388 تن از مرکز آموزش افغان، کوریا سند فراغت گرفتند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۲    ۱۳۹۳/۹/۲۷ کد خبر: 85790 منبع: پرینت

تعدادی از محصلان مرکز آموزش های فنی و حرفه ای افغان، کوریا سند فراغت خود را بدست آورند.

محفلی که به همین منظور در تالار کنفرانس های مرکز آموزش های فنی و حرفه ای افغان، کوریا تدویر یافته بود که در آن داکتر حسام الدین همراه معاون کار وزارت کار امور اجتماعی، شهدا و معلولان، بهروز شریفی مشاور این وزارت، شماری از روسای و کارمندان این وزارت شرکت ورزیده بودند که در آخر به فارغان این مرکز اسناد شان توزیع گردید.

داکتر حسام الدین همراه معاون کار ضمن تبریکی به شاگردان فارغ شده، آموزش فن و حرفه ای را در از بین بردن بیکاری در کشور مهم و ارزنده خواند و از شاگردان فارغ شده خواست، تا بعد از فراغت هر یک شان در مسلک خود به صداقت و ایمان کار نمایند.

میر جلال الدین هشام آمر مرکز آموزش های فنی و حرفه ای افغان، کوریا نیز ضمن تبریک به شاگردان فارغ شده علاوه کرد، در دور دهم این مرکز به تعداد 388 تن در هفت رشته کامپیوتر، خیاطی، انگلیسی، ساختمانی، برق، نل دوانی و ترمیم موتر، فارغ شده اند، که 35 درصد آنان را دختران تشکیل می دهند.

هشام گفت: در سال سال 1393 هجری شمسی در دو دوره این مرکز تعداد شاگردان فارغ شده، به 568 تن می رسد.

مرکز آموزشهای فنی و حرفه ای افغان ـ کوریا به کمک مالی کشور دوست کوریا در سال 1384 در چوکات وزارت کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولان ایجاد گردید که تا به حال از این مرکز در هفت رشته در حدود 4 هزار و 473 تن شاگردان سندهای فراغت شان را به دست آورده اند.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است