هلال: افراد وابسته به استخبارات خارجی را دور کنید
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۸    ۱۳۹۳/۹/۶ کد خبر: 84411 منبع: پرینت

افزایش حملات انتحاری و انفجاری در نقاط مختلف کشور با واکنش های تند کارشناسان امنیتی افغانستانی روبرو شده است.

برخی از آنان می گویند: موجودیت افراد وابسته به تروریستان در داخل نظام افغانستان و همکاری آنها با مخالفان مسلح سبب افزایش این گونه حملات در کشور شده است.

به نقل از رادیو آزادی، جنرال هلال الدین هلال یکی از کارشناسان کشور گفت: ضعف در نهادهای کشفی واستخباراتی در شناسایی و بازداشت مقام های وابسته به شبکه های تروریستی در داخل نظام سبب شده که افغانستانی ها به ناحق قربانی حملات تروریستی شوند.

وی گفت: رییس جمهور باید افراد وابسته به استخبارات خارجی را از نهادهای دولتی دور کند. باور من این است که هنوز هم اشخاص در نهادهای امنیتی و دولتی وجود دارند که با شبکه های تروریستی رابطه دارند، تا زمانی که این افراد در داخل نظام تصفیه نشوند این شبکه ها را شناسایی وردیابی نکنند، این مشکل در افغانستان باقی خواهد بود.

آقای هلال همچنان می گوید: ضرورت است تا فرمانده اعلای قوای مسلح افغانستان بخاطر پاک کاری نهادهای دولتی از وجود افراد وابسته به تروریستان، با جدیت کار کند.

در بیش از یک دهه گذشته شماری از مسوولان امنیتی و نمایندگان مردم در شورای ملی نیز گفته اند که در بیشتر حملات تروریستی در کشور برخی مقام های مشخص دولتی در داخل نظام، دست داشته اند اما تااکنون هیچ یک از آنان شناسایی و بازداشت نشده است.

فقیر محمد فقیر وزیر داخله سابق افغانستان نیز می گوید: اگر روحیه وطن دوستی در نزد مسوولان کشفی و استخباراتی موجود باشد، شناسایی و بازداشت وابستگان تروریستان در داخل نظام، کار آسانی خواهد بود. این اظهارات در حالی مطرح می شوند که در دو ماه گذشته حملات انتحاری، انفجاری و موشکی در کابل و شماری از ولایت های افغانستان، افزایش چشمگیری داشته است.

در تازه ترین مورد در حمله انتحاری در ولسوالی یحیی خیل ولایت پکتیکا، بیش از 100 تن کشته و زخمی شدند.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هلال با این گفته هایش فاروق وردک کریم خرم زاخیل وال داود زی را از خودخفه میسازد فاروق وردک از طریق تلویزیون ها می گوید که او مرید مولانا فضل الرحمن است وباردیگر دستش را می بوسد اگرفیض دیدار شیخش میسرشد

>>>   آقای هلال:
جنین قومانده را نه دهید. زیرا در صورت دور ساختن افراد وابسته به استخبارات خارجی شدیداً خلای قدرت به وجود می آید. ایا درین نظام کسی را می شناسید که وابسطه به یکی از استخبارات خارجی نه باشد؟
عابد ولی

>>>   از سرک تا پیچک این دولت برای پاکستان کار میکنند،کی ،کی را پس کند از قدرت از قدیم گفتن ...زرد برادر ...است.
دختر افغان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است