مروری بر مطبوعات روز شنبه کابل/ 22 حوت
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۵۹    ۱۳۸۸/۱۲/۲۲ کد خبر: 8557 منبع: پرینت

روزنامه ويسا با اشاره به سفر كرزي به اسلام آباد نوشت که رييس جمهور در ديدار با يوسف رضا گيلاني نخست وزير پاكستان در مورد حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمريكايي به مناطق مرزي آن كشورگفت که اين مشكل اسلام آباد و واشنگتن است كه ربطي به كابل ندارد. اين روزنامه به نقل از كرزي افزود که افغانستان ميدان رقابت‌ها و تنش‌ها ميان آمريكا و ايران و يا هند و پاكستان نخواهد بود.


روزنامه ‪ ۸ ‬صبح در سرمقاله خود سفر كرزي به اسلام آباد را بي‌هدف خواند و نوشت که به نظر مي‌رسد كه در اين سفر نكته، يا موضوع تازه‌اي كه نشانه اي از اميدواري هرچند كمرنگ، باشد به چشم نمي‌خورد و اطمينان رييس جمهوري به مقامات اسلام آباد مبني بر اينكه كشورش صحنه رقابت هند و پاكستان نيست؟ بارها بر آن تصريح شده است و نتيجه آن از سوي اسلام آباد بر عكس بوده است.


به نوشته روزنامه اراده، كرزي در نشست خبري مشترك با نخست وزير پاكستان، دو كشور همسايه را به دوقلوهايي تشبيه كرد كه هيچگاه از هم جدا نمي‌شوند، زيرا بدون همكاري اسلام آباد، تامين امنيت در افغانستان نيز امكان پذير نيست.


روزنامه‌هاي ملت، انيس و افغانستان
در اين رابطه نوشتند که در مراسمي كه با شركت مقامات دولتي و دهها هزار نفر از طرفداران اين شهيد برگزار شده بود، محمد قسيم فهيم معاون اول رييس جمهوري گفت که اكنون جاي شهيد مزاري به عنوان بهترين همقطار دوران جهاد در ميان ما خالي است، ولي اهداف و آرمان هاي او توسط افغان‌ها دنبال مي‌شود.
همچنين اين روزنامه‌ها به نقل از محمد كريم خليلي معاون دوم حامد كرزي نوشتند که مزاري اولين قرباني تروريسم در افغانستان بود. وي افزود که تروريسم به عنوان دشمن افغان در صدد از ميان برداشتن رهبران و چهره‌هاي ملي است و افرادي مانند احمد شاه مسعود، عبدالحق و عبدالقدير از ديگر قربانيان اين پديده شوم بودند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است