احمد حقبین سرپرست وزارت امور سرحدات شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۲    ۱۳۹۳/۹/۱۳ کد خبر: 84894 منبع: پرینت

محمد اشرف غنی رییس جمهور با صدور فرمانی معاونان وزارت ها و معاونان اداره ها را تا تقرر وزرا و روسای جدید بحیث سرپرست وزارت ها و ریاست ها تعیین کرده است.

محترم داکتر سیداحمد حقبین معاون مالی و اداری این وزارت نیز براساس این فرمان بحیث سرپرست وزارت امور سرحدات و قبایل تعیین گردید تا از امور این وزارت سرپرستی نماید. محترم سید احمد حقبین فرزند الحاج میرعالم درسال 1331 هـ ، ش دریک خانواده مسلمان، متدین و شرافتمند در قریه کوچه سنگلاح اشتراگرام مربوط ولسوالی حصه اول کوهستان ولایت کاپیسا چشم به جهان گشود و تحصیلات خویش تاسویه بکلوریا درلیسه عالی غازی میرمسجدی خان موفقانه سپری نموده سپس ازطریق امتحان کنکور وقت شامل موسسه عالی طبی وزارت صحت عامه کشور و استاد دیپلوم معادل لیسانس اخذ نموده اند. وی در سیمینارها، کورس های کوتاه مدت و میان مدت را به شمول دوره ها در داخل کشور و بیرون از کشور چون کشورهای اروپایی و آمریکا فرا گرفته است.

آقای حقبین از اوایل سال 1352 هـ،ش تا اوایل سال 1360 هـ،ش دربست های مختلف دولتی در ولایات هلمند، ننگرهار و کابل وظیفه صادقانه انجام داد و بعد عملا شامل جهاد مقدس بخاطر آزادی و سرفرازی مردم اش گردید که درایام جهاد و هجرت مصروف کارهای اجتماعی و مصونیتی چون ایجاد کورس های تربیتی دررشته های طبی یعنی پرستاری و کمک های اولیه به کمک و همت دیگر داکتر متجرب و متخصص که بیش از 1200 تن فارغ و مجهز با ادویه و سامان آلات طبی به جبهه ها در ولایات مختلف سوق و اعزام داده اند.

بعد از پیروزی مجاهدان یعنی سال 1371 هـ،ش به حیث معاون ولایت کاپیسا و بعد والی و دردوران مقاومت سرپرست مهاجران ولایات پروان و کاپیسا و شمال کابل مصدرخدمت شده است.

ایشان بعد از روی کارآمدن اداره موقت به حیث والی ولایت کاپیسا مقرر، در دوره های اداره موقت و انتقالی و دولت منتخب تا سال های 1384 کارکرده اند و بعد در پست های معاونت اقوام و اداری معاونت مالی و اداری و فعلا معاون مالی، اداری و سرپرست وزارت در وزارت امورسرحدات وقبایل مصروف خدمت بوطن و هموطنان می باشد.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ادم بد نیست خو افسوس که نام پسوند مجاهد دارد

>>>   انتخاب بجاست هم تحصیل واقعی داردو هم تجربه کاری و مهم ته از همه که آلوده به فساد نیست.
دور از وطن

>>>   حق پرست، دلت که پشتونستان را به پاکستان میدهی و یا به افغانستان!
اما من طرفدار دادن پشتونستان به افغانستان نیستم و خود پشتون های آنطرف سرحد نیز میدانند که: اگرگشنه در ..... تشنه درآید، نفس هردو می برآید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است