از بادیگاردی قوماندان تا ریاست مجلس سنا
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۹    ۱۳۹۳/۹/۱۸ کد خبر: 85233 منبع: پرینت

مجلس سنا در یک کشور جایگاه و اعتباری بزرگ دارد. رییس سنا علی القاعده کسی انتخاب می شود که دارای شأن بلند اجتماعی، منزلت علمی و شخصیتی ملی و فردی دارای تجارب خدمت به ملت باشد. مسلمیار تفنگ را در خانه اش گذاشت و مقام باد آورده را نصیب شده است.

هیچ کسی از جمع آگاهان سیاسی و تاریخی منکر این حقیقت نیست که امریکا با سرنوشت سیاسی افغانستان تا آن سطح بازی و مسخرگی کرده که فرد عادی، تفنگدار و بی اطلاع از مسایل ملی و تاریخی افغانستان، بر اساس معامله ها و شخصی بازی های تنگ نظرانه فرصت یافته که راه خود را تا ریاست مجلس سنا باز کند.

اینهم از خیانت های آمریکا است که داروغه های ((تنظیمی)) کار شان به جایی رسیده است که تحت نام مردم سالاری به مردم سواری مشغول شوند.

فضل الهادی مسلمیار هرچند آدم خوبی است، یکی از بادیگاردان قوماندان زمان در ننگرهار و گاه در کنر بود. قوماندان زمان یکی فرماندهان درجه سوم در مشرقی بود.

اینکه تفنگداران و حاضر باشان دورۀ جنگ و خودسری، ناگهان از کوه های دوردست و سر جاده ها جمع آوری شده و به مناصب بلند دولتی و کرسی های پول سازی رسیدند که خواب آن را هم نمی دیدند؛ واقعاً بخشی از جنایت های امریکا در افغانستان است و حالا که از حساب دهی آمریکا از متحدانش خبر هایی به گوش می رسد، مسلمیار و دیگر ((شبیحه)) های مسلح حق دارند بر آمریکا ناز بفروشند و تهدید کنند.

فضل الهادی خان شاید نداند که ویتنام و زمینه های جنگ ویتنام بر ضد امریکا در شرایط ((جنگ سرد)) چگونه فراهم شد اما مثل همه متفکران پرورش یافته از متاع و مصالح مسموعات و داده های شفاهی، پیش بینی کرده که افغانستان به ویتنام دوم برای امریکا مبدل خواهد شد.
یعنی اینکه صد ها هزار انسان جوان، پیر، زن و مرد در ویتنام ثانی باید جان خود را بدهند تا فضل الهادی خان مقام مجلس سنا را در قبضه خود داشته باشد و به قول معروف ((چپ و راست)) دالر چاپ کند.

مسلمیار گفته بود که در کنار جوانان ننگرهار، همان طوری که علیه شوروی جنگیده علیه پاکستان خواهد جنگید. اولاً هر مشرقی وال که از رابطه و تعلق مسلمیار به پاکستان مطلع هستند، از شنیدن این سخن خواهند خندید.

دوم اینکه شوروی حدود 25 سال پیش از افغانستان خارج شده و مسلمیار در چند سالگی، در کدام جبهه، با شوروی جنگیده است. نشود که از نظر سن و سال در آن دوران ؟؟؟


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   از رئیس مجلس نمایندګان چرا دهن خودرا قفل کرده اید که یک ادم بیسواد است وبه اساس یک دعا خوانی این پست راتصاحب شده درحالیکه اقای مسلمیار به اساس رای سناتوران به پست ریاست سنا رسیده است
معشوق از ده دانا کابل

>>>   زمان که تحت نام جهاد در بیرون از مرزهای افغانستان نام گذاری شده بود در حقیقت بخشی از برنامه شخصیت سازی امریکایی ها و انگلیس ها بود که بنام قومندان و رهبر و مشر وغیره بلای این ملت تحمیل شدند . در حقیقت اینها نوکران همان دوره جهاد هستند که کافران همه دنیا امدند و ماشین مسلمان سازی در باکستان درست کردند و همین گونه اشخاص را برای اینده شان که در حقیقت همین حالا است تربیه کردند. کسی سناتور و کسی رهبر و کسی وزیر و والی شدند . و حال به بسیار بی شرمی قرار دادهای امنیتی و ستراتیزیک را از همه اولتر همین ها امضا میکنند و کف میزنند . یک وقتی هرگاه کسی که با یک خارجی به اصطلاح همین ها دست میداد تکفیر کرده حتی به فتل میرسانیدند. و میگفتند هر انکس گر موی زنی را دید اتش دوزخ بر وی لازم میشود و حال از همه اولتر همین ها به دوبی و غرب عیش میکنند . دگر نه کفر شناسند و نه یهود هرکه دالرش دادند همان دوست شان است و یاور شان . برای دگرا نصیحت میکردند تا اولاد شان را در مدارس دینی تربیه کنند و حال در فکر روان کردن اولاد خود شان به تحصیل در غرب هستند . در حقیقت اینها همان چهره های بنهانی... در لباس شیطان هستند . که خوشبختانه افشا شده اند و ملت ازیشان بیزار است . به یاد سیاه روزی شان.

>>>   مسلمبار شخصی است که اولا بادیګارد شخص بنام ملنګیار قوماندان استاد سیاف بود... بعدا در وخت طالبان موتروان موتر امر بالمعروف در شهر جلال اباد بود.. مسلمبار پیش از وظیفه دریوری اش در ولسوالی چپرهار ولایت ننګرهار نشتر زدن تاریاک را به اجاره میګرفت..
خودش فارغ التحصیل صنف هفت میباشد.. که فعلا دعوای ماستری از کدام دانشګاه معتبر جهان را درد و مدعی است که در دکتوراه محصل میباشد..
موصوف ۱۰۰۰۰ افغانی را هم به یکباره ګی ندیده بود، اما اکنون صاحب ملیارد ها دالر از خون و ګوشت مردم است.
فقیر از جلال اباد

>>>   درست بیاد دارم که فضل الهادی مسلم یار قبل ازینکه در مجلس سنا بیابد در منطقه نوی هده پشاور منشی هده بود وقتی میخواستید از شهر پشاور بخارج از آن مسافرت کنید برایت میگفت در فلان موتر بالا شو وبرای دریوارن میگفت هلکه ته زه ( یعنی او بچه تو برو) شرم است که سرنوشت مجلس تقننین بدست یک منشی هده باشد این موضوع میرساند که متاسفانه در افغانستان قحط الرجال باشد در حالیکه اینطور نیست ما افراد پاکطین وبا وجدان داریم که بدبختانه برایشان فرصت داده نه میشود ویا اینکه نه میخواهند خویشرا در منجلاب فساد و تبهکاری بی اندازند.
عتیق الله بیقرار از دشت برچی کابل

>>>   ایــــــن هیچ عیبی نیست بلکه لیاقت ومهارت اورا نشان میدهد که آنقدر استعداد دارد که توانست خودرا به این مقام برساند اگر این معیار باشد دوستم هم یک کارگر عادی بود هتلر خورد ظابط بود وده ها مثال دیگر از رهبران دنیا از فــــعـــــلا بگوئید چی نقصی در کارش است؟؟اختلاس غصب رشوت معامله قوم بازی ؟؟؟ کدام ؟

>>>   شما در مورد سیاست امریکا چیزی گفتید ولی من یک چند کلمه را اضافه مینمایم که همین مردمی که از مسلمیار گرفته تا معاون راکتیار تلاش دارند که امریکا به همین موقف وقدرتی که دارند در افغانستان باقی باشد که اینها اسپ خود را چهار نال بدوانند و اگر هر کدام از موقف افتید انوقت باز مخالف امریکا میشود دوم باید عرض نمایم که مردم افغانستان هنوز خواب اند و اگر بیدار شوند چه قیامت بر پا خواهد شد عجب مردم که به روس مخا لف وبه امریکا موافق جالب است؟
حقبین

>>>   بـــه حـــقبــــیــــن !
آمدن روس وامریکا زمین تا آسمان فرق دارد امریکا با پنجاه کشور به اساس فیصله شورای امنیت جهان پس ازینکه اسامه برج هارا تخریبکرد آمدند اما روس ها به فیصله خود آمدند ! همان کسانیکه مخالف روسها هم بودند حالا از روسها تقاضای دوستی می کنند در جهان هیچکس بیشتر از پاکستان دشمن ما نیست !
موجودیت خارجی ها وروس ها همه از دست پاکستان است به نظر من حتی اسرائیل بیاید مگر پاکستانی وپنجابی ومزدوران شان نیایند
اگر وکلا رای به بودن خارجی ها میدهند یا مردم به دلیل مداخله پاکستانی ها است نه اینکه عاشق امریکا یا دیگران اند ! پاکستان مارا به این مجبورساخته است !

>>>   سلام خدمت همه دوستانیکه این چند سطر را میخوانند . اولأ خدمت تان عرض میدارم اینکه تا حاکم بالا رشوه خوار نباشه پاینها رشوه وچپاول کرده نمیتوانند . دوم اینکه شما این فریبگرهاو معامله گرها رانو شناختن از سی وپنج سال قبل اینها وطن . مردم ناموس و هرانچه که غرب ضرورت داشت فروختند وبرای خود واقارب خود سرمایه ساختن و فعلأ امده اند تاباقی مانده لاش رابین خود تقسیم کنند وباداران خود را ازخود راضی سازند ورنه اگر حاکم شهر دزد نباشد و حق از دزد نگیرد پدر دزد دزدی کرده نمیتواند . شما امده شکایت دزد را نزد پادشاه صاحب میکنید .... عقل تان سرجایش هست یا نی؟؟؟
کفن کش

>>>   کسیکه این مقاله را نوشته!
چرا برای هر چیز امریکا را ملامت میکنیم. اصل گپ اینست که تمام این کارها زیر سر کرزی است. کرزی یک رئیس جمهوری بود که اول به تفکیک قوا باور نداشت. باز که این سه قوه موجود بود کرزی هر قوه را که قوه اخرائیه هم شامل آن بود بی حیسیت - بی اعتبار و بی اهمیت بسازد. او قوه قضائیه را با سر پرست ساختن قاضی القضات برای چندین سال بصورت کامل از اعتبار انداخت. قوه اجرائیه را با سرپرست ساختن چندین وزیر بعد از سلب اعتماد از طرف مجلس نمایندگان برای چند سال سرپرست نگاه کرد و بیخ جکومت را هم کشید
در باره پارلمان هم او کاری کرد که نه به شورای ملی حیثیت ماند نه آبرو ماند و نه عزت. کرزی از دوران پانزدهم شورای ملی حاطره خوب نداشت او ار اعتبار و زبان یونس قانونی که رئیس مجلس نمایندگان بود میترسید. کرزی از نفوذ و اعتبار صبغت الله مجددی هم میترسید. از همین خاطر پلان جور کرد که در دوران شانزدهم شورای ملی این پارلمان را هم به مسخرگی بدل کند. همه مردم میفامند که انتخابات رئیس مجلس نمایندگان جند دوره و چند ماه طول کشید. رقابت بین یونس قانونی و استاد سیاف را آنقدر پرجالش ساخت تا ابراهیمی یک آدم بیسواد وبرخواسته از یک فامیل مجاهد دیروزی ولی بسیار ظالم در امام صاحب قندز را رئیس مجلس نمایندگان ساخت و فاتحه اش را گرفت.
در باره مجلس سنا کار بسیار ضد قانونی اساسی را کرزی پلان کرد که از دست صبغت الله خلاص شود و پوز سنا را به خاک بمالد. در حقیقت فضل الهادی مسلمانیار در وقتی انتخاب شد که سنا در اصل وجود نداشت. در قانون اساسی سنا از سه قسمت تشکیل شده یکی نمایندگان شوراها در ولایات دیگری نمایندگان شوراها در ولسوالیها و دیگری 34 نفر انتخاب شده از جانب رئیس دولت. معنای ان اینست که اگر یک قسمت ان موجود نیست سنا وجود ندارد در انوقت کرزی توطیه کرد و 34 نفر مقرر شده خود را هفته ها معرفی مکرد و فضل الهادی را ده ها هزار دالر داد که برای خود کمپاین کرد و از جانب سنای انتخاب شد که اساس قانون وجود نداشت. از همین خاطر علمای حقوق و قانون میگویند که تمام تصویبات این سنا قانونی نیست. اصل گپ همین است ما نباید امریکا را که با مردم افغانستان 13 سال خیانت کرده بخاطر هر باد و سلفه با آواز بلند ملامت بدانیم.

>>>   نمیدانم خودت چرا از امریکا دفاع میکنی و پرو فسلق خان را سپر ساخته از تاریخ گذشته ها یاد میکنی بیاد بیاور چکی که ای اس ای برای حکومت شش ماه اول بنام کمک داده بود محترم فسلق خان فکر کرده بود که بره جناب شان درمقابل خدمات چند ساله جنگ با مردم مضلوم افغانستان داده . مثل اونو ... میگو یا وزیرصاحب برق که مطابق رشته ومسلکش مقرر شده بود( محصول انفجار پایهای برق سروبی )بادهسال سابقه کار مطابق مسلک تقرر یش منظور شده بود.
حق بین

>>>   فقط همین قدر میگویم که اگر مسلمیار بادیگارد بود یاهرچیز بود معلومات ندارم اما برابر صد جنرال دانش ومعلومات دارد هم از اسلام آگاهی دارد هم از سیاست هم از اوضاع منطقه یک شخص مسلمان است همه کارش بخاطر منافع ملی بوده وکار خلاف نکرده کمتر از سناتوران زبان رسا ودانش مسلمیار رادارند باید حقیقت را پزیرفت

>>>   که قوماندان باشد باشد به دار اویخته شود همه ایشان جنایت کاران است، زنده باد مجاهدین واقعی کشور
غیرت خراسانی از پوهنتون کابل

>>>   بجواب محترمی که برای حق بین نوشته . شما از پنجاه کشور وملل متحد نوشته وگفته اید ایا شما میدانید که بهار حربی . دایش . طالب ها ساخته وبافته کی وبه رهبری کی وپول کی ساخته وبافته میشود . اگر نمیدانید بدانید که همه وهمه را امریکا و ان پنجاه کشوری که شما میگوید که در ملل متحد رای داده اند که امریکا در وطن ما مداخله و همه اجناس و لوازم که در زیر خاک نموده بودند در سه مرتبه جنگ شرم اورشان ومردم بیسواد وکم دانش انرا بابوسه نمودن نگاه داری نموده واپس خدمت دودسته تقدیم نمودند. وهمچنان ان کمک های مالی را نیز باصد حیله توسط اجنت های فروخته شده بین خود تقسیم نموده فعلأ که درمیدان چیزی باقی نمانده میروند تا کدام کشور دیگری را مانند عراق ..افغانستان .لبنان.پیداکنند.
حق بین

>>>   ازرشته نرسنگ تامقام چوکی اجرایه

>>>   از سر گروپی ملیشه ها تا معونیت اول ریاست جمهوری

>>>   مسلمیار خان امو قسم که از بادیگاردی و دلالی موتر به ریاست سنا رسید امو قسم از اجاره نشتر زدن کوکنار در ننگرهار به قاچاقبر کلان مواد مخدر هم تبدیل شد. او یک شبکه کلان مواد مخدر دارد و در زمان ریاست سنا تا که زورش رسید با سو استفاده از مصو نیت سنا مواد مخدر به خارج قاچاق کرد و هنوز هم میکند و ازین درک ملیاردها دالر پیدا کرد. از خاطر همی است که بصورت غیر قانونی چوکی ریاست سنا را قایم گرفته و اگرچه عضو سنا هم نیست چوکی ریاست سنا را میراث پدرکلانهای خود میداند. دوره عضویت او در سنا بحیث نماینده شورای ولایتی پوره شد خو از کرزی بعوض کدام سناتور مستعفی برای یکسال انتصاب گردید و آلی کوشش میکند بصورت ضد قانون به زیاست خود دوام بدهد. و در دوران 17 هم رئیس باشد . و درین مملکت بی سر و سامان هیچ شک هم نیست.

>>>   نظردهنده که زبان رسا و دانش را به مسلمیار ارتباط داده یا ساعتش تیر نمیشد یا اینکه با زنجیر به مسلمیار بسته است. بروین از اعضای سنا که سر شان به تن شان می ارزد و مانند خود او نیست پرسان کنید. او یک آدم پوچدان، بد گفتار و بدکردار است که فقظ دو زدن و گرفتن نام اعضای مردانه و مستور بدن خود را یاد دارد که شرم ادم میاید

>>>   و پیامبر ص هم زمانی چوپان بود ولی تا آخر چوپان نماند بلکه ناجی بشریت بود.
ضرور نیست کسی تا اخیر عمر خود بادیگاردی کند. اینکه مسلمیار چگونه انسانی است، من از وی شناخت کامل ندارم ولی استدلال تان خیلی ضعیف است.
سپاس
احمد ذکی

>>>   احمد ذکی خان:
شرم و گناه کلان است که پیامبر خدا را با یک قاچاقبر مواد مخدر مشابه میسازی.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است