان افراد ای اس ای است بلکه حامدکرزی نیز در ان دخیل است واکنون که طالبان دست پرورده های ای اس ای مردمان ما را میکشند درین خون های ریخته شده ریس جمهور فعلی اقای غنی هم مبرا از مسولیت شده نمیتواند بعوض اینکه طالبان را نکوهش کند وجلو حملات انتحاری ودهشت افگنی شانرا بگیرد طالبان را مخالف سیاسی میگوید وبروی جنایت انها پرده می اندازد در حالیکه طالبان مخالفان سیاسی نه بلکه ترورستان مزدور ای اس ای پاکستان هستند که هر روز به همکاری مستقیم ای اس ای در کشور ما قتل وکشتار میکنند وهدف ومرام پاکستانی ها را بر اورده میسازند اگر تعداداندک شان افغانستانی اند انها وطنفروش بی غیرت خاین ملی وترد شده ونفرین شده مادر وطن ومردم اند .

>>>   سلام نظر من در باره راحیل شریف این هست که راحیل شریف می حواهید که بیفهمد که این انفجار در پاکستان توسط که ها انجام گردیده و برای آوردن صلح نه آمده است .
عتیق الله بیات .

>>>   تمام اين فاجعه كه در كشور ما يك بار ديگر أوج گرفت توسط كرزي خاهين شد تمام طالبان را أر زندان ها ازاد ساخت كشور را انقدر غرق در فساد كرد وسر انجام غني جان ميدان هوايي كابل را هم به نامش ساخت من سخت از كرزي و نامش متنفر هستم.

>>>   اگر واقعا حکومت میخواهند که وزارت دفاع جور شود محترم ریگستانی شخصیت و دانشمند سیاسی ونظامی را در راس وزارت دفاع ویا ستر درستیز بیاورد به یقین با درک و دانش که دارد این وزارت را بپا استاده و مصدر خدمات بزرگ به وطن خواند شد.
عبدالله اندر

>>>   بنظر می رسد سناریو ی که در پیشاور به اجرا گذاشته شد ازسوی خود آی اس آی بوده است .چون تظاهرات که ا زسوی عمران خان و گروه های فشار درجریان است ، دولت نوازشریف را بامشکل جدی مواجه کرده بود ،جهت راه گم زنی چنین سوژه ای را طراحی کردند .
کشگچی ازکابل

>>>   البته سفرآقای شریف نشان دادن یک نوع بد بینی از ملت افغانستان برای مردم پاکستان باشد چون همه شاهد است که رئیس جمهور قبلی ما 21 بار به پاکستان سفر داشت بدون کدام نتیجه چون ما یک استراتیژی مشخص دربرابر پاکستان نداریم ما همیشه یک سیاست نرم در مقابل آن داریم پاکستانی ها آن قدر زیرک است که هیچ گاه نمیخواهد خود را بگونه ضعیف دربابر ملت خود قرار دهدباآمدم شریف این قسم وانمود کردن که این عمل از طرف افغانستان باعث شده تابتواند یک نوع بدبینی را دربین ملت افغانستان وپاکستان به اندازد تا آنها قانع شوند که ملت افغانستان دشمن پاکستان است درحالی که لانه های اصلی ترورست در پاکستان است ولی مردم خود را با این کار قانع میسازد واین خود باعث میشود که اختلافات دربین این دوکشور به وجود بیاید...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است