شعارهای آمریکا دروغ بود
از هنگامی که آمریکا به بهانه ی از بین بردن تروریزم به افغانستان آمد، چقدر این شعار تحقق یافته است. آیا افغانستان مصون تر از گذشته شده است؟ آیا دولت افغانستان متکی به خود شده است؟ 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۱۰    ۱۳۹۳/۹/۴ کد خبر: 84305 منبع: پرینت

سربازان آمریکایی یک سال دیگر در میدان جنگ افغانستان رزم می کنند. گفته می شود باراک اوباما در یک تصمیم محرمانه گفته که نیروهای آمریکایی در افغانستان پس از سال 2014 اجازه ی عملیات گسترده را با توجه به آنچه قبلاً برنامه ریزی شده بود، دارند. این اقدام به نیروهای آمریکایی اجازه می دهد تا حتی پس از پایان سال 2014 که نقش رزمی آنها در افغانستان رسماً به پایان می رسد ادامه ی حضور داشته باشد ودر میدان نبرد افغانستان بجنگند. مقام های آمریکایی می گویند که این تصمیم را اوباما اتخاذ کرد و به ارتش اجازه داد که در صورت نیاز در جریان عملیات نیروهای امنیتی افغانستان برای آنها حمایت هوایی فراهم آورد.

جمال الدین بدر والی پیشین نورستان گفت: از هنگامی که آمریکا به بهانه ی از بین بردن تروریزم به افغانستان آمد، چقدر این شعار تحقق یافته است. آیا افغانستان مصون تر از گذشته شده است؟ آیا دولت افغانستان متکی به خود شده است؟ آیا آمریکا روی هدفی که به افغانستان آمده است آن را حاصل کرده است؟

وی افزود: مردم براساس واقعیتهای جامعه تصمیم می گیرند. مردم می خواهند کسانی که به اعمال انتحاری متوسل می شوند دست شان از ملت کوتاه شود تا بتوانند نفس آرام بکشند. ما در این وطن خبری غیر از کشته شدن نمی شنویم.

بدر عنوان کرد: در سالهای اولیه حکومت انتقالی کمکهای زیاد و بدون حساب کتاب جهانی به افغانستان سرازیر شد. این اتفاق در سالهای حکومت حامد کرزی بود. اما سوال این جا است که چه شد این رییس جمهور کرزی موضع خود را در برابر آمریکا و سیاست ها و نحوه ی جنگ در افغانستان تغییر داد؟

جمال الدین بدر در باره حملات انتحاری نیز اظهار داشت: در انتحاری های که هر روز در افغانستان صورت می گیرد، آمریکا عکس العملی نشان نمی دهد. اردوی ملی هم مقصر نیست. چرا که آنها فقط شش ماه آموزش مقدماتی می بینند و به سنگرهای داغ و به خطوط مقدم جنگ می روند و کشته و زخمی می دهند. در حالیکه که در کشورهای دیگر سالها آموزش می بینند. اردوی ملی تجهیزات هم ندارند و از نگاه روانی نیز حمایت نمی شوند. چرا که هیچ کس نمی داند که وقتی وطنداران در جنگها کشته می شوند، پولیس اردوی ملی کشته می شود برحق هستند یا نیستند، در راه خدا کشته می شوند یا نمی شوند.

وی با تاکید بر حضور علمای دینی در حکومت گفت: حکومت باید حاکمیت دینی داشته باشد که ندارد. جنگ در افغانستان قربانی می دهد. آمریکا ادعا می کند که برای تامنین امنیت آمده است. پس این وضعیت برای چیست؟

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مطالعه anthropology :انسان شناسی بالای مردم افغانستان در کشور های مختلف ، مثلآ در نیبراسکای ایلات متحده ۵۰۰ محصل افغان در که در زمان فقید داود خان به تحصیل به ایلات متحده فرستاده شده بودند ، و در تمام شهر های مهم دنیا افزار مطالعه وشناخت از مردم افغانستان ، کلتور و عادت ها و اینکه چطور میتوان مردم کشور که سه بار اخیر قشون پر زرق وبرق انگلیس از انها شکست خورده بود و در طول تاریخ بار ها دشمن و تجاوز تمدن های خارج را به خاک وخون کشانیده بود میتوان این مردم را با اخرین وسایل و تخنبک روانی محار و تحت تسلط قرار داد . این است وظیفه think tank ها انجو ها و تمام تشکیلات نظامی و ملکی ناتو بوده است

>>>   وقتی علما معاش خور باشد وزیران اجنت حال فقیران ازین بد ترخواهد بود شنیده بودم که میگفتند:
اگر.... پادشاه باشد و........وزیر = دوصد خانه ویرانه ازمن بگیر. در کشور ماچطور است ؟
( چون غین پادشاست و عین وزیر= خرابی کل ملک را از (ط) بگیر.
م.ا.کابل

>>>   امريكا در طول سي سال عامل بدبختي ما است

>>>   امریکا = طاعون سیاه دنیا

>>>   تـــــو هـــــــم زمـــانیکه والی نورســــتـــــان بـــودی مـعاش پولیس وگندم امدادی برای مردم را دزدی کـــردی !

>>>   اقای بدر !
توکه هم مدت مدیدی والی نورستان بودی از موجودیت کشور های خارجی در نورستان بنفع مردم ان ولا یت چقدر استفاده نمودی . کدام سرک را با لای پی ارتی اسفلت نمودی چند مکتب را اعمار سا ختی کدام یکی از صنایع دستی مردم نورستان را توسعه بخشیدی تامرد م بی بضا عت نور ستان از برکت تعلیم وتوسعه اقتصادی بهر مند میشدند
همین قدر توانستی که خانه های اقای سیاف وتعداد دیگر از هم فکرانت را با چوب نورستان وکندن کاری دستی شان مزین نمودی . خودت وامثالهایت محصول همین امریکاییها هستید . در غیر از ان قبل از امدن امر یکاییها به کشور چه کاره بودی ؟
ک.م از کابل

>>>   کشور ما افغانستان از چندین صد سال است که معرض و میدان بازی بزرگ بین بازی کنان اروپا و اسیا بوده .
امپراطوری برطانیه که سه بار نتوانست تسلط مستقیم را بر مردم ازاد ی پسند افغانستان از طریق نظامی بدست آورد برنامه طویل المدت را بر چید که بگفته یک انگلیس مجرب که با من بگمان نماینده کشور قازاخستان در پارلمان انگلیس چندین سال قبل راجعربه افغانستان معلومات میداد چنبن گفت: افغانستان بمانند سنگ سخت خارا ایت که ما« انگلیسها » بمثل ماسون ها « سنگ تراشان» مجرب و با حوصله صدها سال است که بمشکل توته های کوچک از ان تراش کرده و امید است در صد سال اینده تحت تسلط کامل درآوریم .
بازی بز رگ که به واسطه بازی کن برطانیه و انگلیس از یکطرف هدف روسیه برای رسیدن به اقبانوس هند و از طرف دیگر پایه داری برطانیه در هند برطانوی بود که منجر به تولد پاکستان و استفاده از ان منحیث نوته و پاره کردن منطقه پشتون نشین افغانستان بزرگ و ایجاد امتداد سیاست انگلیس در وجود کشور تصنعی پاکستان بوده است .
فلحاظا این قابل مسخره است که جوانان ما حرف های که توسط بی بی سی جویده شده و بعدآ بدهن جوانان ما انداخته میشوند و مکررآ سوال میشود که چرا پاکستان تحت فشار انگلیس قرار نمیگیرد تا انها ممانعت از تربیه تروریزم مینکمایند .این انگلیس است که حالا بساط تکه کردن نوبتی افغانستان را بر چیده و با استفاده از کنفرانس لندن میخواهدجنجیر را برای امریکا درست کند تا با تکان دادن ان هند ،پاکستان و بلاخره افغانستان و ترکمنستان را تحت تسلط اقتصادی و استثمار که نظیر ان تنها در نایجریا و کشور های افریقا سراغ میشود بر منطقه حاکم سازد.
در یکی از شرگت های در بسته لندن که سه منزل را احتوا میکرد کنفرانس های بین المللی در زمینه
انرژی ،نفت ،برق اتمی و گاز طبیعی مایع شده سازمان دهی میشود . در منزل اول ۱۵ نفر زن و مرد با زبان های مختلف مسول تنظیم هوتل ،ترانسپورت و هوتل داری اشتراک کننده ها بود ند . در منزل دوم ۲۰ نفر دیگر که هذ کدام میر و چوکی منفرد داشتند مسولیت فروش پروگرام کنفرانسها را داشتند و بلاخره منزل سوم که در ان ۱۲ نفر مشغول بودند پرودیوسر کنفرانس ها جدا گانه بود . مشتری های این شرکت که توسط پسر وزیر نفت برطانیه وپنج. شریک ا و که بیست. سال قبل ایجاد شده ریس های بلند پایه و ماموران و انجینران بلند پایه شرکت نفت و گاز و وزارت های انرژی دنیا بودن.
بعد از مدت کار بحیث کارمند مسول فروشات گنفرانس گاز روسیه که باید در دوهرار و چهار میلادی دایر میگردید اهسته اهسته به رمض کار ان ها و برنامه های تفرقه اندار ان ها که موجب فروغلتید دولت ها و مملکت ها میگردید شدم.
به علت اینکه من موضع منصغانه در مقابل پرسش نامه شرگت گاز پروم روسیه گرفتم کنفرانس ماسکو دایر نگردید و من از شرگت اخراج شدم . در نتیجه تاخت وتاز پلان شده شرکت های امریکا ی بر گاز روسیه در دوهزار و سه میلادی ناکام ماند و ریس جمهور پوتین توانست که در نشست المان سرحآ به امریکا ابللاغ گند گه مخالف سیاست یک قطبی امریکا است.
اکنون که حکومت انگلیس یک بار دیگر کوشش دارد تا افغانستلن را تحت تسلط و ساحه نفوذ قرار داده .و خوش خدمتی به کارپراسیون های انرژی غرب نماید . از تمام امکانات بخاطر ذدن تاضیانه محکم بر سر وکله افغان ها از هیچ چال و فریب دریغ نمیکند. ، دست اورد بزرگ انگلیس که از طریق پاکستان به ان نایل امده ایناست که هر نوع انتقاد و مقاومت مردمی حتی اگر بشکل دیموکراتیک هم باشد با تازیانه زدن (بمب گذاری) و قتل مردم بیگناه و ترسانیدن رجال عدالت خواه پارلمان از یک طرف و بدنامی اسلام با تاپه زدن طالب و نفاق بین اقوام مردم افغانستان از طرف دیگر میباشد.
نه تنها این بلکه کشتار طالبان. توسط یک زن که بگفته کارمند افغان بی بی سی دست ساخته دسیسه . ودروغ خود. انها میباشد .
شما یکدفعه به چهره عبداله عبداله دقیق شوید و ببینید چه چال های تحت تاثیر آوردن را غرب بازی میکنند .
وظیفه شیطانی حکومت کامرون این است تا اشرف غنی را تحریک به اینکه او از دانستنی های دراز مدت غرب ونابغه اقتصاد و سرمایهگذاری میدانند و بخاطر اینکه جریان نپاشد جان کری موظف اشتی دادن انها میباشد. این جریان تا زمانی ادامه خواهد داشت تا کادر های دست نشانده دوره بعد اماده گردند.
چطور میتوان حرف ریس صاحب جمهور قبلی کرزی صاحب را عملی کرد که نه سیخ بسوضد ونه کباب در حالیکه تمام دیگدان را به کلنگ های میخواهند بهم ریزن.
چطور میتوان ازادی واستقلال کشور را دوباره اعاده کرد و تبدیل و تغیر مرجع های تقلید که همه از چشمه انگلاساکسون اب میخورند برهانیم ؟.
ایا افغانستان دوست واقعی دارد؟ ویا باید. یکبار دیگر بمانند رجال قدیم بازی بزرگ از خلا و خصومت روسیه وغرب بخاطر اعاده استقلال واقعی ملی ، اردو مستقل و نه نمایشی و ایجاد دوباره جنبش کشور های غیر منسلک پرداخت.

ایا مردم کشور های همجوار ما نمیخوامند بمانند مردم کشور های اروپای بازار مشترک و منافع مشترک اسیای مرکزی داشته باشد؟
انگلیس حد اکثر کوشش خود را کرد تا با دایر نمودن کنفرانس سارک در نیپا ل. که. زاد گاه قشون خاص کوماندو برتانیه (گورکا). هر نوع امکان گرد همای کشور های منطقه را منحرف به جنجال هند و پاکستان سازد.
مهم این است که مکاری های افغانستان با کشور های مشترکالمنافع اسیا اروپا که تحت قیادت روسیه میچرخد خراب نه کند و از ان استفاده اعظمی نه تنهابرای اعاده استقلال خود بلکه کشور های همجوار نماید.ذ
فوبدنام توسط تاپه دست ساخت خود شان ( طالبان)


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است