از چور در کمیسیون انتخابات بیشتر بدانید
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۵    ۱۳۹۳/۹/۶ کد خبر: 84430 منبع: پرینت

اعضای کمیسیون انتخابات (کمیشنران) با بسیار بی شرمی موفق شدند تا هریک مبلغ یک صد هزار افغانی را از برج حمل سال جاری تا ختم سال 1393 به اساس حکم جناب کرزی صاحب از کد 91 بدست آورند.
شما خود قضاوت کنید اینها هریک در ماه هشت هزار دالر معاش دارند طوریکه همه دارای خانه های شخصی هستند.

این در حالی است که دوکتوران شفاخانه نور و برخی از افسران ارتش و تعدادی از اعضای پولیس چند روزی اعتصاب کاری نمودند که از دو ماه به این طرف معاش ماهوار شان تادیه نکردیده است.

کمیسیون انتخابات ۹ نفر کمیشنر دارد طوریکه هر کدام :
کرایه منزل هرکدام در هر ماه = یکصد هزار افغانی
کرایه مجموعی = نهصد هزار افغانی

هرکدام شان ۸۰۰۰ دالر معاش دارند.
دو موتر ضد مرمی برای هر کدام شان همرا با ۱۵ محافظ و یک نفر یاور از ریاست امنیت دهم.

هرکدام شان دو دانه لب تاب از کمپنی Apple و ایفون 5s و Ipad که به اساس فشار بالای دارالانشای کمیسیون خریداری شده و قیمت هر کدام از 1500 دالر بالا است.

هرکدام دو دو نفر مشاور دارند که مشاوران شان هم اعضای خانواده دختر و یا هم پسرشان هستند معاش هرکدام مبلغ ۱۵۰۰ دالر در ماه است.

البته بعد از انتخابات ریاست جمهوری و شورای ولایتی هرکدام شان شروع به خرید و ساختن خانه دو و سه منزله کرده اند.
جناب پوهاند حسین کرزیوانی که در رشته زمین شناسی تخصص دارد در قصابه یک اپارتمان۱۵۰ هزار دالری و یک خانه ۲۲۰ هزار دالری خریداری کرده و فعلا در خانه کرایی دولتی زندکی می کند.

جناب رییس کمیسیون که در غصب و کرفتن زمین شهرت دارد یک خانه مثلی قصر از طرف دولت برایش در شش درک کابل به کرایه کرفته شده طوریکه خود شان یک خانه به مبلغ 500 هزار دالر در خوشحال خان ساخته است.

جناب معاون صاحب کمیسیون عبدالرحمن هوتکی که خود خانه شخصی در خیرخانه دارد و با شرکت ساختمانی هیواد سهم دار است. خانه دولتی گرفته است.

جناب منشی کمیسیون کلالی اڅکزی هم یک اپارتمان در گلبهار از سه ماه می شود خریداری کرده است ولی فعلا در خانه کرایی دولتی زندکی می کند.

لیلا احراری یک خانه در قصر بختاور دارد و یک خانه هم در کارته نو کابل ولی فعلا در خانه دولتی زندکی می کند.

شریفه زرمتی یک خانه در کارته چهار دارد و یک اپارتمان هم در قصبه خریداری کرده است ولی فعلا در خانه دولتی زندکی می کند.

جناب برمک یک خانه چهار منزله در خیرخانه دارد طوریکه قبلا در یک خانه دو منزله زندکی می کرد حالا در قلعه نجار یک خانه سه منزله دارد که به موسسه نی به کرایه داده است و خودش هم با جناب معاون کمیسیون یکجا سهم دارد شرکت ساختمانی هیواد است و در خانه دولتی زندگی می کند.

جناب بختیاری یک خانه در کارته چهار به مبلغ ۳۰۰ هزار دالر خریداری کرده و یک خانه در شهرک حاجی نبی دارد ولی فعلا در خانه کرایی دولتی زندکی می کند.

قاضی سلیمان حامد که هیچ نوع اسناد تحصیلی از مدرک قضا و دادستانی ندارد، یک خانه در خوشحال خان دارد و یک خانه هم در مکرویان خریداری نموده است ولی فعلا در خانه کرایی دولتی زندکی می کند.

جالب اینجا است که همه منازل شخصی خود را رها کرده و در خانه های کرایی دولتی زندکی می کنند طوریکه خانه های خود را به کرایه داده اند چون کرایه خانه دولتی پیش از پیش برای شان پرداخته شده است.

نکته دیکر اینکه همه اینها قبل از اینکه به کمیسیون معرفی شوند هیچ کدام شان دو خانه نداشتند حتی بعضی شان مثلی لیلا، کلالی و شریفه در خانه های کرایی زندکی می کردند.

این واقعیت قضایا در کمیسیون به اصطلاح مستقل انتخابات بود. اکر کسی در این مورد ادعا دارد می تواند از ریاست مالی و اداری کمیسیون در مورد معلومات بگیرد و در چندین مورد اسناد موجود است که اینها خود پول هایی که از طرف ملل متحد برای برگزاری انتخابات کمک شده بود، بین خود تقسیم کردند. طوریکه جناب برمک مسوول کمیسیون با یوناما هم می باشند وی چون در این مورد مهارت دارد توانسته است تا با بعضی از کارمندان یوناما زمینه چور را برای خود و کمیشنران مساعد بسازد.

با احترم
خالد اوریا و منصور فرید


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   درین وطن همه خاین هستند خوب است که این خاک منحوس تجزیه شود ودر بین کشورهای همسایه تقسیم شود تا آنها ازین ها انسان بسازند

>>>   ... بر همه یی آنها بخیر این پول های که از خون مردم بدست میآورند در آن دنیا آتش شود به جان شان.خدا یک روز نه یک روز به حساب آنها میرسد.انشاالله زهرمار شان شود. این ها عیش میکند و مردم بیچاره ما هر روز با حملات انتحاری به خاک و خون کشیده میشوند.
دختر افغان

>>>   اینها دیر یا زود در محکمه الهی مورد بازپرس قرار خواهند گرفت .. چون ما از این دولت امید بازپرسی این خاینین را نداریم بخاطر اینکه غنی صاحب را به ریاست جمهوری همین خاینین رساندند.
افغان بیچاره

>>>   جناب اشرف غنی ریس جمهور وجنرال دوستم لافوک وعده مبارزه با فساد را به ملت سرداده اید واکنون هم به ان تاکید دارید چرا در مقابل خاینین کمیسونها انتخاباتی این دزدان وخاینین ملی را به جزای اعمال شان نمیرسانید وهنوزهم به چپاولگری وخیانت شان ادامه میدهند کمیشنران کمیسونهای انتخاباتی نه شرم دارند ونه حیا انقدر تحت تاثیر مادیات غرق شده اند که همه چیز خود را فراموش کرده اند جناب ریس جمهور غنی حوصله ملت از خیانت های بیشمار کمیشنران مذکور بسر رسیده وهر روز جنایت وخیانت شان برملا شده میرود اگر در مورد این خاینین ملی تصمیم لازم را نگیرید هر نوع حرکت در بخاطر جلوگیری از خیانت شان ورهایی از دست چنین اشخاص خاین ملی مسولیت بدوش شما خواهد بود که در مقابل انجام خیانت های اشخاص مذکور بی تفاوت برد نموده اید وبحیث نظاره گر دیده دیده میروید ولی جلو کار شانرا نمیگیرید .

>>>   یـــارب مـــبــاد ایــنـــکه وردک وزیـــــر شــــود
با دسـت بوسی شیـــخ دشــمــن حــقــیـر شــــود
بـربــاد دهـــد هـمـه لاف وغیرت و قبیــله اش
زانسان که ازبک هـم زدیدنش سربــزیـرشــود
گــر میشود اندگی حیـــا وغیـــرتش ببخــش
نـه آنکه پشـم الرحمن زدونی اش برسـریرشود
ماتـــــم برای ملالی و بی نظیــربـــه اومـــده
کتاب درسی نه درقوس بل در حمل تکثیــرشود
سیب شـــیرین و زردک وردک حرامش بساز
گراو برای دشــمــن اجیـــــرومزد بگیــرشـود
عینک اگردلیل ضعف حیا و هــمــت اش شده
بشکــن وبتــراش ریشی که از زنخ بزیر شده

>>>   این کشت کرزی است که برداشت انرا ملت مظلوم مینماید
غصب زمین های ملکیت وزارت دفاع به شهرک عینو و پولهای
کابل بانک که در انتخابات مصرف کرد کافی نبود که میدان
هوایی را نیز بنامش کردند و شاید غنی در پایان به کمشنر
های مدکور مثل اعظمی ریس دادگاه عالی مدال یا تقدیر
نامه اعطا نمایدا ین است نتیجه استقلالیت فساد پیشگان
وخاینان در کشور .
دوراندیش

>>>   دوستان عزیز لطفا دروغ نگوید غیبت کار خوب نیست
عبدالرحمن هوتکی

>>>   این کار نفر های معنوی گگ است
شریفه زرمتی

>>>   سلام به همه ! خوب اين خاينين را خداوند مورد قهر و غضب قرار دهند اكر هدايت نه مي شوند ، فكر كنم اين ها فرصت را غنيمت شمرده كهًً تكرار نه مي شود ولي فراموش كردنند كهًً هر دو چشم دولت كور نيستند . من خودم يكي از محصلين پوهنحي زمين شناسي و همسايه حسين بنام خالي پوهاند هستم تمامي قصابه را چور كرد از دست دختر ها اش خو ما روز نداريم يك موتر اين جانب در خدمت فاميل اش قرار دارد خوب از سواد اين جناب خو پرسان نكن . خوب بايد به هوتكي كفت كهًً شكم خود ات از حرام پر شده يك روز انفجار خواهند كرد ، و شريفه جان بسيار جاي شرم است براي خود ات كهًً معنوي را به كرك تشبيح كرديد تو خو حالا صاحب همه جيز شديد در رشوت خوري و تملق خو جور نداريد يكي از دوستهايم كهًً خود را كانديد شورا ولايتي كرده بود شما خود از أيشان تقاضا ٢٥٠٠٠ دالر كرديد كهًً هنوز هم صداي ثبت شده شما را دارد... به همجو إنسان هاي خور فروش و منفور جامعه . جاي همه شما در كميسيون نه بلكه زندان است ، روز مردم خود شما را محكمه خواهند كرد ان شالله .

>>>   واه واه جای تعجب است محمد حسین گرزیوانی ده سال فبل دربک اپارتما ن دو اطا قه در منزل اول زندکی مینمود البته اپاراتما ن از خانمش بود که ازطرف خا نه سازی برایش توزیع گردید تود این کمیشنر کمیسون انتخابات د زمان مذکور توانای خریداری یک بوری آرد 50 کیلوی را تداشت و ار لحاظ فزیکی تونای کار شاقه را نیز دارا نبود همه مردم در قصبه وی را می شناسند پس بزرگوار ازبیک تبار این همه پول و سرمایه را از کجا کرد

>>>   این همه داستان نویسی جای را نمیگیرد. خوب است دست در کار شوید . تمام این اسناد ها را گرفته به ارگ ریاست جمهوری برویم . تا غنی برای ما در این باره توضیحات دهد . وگرنه این اسناد های دست داشته یک روز به یک ورق باطله تبدیل شده و مافیا با آن انسانهای بیچاره را خواهد سوختاند . این کشور خانه همه کسانیکه است که در زیر این آسمان نیلگون رندگی دارند.

>>>   بخاطر خداوند دست از سر ما بردارید او مردم
یوسف نورستانی

>>>   این افراد کمیسیونهای انتخاباتی همین اکنون -رهبری کوچی غنی را در دست دارند/ اینها بابای غنی اند- اگر غنی صدایش را بکشد- همه اسناد جعلی و پیشنهاد های کشور های خارجی ازجمله پاکستانرا که هم غنی وهم نورستانی و معاونش هوتکی و امرخیل و سعادت از مزدورانش اند- افشا مینمایند و دنیا را مسخره گی میگیرد.

>>>   بحکومت افغانستان ( اقایان اشرف غنی و داکتر عبدالله )غرض میشود که!
1-دارای هه اعضای کمشنری اتنخابات را مصادره نماید تا مردم به حقانیت و اجراات شما اخلاص پیدا نمایند در غیر ان شما نیز به این ها شریک خواهید بود
2-خانه خریداری شده را دوباره بفروش برسانید و پولش را به دولت تحویل دهید
3- این ها دزدان مشهور و بدنام افغانستان است که افشا شده اند ازان جمله یکی ان از بادغیس است سلیمان نام دارد از حمله بدنام ترین اشخاص است و در بادغیس در دوره اول حکومت مجاهدین در جناحی بادغیس کار میکرد و تا 100 افغانی رشوت هم میگرفت نمیدانم که اورا کدام خاین به حکومت کرزی بصفت نماینده بادغیس معرفی نموده است او روزی که بکابل رفت و از طرف جند دزد به کرزی معرفی شد حتی قدرت کرایه خانه را در کابل نداشت تا اینکه مرغ بختش به شاخ درخت فساد نشست و کرزی اورا دانه داد
4-از اقای کرزی نیز پرسیده شود که چرا با چنین عمل دست زده است ایا او میخواست واقعا این کمیشنر ها به نفع او در انتخابات نقش بازی نمایند که صلاحیت را بخود اختصاص داده است حیف است به این رهبران نامنهاد افغانستان خواهش مینمایم چهره های افشا شده کمیشنر های انتصابی دوران کرزی را بشمول رییس کمیسیون انتخابات به محاکمه کشانیده شود و دارای های شان همه مصادره گردد و پول مصارفات اضافی غیر قانونی و دسترخوان جیب خرچی و ها و غیره ازان ها اخذ گردد برای اینده موقع داده نشود تا به شعبات دیگر مقرر گردند زیرا این ها جرم ملی انجام داده اند زیرابه محضر ملت خاین و نا به کار معرفی شده
اند اقای عبدالله و اشرف غنی شما به جند اجراات معقول بیاد گار ماندنی در افغانستان دست زنید تاحداقل اخلاص مردم را جذب نمایید
با احترام ع مدقق از بادغیس

>>>   نوش جان همه اعضای کمیسیون ،فرق نه می کند اکر کسی خانه ساخت ، خرید و یا هم شرکت ساخت همه اینها مربوط به خود شخص می شود، انهایکه یک روز هیچ چیز نه داشتند ، حالا صاحب همه چیز شدند از نام پاک جهاد سو استفاده کردنند ولی مال بیت المال را چور کردند . شما یکبار بروید ببنید انها که جهاد کردند صاحب چی چیز ها هستند و اعضای کمیسیون را باز به ان مقایسه کنید هر چی که اینها دارند خود حکومت برای شان داده شما را چی زور می دهند ، هیچ کس نه می تواند نظر به قانون انتخابات اینها را محکمه کنند مگر به جرم مشهود ، دست همه خلاص هر چیز که می توانند بکنند.
میرویس

>>>   سلام خدمت همه دوستان ، يكي أز كميشنران اين كميسيون جناب برمك است كهًً در چور تعصب و عياشي نام دارد و از كروب هاي مافيايي مشهور شهر كابل است ... به اين ....كهًً ....را مشاور خود كرفته و از بوديجه كميسيون ٢٠٠٠٠ دالر را اختلاس كرده هزار افسوس كهًً جنين يك شخصيت ....نام نيك ما بنجشيرها را بد كرده
باحترام حميد پنجشير

>>>   این کار منصور نیست خالد اوریا تهمت بسته کار خودش است چون بیچاره منفک شده و خواسته انتقام بگیرد
فهیم امینی
کابل

>>>   به عرض سلام به همه دوستان : بلي اين يك حقيقت بزرك است كهًً افتاب بدو انكشت پنهان نه مي شود ، هيج كس از دوزدي و چور اعضاي انتصابي كرزي صاحب در كميسيون چشم پوشي كرده نه مي تواند ، نه مي دانم اينها به كدام معيار انتخاب شده اند شايد به معيار چور و غارت بيت المال . بلي اكر كسي هر كدام را از نزديك ملاقات كند باز خواهند دانست استعداد و توانايي شان را ، ريس كميسيون خو كب زده نه مي تواند ، معاون همجنان يك جند روز ويس احمد در رسانه ها ظاهر مي شود ولي او هم معلومات ضد و نقيص را مي كفت ، ولي نماينده كميسيون با يونما است طوريكه توانسته با تعداد از كارمند أن أفغاني يونما ارتباط بر قرار كند و همه قراد داد ها را به چنك خود در أورد طوريكه در ماه يكبار در سفر است ان هم در دوبي دوبار بين اين جناب و ريس كميسيون در داخل كميسيون مشاجره لفظي شده ان هم از خاطر كهًً هم را بين شان تقسيم نمايند ، و يكي از شهكاري ديكر برمك صاحب استخدام دختر است كهًً نو از صنف دوازده فارغ شده و ان هم به صفت مشاور كه ١٨٠٠ دالر معاش دارد حالا خود قضاؤت كنيد در مورد چنين أشخاص فساد أن هم در داخل كميسيون انتخابات .
منصور

>>>   جناب خالد اوریا یک سناریو تازه دگه را جستجو کن چون این مانور ات افشا شد
امینی کابل ک . م . ا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است