خواهران کوفی و رابطه با مافیای مواد مخدر در شمال!
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۲۷    ۱۳۹۳/۹/۲۱ کد خبر: 85450 منبع: پرینت

با وجود تلاش های غیر قانونی فوزیه کوفی نماینده مردم بدخشان، هدایت الله برادر قاچاقبرش که چندی پیش پیش به جرم قاچاق ده ها کیلو هیرویین و تریاک توسط پولیس بدخشان باز داشت شده بود، سر انجام دادگاه مبارزه با جرایم مواد مخدر با مجرم شناختن او، وی را به 12 سال زندان محکوم نمود.

خبر فیصله دادگاه مبارزه با جرایم مواد مخدر بالای برادر فوزیه کوفی در حالی صورت می گیرد که فوزیه کوفی و مریم کوفی دو خواهر هدایت الله یکی از قاچاق بران بزرگ، با تمام تلاش و سوء استفاده از مقام نمایندگی خواستند وی را بیگناه عنوان نموده و رها سازند؛ اما موفق به این کار نشدند.

هنگامی که هدایت الله با ده ها کیلوگرام مواد مخدر باز داشت شد، فوزیه کوفی که در کانادا به سر می برد با تماس های مکرر با اسحاق الکو دادستانی کل و بسم الله محمدی وزیر داخله اسبق، تلاش نمود که وی را از بند رها سازد؛ اما با رسانه ای شدن این خبر و آگاه شدن نیروهای خارجی موظف در امر مبارزه با مواد مخدر، تلاش های فوزیه برای رهایی برادرش بی نتیجه ماند.

همچنان مریم کوفی نماینده مردم تخار دیگر خواهر هدایت الله کوفی با فشار ها به مقامات امنیتی بدخشان و اظهار نظر این که برادرم بی گناه است و دست داشتن او در قاچاق مواد مخدر توطئه مخالفان سیاسی ما در بدخشان است می خواستند روی جرم برادرشان پرده پوشی نمایند و مدعی بودند که دادگاه سر انجام با تحقیق در این راستا برادرشان را بی گناه ثابت کرده و رها می سازد؛ اما از آن جایی که دادگاه مبارزه با جرایم مواد مخدر در کنترول نهاد های بین المللی مبارزه با مواد مخدر قرار دارد، سر انجام با فیصله ی منصفانه، هدایت الله برادر این دو نماینده مجلس را به سزای اعمالش رساند.

با مجرم ثابت شدن هدایت الله کوفی برادر فوزیه کوفی، گفته های مردم بدخشان در مورد فساد خانواده ی کوفی برملا شد. نادر شاه کوفی برادر بزرگ فوزیه کوفی که مدت چندین سال است به عنوان فرماندار کوف آب هر ظلم و جنایتی را از مردم فقیر و زجر دیده ی این منطقه ی محروم بدخشان دریغ نمی کند و در ولسوالی مرزی کوف آب بندر ترانزیتی قاچاق مواد مخدر را مهیا ساخته است که مجیب کوفی و عنایت الله کوفی دو برادرش که فعالیت گسترده ی قاچاق مواد مخدر را کشورهای روسیه، تاجیکستان، ازبکیستان و... پیش می برند با تعیین نمودن زلمی شاه برادر دیگر کوفی به عنوان فرماندار خواهان دیگر فرمانداری هم مرز با تاجیکستان، زمینه ی گسترده را برای قچاقا مواد مخدر فراهم ساخته اند.

فوزیه کوفی خود با استفاده از موقف نمایندگی مردم و رابطه های چند سویه با افراد مانند با مافیای بزرگ مواد مخدر شناخته کشور، زمینه ی انتقال محموله های کلان مواد مخدر را به کوف آب و خواهان فراهم مینماید تا برادرانش نادرشاه و زلمی شاه با استفاده از موقف حکومتی این محموله هارا به دو برادر دیگرش که در تاجیکستانرسانده و از مسیر روسیه به اروپا قاچاق نمایند که پول کلانی از این بابت به دست تمام اعضای خانواده و شخص فوزیه کوفی به دست می آید.

در این میان هدایت الله کوفی، مسئولیت قاچاق مواد مخدر را از ولسوالی هایی دیگر بدخشان که تریاک در آن کشت می شود مانند درایم و ارگو و خاش بود که باز داشت شد.
فوزیه کوفی با داشتن چنین تیم مسلط بر قاچاق مواد مخدر، شریک مهمی بر مافیای مواد مخدر افغانستان به شمار می رود.

کوفی با استفاده این رابطه بامقام های حکومتی که با مافیا مستقیمآ تماس دارند در هرسفرش به بدخشان فرمان پرواز چرخ بال های حکومتی را از مقامات دریافت می کند که در این چرخ بال ها محموله های مواد مخدر به کوف آب منتقل می شوند.

یکی از دستیاران کوفی، روزی در یک محفل دوستانه گفته بود که در هرسفر خانم کوفی ما بکس هایی کلان قفل شده را از منزل او موتر شخصی کوفی بار می کنیم که موتر بدون تلاشی مقامات امنیتی در کنار چرخ بال ها قرار گرفته و بکس ها به چرخبال بارزده و مستقیم به منزل نادرشاه در کوف آب برده می شوند.

فوزیه کوفی، با مدعی شدن دفاع از حق و هویت فارسی زبان ها در افغانستان و ههمین طور، تظاهر به مدافع حقوق زن و حقوق بشر، سوال بر انگیز ترین رابطه هارا با فاشیست ترین افراد حکومت داشته و دشمنان هویت زبان فارسی، مانند اسدالله خالد، حنیف اتمر، گل آغا شیرزی، اسحاق زی و... همواره مهمانان خاص او در منزلش می باشند.

وی در سفرهای اروپای خود با سخنان شیرین و استفاده از خود به عنوان یک زن، ساده انگاران را به حمایت وا می دارد که من تنها زن و فرد سیاسی حامی فارسی زبان هاهستم، در حالی که وی اندک تعهدی به مردم و ملت فارسی زبان ندارد.

هنگامی که علی احمد جلالی از لابی های بزرگ فاشیزم پشتون به افغانستان آمد و آوازه ی نامزد شدن انتخابات ریاست جمهوری را داشت، فوزیه کوفی پاچه بر زد تا معاون جلالی شود و برای گره زدن رابطه اش با جلالی حتا خواهر زاده خود را به زنی داوود جلالی برادر زاده ی علی احمد جلالی داد که تفاوت سنی این دو بیش از 15 سال است.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جرم یک عملی شخصی است به دیگران تاثیر ندارد این مطلب در قانون اساسی بصراحت ذکر شده وطوریکه از نوشته فوق بر می اید اگر تا جای در مورد برادران فوزیه کوفی مصداق واقعیت باشد ولی انقدر تندوتیز نوشته شده که ثابت میسازد خالی از خصومت وعقده شخصی نخواهد بود وحتی از تعرض به حریم خانوادگی فوزیه کوفی هم دریغ نکرده ومرتکب گردیده است وروی قانون اساسی پای مانده است وبدتر ازان بدون هیچ دلیل ومدارک چسپ ارتباط کوفی را با چند تن از اشخاص معرفی شده اش بنام فاشیست زده وخیلی ماهرانه وزیرکانه از یک شاخ به شاخ دیگر خیززده تا به تصورش یکی از انها کار ساز خواهد افتید وبه اتوریته فامیل ان که در حقیقت هدف خاص ان شخص فوزیه کوفی بوده تا حایت مردمی انرا صدمه زند ودر انتخابات پارالمانی پیش رو برد کوفی را کمتر سازد مردم خوب میدانند که کی خدمتکار وکی خیانت کار است دروغگویان دروغ گویند عاقلان تمیز میکنند .

>>>   اومردم بدخشان اومردم سرزمین مخفی بدخشی ایا دربدخشان کسی دیگر هم است که خود را کاندید نماید یا من که کابلی هستم از کابل بیایم وخودرا نماینده شما مردم عزیز کاندید نمایم خواهش میکنم منحیث یک هموطن تان که خوشبختانه تاجک هم هستم خواهش میکنم خودرا از دست این کوفی گگ ها خلاص کنید این باند مافیا وتبهکار که نام پر افتخار بدخشان را بد کردند شما ببینید اقاب فیض الله جلال چه یک هدم دانشمند است که لیاقت ریاست جمهوری را دارد چرا اورا نماینده خود انتخاب نمیکنید

>>>   از بگويم از چه بناليم ديگرحرفي براي گفتن نيست پشت اروپا و أمريكا تهمت كنيد كه شما بيچاره هارا ياد دادند. مار هر قدر كج است . اما به خانه خود مستقيم ميرود أمريكا و اروپايي ها به كشور خود و مردم خود خيانت نمي كنند تنها همين مسلمانان ها ماش هستند هر طرف لول ميخورند.

>>>   درین میان برد از داود جلالی شد که به مفت خود صاحب خانه وکاشانه شد هرچه کوفی ها برای رسیدن به سیم وزر ولبه ای قدرتاز هیچ عملی دریغ نمی ورزند در حالیکه خودرا طرفدار حقوق زن میدانند به ازدواج با تفاوت سنی 15 سال تن در میدهند واین خویشی را به خوشی انجام میدهندروزی نزد یکی از اراکین دولت رفتم مه بالای فوزیه کوفی بسیارقهر بود من پا درمیانی کردم ودنش وبیان اورا ستودم درجوابم گفت زن بی هدف ومعامله گر است غیر از به درد خودش به درد هیچ چیز نمی خورد سرخورده وخجالت شده ارام نشستم
لالی از ننگرهار

>>>   افغانستان بازاری است که در آنجا به جان زدن، خورد و بورد گپ اول را میزند. فقط کافی است که یک بار چانس یاری کند و یک دوکان در این بازار بگشایی. اگر چانس یاری کرد نه تنها خودت بلکه همه فامیل و حتی قومت صاحب پول میشوند.
م.ن

>>>   حقيقت دارد

>>>   حقيقت دارد . اين خانواده مفسداني بيش نيستند.

>>>   درنزد سیاست مداران منافع دنیوی مهم است نه عقیده وارمان
محمدخان حیران ازتخار

>>>   تماما حقیقت دارد .

>>>   راست است. خانم کوفی یک زن بی نهاد چالاک و برای رسیدن به مال و مقام از هیچ عملی دریغ نه دارد. باور کنید دوستان که در فاکولته حقوق به یک نام دیگر "زیب النسا" اگر اشتباه نه کنم، ثبت بوده و درس خوانده یعنی که از آزمون دخولی دانشگاه نه گذشته ولی چانس کسی دیگر را گرفته و به چوکی محصلی نشسته بود. او زیر نام دفاع از حقوق زن برای خود شهرت ملی و بین المللی کمایی کرده.
خداوند این مکاره ها را از روی مردم افغانستان بگیرد.

>>>   مبارک باشد خان کوفی همه شما را می شناسد غیر از ارایش وبه دام اندختن جوانان کاری ندارید ...

>>>   ...به این خاندان استفاده جو ،مفسد و خائین.

>>>   فوزیه کوفی باید از پارلمان اخراج گردد. و به محاکمه کشانیده شود . زیرا دست فوزیه در همه جنایات دخیل است.

>>>   اگر دولت وحدت ملی دیگر جای پای به این خاندان قایل شود و به این مافی های کشور جزا داده نشود صداقت دولت زیر سوال خواهد رفت.

>>>   این نویسنده فکر کنم از متعصب ترین افراد است که میخواهد به اینوسیله شخصیت کوشی کند، گاهی به خانواده کوفی ها توهین میکندوگاهی هم به شخصیت های مطرح کشور و قوم پشتون . معلوم میشود این عقد بیش نیست و اگر برادر کوفی جرم کرده جزای خودرا میبیند لازم نیست در مقابل آن خانم فوزیه کوفی نماینده مردم توهین شود.
لمپاکی

>>>   بی شک کوفی ها و کار شما جور است
بادی گارد شما

>>>   هیچ سندی ارائه نشده است که نشاندهنده دست داشتن خود وی در ادعا های مطرح شده باشد و با وجودیکه جرم یک عمل شخصی است و هیچ پدری بجای فرزند و یا خواهری بجای برادرش در ارتباط با جرمیکه دیگری مرتکب شده باشد راهی زندان نمی گردد. پیوند زدن زبان فارسی به این موضوع خود ثابت می کند که این یک موضع گیری سیاسی بیش علیه فوزیه کوفی نیست.

>>>   مطلق دروغ است به این شایع پراکنی کینه ها شخصی تان جای را نخواهد گرفت.
هرکه آب از نوک شمشیر خورد نوشش باد ســیرت انداربی

>>>   حــــیــــف مـردم خوب بـــدخـــشـــان !
مـتاسفانه که در دو ولایت محروم ترین افغانستان یک نوع مریضی مزمن از سالها وجود دارد که این مریضی خیلی بدتر از ابولای افریقا است این دو ولایت غور وبدخشان است که سالها سالها دچار این مرض ساری شده اند وهزاران تن یا هشتاد فیصد مردمان این ها گرفتارآن هستند در افریقای سیاه به تلاش داکتران تا اندازه برای این مرض تازه بمیان آمده راه علاج را پیدا نموده اند یا به فکر نابودی این بلا هستند اما مریضی مردمان این دو ولایت را تاحال کسی متوجه هم نشده ونامی هم برای آن نگذاشته اند من که داکتر نیستم به لفظ عامیانه این آفت را اگر بگوئیم (( خـــــود کـــش بـیــگــانه پـــــر ور )) تا اندازه خصوصیات آنرا در برمیگیرد در ولایت غور همین حالا یک نفر رئیس در تمام حکومت کابل نیست چه رسد به معین وزیر !
در مرکز ولایت اگر مقامات مرکزی سهوا کدام هموطن شان را بحیث والی یا قوماندان امنیه تعیین نماید فقط سه ماه میتواند بکارش ادامه دهد بعدا ریش سفیدان گروپ گروپ نزد حکومت مرکزی می آیند و از ان شکایت میکنند و میگویند اگر این شخص را تبدیل نمائید ما دیگر هیچ مشکلی نداریم !!! فقط همه مشکل ما همین شخص است!! بعدا که حکومت یک فرد بیکاره را از کدام ولایت دیگر برای شان تعیین کرد در تملق گوئی و توصیف آن از یکدیگر سبقت می جویند و آن فرد میتواند سال ها با خیال راحت بر آنها حکومت کند مثلا والی موجوده شان در ولایت اولی نتوانست به کارش دوام دهد اما در غور میتواند ده سال دیرهم والی باشد در سایت افغان پیپر هیچوقت یا ندرتا کدام کس از غور در مورد موضوعی نظر می نویسد اما بمجردیکه احمد سیعدی که اهل غور است چیزی گفت یا نوشت درینجا سروکله آنها پیدا میشود وبدترین الفاظ را نثار او میکنند در حالیکه سعیدی را همین حکومت مفسد هیچ مقامی نداده واو نه بانک را چور کرده نه زمینی را غصب کوتاه سخن عین مریضی را برادران عزیز بدخشی ما هم دارند هرچه برخلاف لطیف پدرام و فوزیه کوفی می نویسند دل شان خالی نمیشود آنها فکر میکنند وکلای سایر ولایات فـــرشــــتــه هستند تنها وکلای بدخشان است که باید با ذره بین عیب شانرا پالید وجرم ناکرده را به آنها چسپاند
من که از بدخشان نیستم به موجودیت تعداد وکلای خوب از همه ولایات منجمله وکلای بدخشان در پارلمان افتخار می کنم اما هموطن خودشان چشم دیدن آنها را ندارد بدون دلیل و جرمی مثلا پدرام چی کرده ؟ عیبش چه است ؟ دید مه منحیث یک فرد پدرام از جمله وکلای باسواد ترین است اما مردم خوب بدخشی ما تنها سیاهی را می بینند همین نویسنده متن بالا که در مورد کوفی نوشته آنچه را دربالا ذکر نموده کدامش جرم است ؟ اینکه باکدام جریان سیاسی پیوسته با کی خویشی میکند با کی نشست و برخاست میکند مربوط خودش است گناه دست راست را از دست چپ نمی پرسند اما او گناه برادر را می خواهد به کوفی ربط دهد این مریضی را کس در پی علاج آن نیست که کدام واکسین یا تابلیت برایش بسازد بجز خداوند که از مردمان این دو ولایت محروم ان را برطرف سازد
راســـتــگــو

>>>   بکلی نادرست ودور از عقل ومنطق وکاملاًتوطعه ودسیسه است هر خدمتگار مردم ووطنش خار چشم افلاک است وهمچنان بعضی اشخاص انقدر حسود وتنگ نظر اند که خدا خودش بهتر میداند عزت وذلت از طرف الله است وحسود همیه ناکام ورسوا است .

>>>   برادر زاده کوفی که نیلوفر نام دارد و دارای یک شرکت خصوصی در شهر کابل است ، یک زن ...و فرصت طلب است.

>>>   من از خیلی وقت می دانستم...ولی کی به حرف من باور می کرد؟

>>>   این... باز می خواهد که وزیر هم شود.

>>>   سلام.این گفته های کوفی راهم بخوتنید:
فوزیه کوفی عضو مجلس نمایندگان در برنامه «صد روز در ارگ» گفت: نفس داشتن اراده و داشتن قاطعیت و جدیت از دو رهبر حکومت وحدت ملی در مبارزه با فساد مهم است. بحث روی این است که چقدر این قاطعیت می تواند در کم ساختن فساد یا بالابردن عواید یا سرمایه داخلی افغانستان موثر باشد.
وی با توجه به علاقمندی جامعه جهانی به تعهدات مالی در افغانستان اضافه کرد: امروز جامعه ی بین المللی چندان علاقمند به تعهد مالی نیستند. دلیل آن، این است که آنها فکر می کنند، دولت افغانستان حالا باید قدرت و توانمندی آن را داشته باشد که از عواید داخلی خود سرمایه را بیشتر بسازد.
کوفی فساد مالی را در کشور ریشه ای دانسته افزود: حال باید بررسی کنیم که مبارزه با فساد چقدر کمک به این توقع مردم کرده است که خزانه ما خالی نباشد تا کشور منتظر یک دالر کمک خارجی نماند. بر این اساس تعهد مبارزه با فساد خوب است. اما شیوه ها و راهکارهای آن نیز باید موثر باشد.
این نماینده مجلس اراده حکومت را برای از بین بردن فساد ستودنی دانسته عنوان کرد: در اراده حکومت برای از بین بردن فساد خدشه ای وجود ندارد اما در بخش موثر بودن شیوه های مبارزه، این ارزیابی را بایدانجام دهیم که این شیوه ها چقدر موثر بوده است.
وی اراده جدی نیروهای اجرایی در میان دولت برای مبارزه با فساد ناکافی دانسته گفت: مبارزه با هیچ پدیده ای بدون تیم کاری خوب انجام نمی شود. یک فرد به تنهایی نمی تواند با پدیده ای که به یک طاعون و یا سرطان تبدیل شده است مبارزه کند. حکومت وحدت ملی خواست با پدیده ای بزرگ مبارزه کند، بدون اینکه تیم و ابزار آن وجود داشته باشد. نفس اراده مهم است اما باید برای آن شیوه های موثر اتخاذ کرد.

>>>   ... خانم کوفی 20 برادر دارد واین خاندان خدمت برزرگ را به مردم خود انجام داده اند که همه میدانند این افراد و اشخاص بی هویت از دیموکراسی... ساختند... کوفی خدمت گزار مردم خود است مردم حالا خوب میدانند که کی خدمت میکند وکی خاین است
رقیب بدخشانی

>>>   من ازبدخشانم ولی در یک گوشۀ دیگر دنیا زنده گی می کنم. جرئت وشهامت وسواد وسویۀ فوزیه کوفی را می ستایم. او واقعاً مایۀ افتخار نه تنها مردم بدخشان بلکه همۀ مردم افغانستان است.آیا کسی می تواند حتی یک نفر ازبلند پایگان دولتی را نشان بدهد که درطی سالهای حضور نیرو های خارجی در افغانستان به فساد آلوده نشده باشد؟ البته استثناهای نزدیک به صفررا نمی توان نادیده گرفت.فساد جزء جدایی ناپذیر سرشت این نظام منفور مافیایی است که غربی ها به طور پلان شده وآگاهانه آنرا بنیاد نهادند. بنا برین هرکسی که درین نظام مقامی داشته و یادارد ،به تبع ماهیت کثیف وفسادآلود این نظام گندیده ،به نحوی ازانحا دستش به فساد آلوده شده ومی شود. خوب، شاید فوزیه کوفی هم ازین قاعده مستثنی نباشد.اماّاین به هیچ عنوان دلیل نمی شود که این همه کاسه وکوزه را بر سر او بشکنیم و تمام شایستگی هایش را انکارکنیم.باید یاد بگیریم که به عزت وشرف وحیثیت انسان هاتعرض وتجاوز نکنیم.به حال نویسنده این نامۀ پرازنفرت وکینه ودور ازعفت قلم که درواقع عقده های خودرابه نمایش گذاشته است تاسف باید خورد. بااین همه شخصیت کُشی چه چیزی عاید تان می شود؟

>>>   بدخشی ها ازین فرصت طلائی برای توهین وتحقیر هم وطن خود هرچه بیشتر استفاده کنید ؟ آیا یک شخص خوب در بدخشان از نظر شما یافت میشود؟ چون بدخشی های ما اکثرا ادیب هستند اگر در باره خودکش وبیگانه پرور کمی تبصره کنــنـــــــــــــد !

>>>   زنده باد فوزیه و وفوزیه خیل ...به حسودین که حسادت میکنن با این بانو دلیر وشجاع

>>>   من به عنوان یک زن آرزو میکنم که این بار وزیر مبارزه با مواد مخدر گردد . تا چند دانه کور و کر دگر که در وطن مانده هم به زیر پول سوخته مراجعه نماید.

>>>   تنها کوفی ها قاچاقبری نمی کنند. تعدادی زیاد از کارمندان بلند پایه دولتی وکلا مجلس وزیران قوماندان ها خارجی ها زور مندان افراد قوماندان های محلی از تمام ولایات کشور هم شامل هستند مگم اگر حکومت همینگونه باشد هچ لازم نیست بالای کسی انگشت انتقاد بلند کنیم چون فایده ندارد.
بدخشانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است