نشست پشت نشست پشت به ارمان های ملی
جای پای محکم و رد گام های حامد کرزی در طی تمام فراز و نشیب های سیاست خارجی و مناسبات دیپلماتیک تا آنجا ماندگار شده است که اشرف غنی و عبدالله برای سرسپردگی و طی طریق وی از یکدیگر سبقت می جویند و گام در همان جای پاهای یک دهه ای می نهند 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۳    ۱۳۹۳/۹/۲۶ کد خبر: 85770 منبع: پرینت

نشست های بی نتیجه و بی هدف و بی برنامه ای که با ظاهری آراسته و پیراسته با هیاتی مملو از اقوام و اقارب دولتی و ارگ نشینان تشکیل شده و به سرانجام نرسیده است به پله هشتم خود در سران عضو شانگهای رسید.

هشت کنفرانس و نشست و گردهمایی ملی و منطقه ای و بین المللی با محوریت افغانستان یا حداقل با تکیه بر شاخص های امنیتی و سیاسی و اقتصادی افغانستان مسیر خود را در طول 13 سال گذشته به گونه ای می پیماید که به همان سر منطل مقصود خواهد رسید.

جای پای محکم و رد گام های حامد کرزی در طی تمام فراز و نشیب های سیاست خارجی و مناسبات دیپلماتیک تا آنجا ماندگار شده است که اشرف غنی و عبدالله برای سرسپردگی و طی طریق وی از یکدیگر سبقت می جویند و گام در همان جای پاهای یک دهه ای می نهند.

دیدارهای داکتر عبدالله با سران عضو شانگهای از ایران و روسیه تا قزاقستان و قرقیزستان گرفته با کمی تا قسمت تفاوت نسبت به پوشش رییس اجرایی دولت وحدت ملی در قیاس با حامد کرزی و افرادی کم و زیاد شده، چندان تفاوتی در فحوا و محتوای مذاکرات نداشت.

اگر قرار باشد که همواره همان موضع گیری ها و همان دست نیازها و همان سیاست زاری و بیزاری توامان که در طول سالهای 2001 تا 2013 راه به جایی نبرد در قالب افراد جدید تکرار گردد پس نتیجه عینی و ملموس تحولات و اصلاحاتی که دولت وحدت ملی از ان دم می زند چه می شود؟!

سیل تمنیات قلبی و تشکرهای لسانی و فشردن های دست مقام های هم پایه همسایه و هم منطقه در روابط دیپلماتیک درحالی با محوریت اشرف غنی و عبدالله براه افتاده است که هیچ سدی حتی اتقادات و اعتراضات و راهنمایی های اگاهان امور نیز قادر به جلوگیری از ان نیست.

کشورهای اسیای میانه درحالی جداگانه و یکجا علنی و غیر علنی و صراحتا یا در لفافه آرزوی صلح و ثبات و ترقی و توسعه برای افغانستان کرده اند که منافع داخلی و خارجی آنان و ما در این رابطه تضاد کامل دارد و نمی توان بر پایه وعده های بی تکیه گاه به جلو رفت.

گرچه بی تجربگی عبدالله و اشرف غنی در سمت های روسای جمهور و اجرایی دولت وحدت ملی نیز در این میان بی تاثیر بر مواضع سیاست های منطقه و غرب نبوده است اما همواره باید اذعان کرد و به یاد داشت که از ماست که بر ماست.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مازنده بر آنیم که آرام گیریم . زنده باد سیاست مستقیل .
سیفی

>>>   افغانستان باید در عملیات مشترک با پاکستان اشتراک نکند اگر ظاهرأ موافقه میکند به طالبان اطمینان دهد. حال کمی هوشیار شدید دشمن اصلی تان یعنی پنجابی های نا مسلمان قران خور را شناخته ایدکوشش داریدهر مرداری که از دست تان پور است بخاطریکه گناهنان تان را نافهمید به حق مادرتان یعنی وطن تان انجام دادید خداوند می بخشیدتان در پاکستان انجام دهید به خاک اصلی تان که حیثیت مادر تانرا داردتخریب کاری و خیانت نکنیدورنه خداوند شرمنده هر دو جهان می گردانید تان. کوشش دارید قدرت تان رابه پنجابی شیادنشان دهید. دو سه ضربه پیهم و کو بنده و پلان به استخبارت پاگکستان بزنیددر افغانستان وطن تان اصلی تان کسی با شما در صورت دست به تخریب کاری و مورد استفاده پنجابی های دال خور قرار نگیرید مردم و دولت غرض نداردانشاالله نظامی های ملحد پاکستان به زانو می نشانید.
ظفر خان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است