طالبان خیالی که به شورای صلح می پیوندند
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۲۶    ۱۳۹۳/۹/۲۷ کد خبر: 85826 منبع: پرینت

ششصد تن از نیروی های جوان و اهالی مناطق مختلف در ولایت غور باهمکاری مستقیم فرمانده پولیس، رییس شورای صلح و سرپرست این ولایت به بهانه عضویت در گروه طالبان و تحویل نمودن یک میل سلاح به برنامه صلح می پیوندند و این برنامه در جریان سه ماه اینده عملی خواهد شد.

این افراد در کنار اینکه سلاح را تحویل دهند یا ندهند، حضور شان در جریان برنامه و ثبت نام شان منجر به رسمی شدن در اخذ حقوق ماهیانه را برای مدت یک سال خواهد شد.

قرار است در قالب گروه های 40-50 نفری این برنامه اجرا شود که اولین دسته از این مجموع 600 نفر در یک برنامه نمایشی به اصطلاح تسلیم برنامه صلح شدند.

اولین گروه از این افراد هفته گذشته در قالب 41 نفر و تحویل دادن 32 میل صلح به نوعی تسلیم دولت شدند و 9 نفر دیگر که سلاحی هم نداشتند گفتند که طالب هستیم و حرف شان پذیرفته شد و تحایف نقدی هم دریافت کردند!

این طرح 90 روز را دربر خواهد گرفت تا این افراد کامل ثبت شورای صلح شوند و حقوق انان بعد از پرداخت سهمیه مقام های دولتی غور به آنان پرداخت شود.

این نمونه ای از سیاه بازی یا فریب مردم و حیف و میل نمودن بودجه دولت است که افراد معتاد و بیکار را بنام طالب آورده ادعا می کنند که مخالفان مسلح به دولت پیوستند.

در کنار اینکه اصلا این افراد به گروه طالبان وابستگی ندارند حقوق هم از دولت دریافت نمایند و به کارهای روز مره خود رسیدگی کنند.

شماری از افراد اولین گروه پیوست شده به دولت به تازگی از ایران بازگشت نموده اند که برای کار به ان کشور رفته بودند.

این بهانه ای است از سوی فرمانده پولیس و سرپرست ولایت غور که بارها از سوی مقام های دولت مرکزی متهم به سهل انگاری در وظیفه شدند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   محترم قوماندان فهیم خان قایم یکی از جنرال های شجاع ودلیر وزحمت کش ویک وطنپرست صادق است وباقاطعیت برضد طالبان... مبارزه میکند این گزارش حقیقت ندارد ....
اینجنراحمد

>>>   باور کنید دروغ است.
شخصا افراد جنایت کاری را میشناسم که حتی اګر طالبان ایشانرا بګیرند پوست از کله شان جدا میکند با تشریفات رسمی می آیند و حقوق ماهیانه برایشان تعین میشود و روئسای اداره صلح ولایات امریکائی ها و خارجیهای احمق را فریب میدهند و مقادیر هنګفت پول درین راستا ازیشان اخذ می نمایندو این روند ساخته ګی ادامه دارد و همین افرادست که باعث اذیت اهالی نیز میګردند.. برای خدا درین کشور چه حالست. من سال ګذشته در یکی از ولایات برای یکی از غارتګران کمپی انتخاباتتی داشتم که بعدا پشیمان شدم و ناظر ساخته کاری های این اداره و تهیه راپور های غلط شان بخارجی ها و دولت بودم. شما ببینید یک ګروپ نه طالب است و نه دولتی در وسط جاده ازموتر های شخصی باج میګیرد حتی از موتر های اردوی ملی.اګر ګفته شود که چرا؟ میګویند نفر فلانی خانست. ودر منطقه آزاد خودش زندګی میکند وسوال اینجاست که : این حکومت را میتوان حکومت ګفت؟

>>>   راست این ما نیز دیدیم یک قاچاقبر به همراه چند نفر معتادکه خیلی قرضدار بودند به پروژه صلح پیوستند در حالیکه انها هیچ سلاحی نداشتند به جز دو تا کلاشینکف


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است