سناتور عظیمی عامل اصلی ترورها در سمنگان
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۵۵    ۱۳۹۳/۹/۳ کد خبر: 84224 منبع: پرینت

سناتور محمد آصف عظیمی در ترور وکیل احمدخان سمنگانی و بیشتر از 20 تن دست داشته است.
یافته‌های اطلاعات روز نشان می‌دهد که محمد آصف عظیمی، سناتور دوره‌ قبل مجلس سنا و حاجی خالد پسر وی با همکاری و همآهنگی طالبان پاکستان در اعمال و فعالیت‌های تروریستی، تخریبی در ولایت سمنگان سهم فعال داشته‌اند.
این سناتور اشخاص و افرادی را حمایت کرده که در ولایت سمنگان بر ضد دولت و مردم فعالیت‌های تروریستی را انجام داده‌اند.

انفجار لیل 7 بر 8 /5 /‌1389 (در متن سند همین متن ذکر شده) که توسط یک عدد ماین بشکه‌ ای عیار شده در زیر پل منطقه‌ی گل قشلاق، مرکز شهر ایبک که حین جاسازی انفجار نموده، دو تن کشته و یک مجروح، توسط افرادی انجام شده که با حمایت این سناتور کار می‌کردند. شخصی که این انفجار را سازماندهی و اجرا کرده، ملا قیام‌الدین بوده که پس از انفجار از محل فرار، بعداً عازم پاکستان می‌گردد. موقعی‌که خانه‌ی ملا قیام‌الدین از سوی نیروهای امنیتی مورد تلاشی قرار می‌گیرد، مواد انفجاری، تخت ریمود کنترول و مقدار زیادی مرمی سلاح کلاشینکوف به دست می‌آید‌.
ملا قیام‌الدین، شخص مورد حمایت سناتور بعد از سپری شدن مدتی در پاکستان، باز به سمنگان برگشته، دو‌باره فعالیت‌های تروریستی و تخریبی را از سر می‌گیرد‌.

همچنان ملا قیام‌الدین‌ در حمله‌ی انتحاری مورخ 24/4/1391 در هوتل قصر الماس، واقع مرکز ولایت سمنگان علیه وکیل احمد‌خان سمنگانی که منجر به شهید شدن احمد‌خان سمنگانی و شمار‌ زیادی از هموطنان بی‌گناه ما شد‌ نیز سهم فعال داشته است.

ملا قیام‌الدین، یکی از اعضای فعال گروه تروریستی طالبان پس از اجرای این حمله دوباره به پاکستان می‌رود و عبدالهادی، عضو گروه طالبان پاکستانی شماره‌ی تیلفون سناتور محمد آصف را برای ملا قیام‌الدین می‌دهد که با وی در ارتباط شده، از امکانات و مصئونیت سیاسی که این سناتور دارد، برای انجام فعالیت‌های بیش‌تر‌ تروریستی، تخریبی و ترور اشخاص استفاده کند.

زمانی‌که ملا قیام‌الدین به سناتور محمد آصف عظیمی زنگ می‌زند، او می‌گوید که 15 روز بعد برایم زنگ بزن. بعد از سپری شدن 15 روز، ملا قیام‌الدین باز به سناتور زنگ می‌زند. سناتور می‌گوید که‌ از پاکستان به افغانستان بیاید. ملا قیام‌الدین از بندر تورخم داخل افغانستان می‌شود و زمانی‌که در پلچرخی از موتر پیاده شده، باز همراه سناتور تماس می‌گیرد و سناتور برایش می‌گوید که در منطقه‌ی پل خشتی بیاید. سناتور محمد آصف، قیام‌الدین و دریورش (راننده‌اش) عوض، ملا قیام‌الدین را ذریعه‌ی موتر ‌هایلکس سیاه‌رنگ از منطقه‌ی پل خشتی شهر کابل به طرف ولایت سمنگان انتقال داده، به مهانخانه‌اش می‌برد. سناتور مدت سه روز در ولایت سمنگان بوده و سپس به کابل بر‌می‌گردد. بعد از سپری شدن چند‌روز، سناتور با تعدادی از مهانان خویش که یک نفر آن شخصی به‌نام ابدال‌الله محمدی‌، وکیل پارلمان بوده، دوباره به سمنگان بر‌می‌گردد. در همین موقع، حاجی خالد، پسر سناتور یک خریطه‌ی پلاستیکی مملو از مواد انفجاریه و ماین‌های کنار جاده برای ملا قیام‌الدین می‌آورد که لین‌های آن را آماده نموده تا حریف خود را (ابدال‌الله محمدی، وکیل پارلمان)‌ در منطقه‌ی روی دوآب‌ که به عیادت حاجی غلام حیدر خان به منزل وی رفته بود،‌ در بازگشت به خانه‌اش ترور نموده، بعداً موضوع قتل وی را به حکمت‌الله توریالی وارد سازد که به اثر اشتباه ملا قیام‌الدین‌ ماین‌ها انفجار و از ناحیه‌ی دو پا به‌شدت زخمی می‌گردد.

از سوی دیگر، اسناد و شواهد نشان می‌دهند که قضیه‌ی قتل دو تن عالمان دین؛ هر‌یک مولوی عبدالوحد و قاری عنایت‌الله که در لیل 25 بر 26/2/1392 در شهر ایبک ولایت سمنگان به‌وقوع پیوسته، در لیل متذکره مهمان سناتور محمد آصف عظیمی بودند و زمانی‌که منزل مذکور را به قصد منازل خویش ترک می‌کنند، در مسیر راه از طرف افراد و اشخاص مورد حمایت سناتور آصف عظیمی به ضرب گلوله به قتل رسیده‌اند. این رویداد بعد از آن به‌وقوع می‌پیوندد که کشید‌گی‌هایی بین سناتور آصف و ملا عبدالواحد به وجود آمده و عبدالواحد از دفتر جمعیت به دفتر جنبش برآمده، مشغول فعالیت‌های سیاسی می‌شود. فردای آن لیل این دو عالم دین کشته می‌شوند. سناتور عظیمی تظاهرات به منظور مخفی نمودن فعالیت‌های تروریستی‌اش را سازمان‌دهی کرده و در حالی‌که اجساد دو نفر مقتولین را با خویش حمل می‌نمودند، شاهراه کابل-مزار شریف را برای مدت‌ زیادی مسدود ساخته‌اند.

زرغونه بنت عبدالواحد، نامزاد ملا قیام‌الدین گفته است که ملا قیام‌الدین همیشه با من تلیفونی ارتباط داشت. زمانی‌که سوال می‌کردم، کجا هستی، می‌گفت هرات می‌باشم. یک شب برایم زنگ زد و گفت، من در خانه‌ی سناتور آصف عظیمی هستم. زمانی‌که در خانه‌ی سناتور انفجار شد، شماره‌ی ملا قیام‌الدین هم خاموش گردید. بعداً من به یک شماره تیلفون که مربوط کشور پاکستان می‌شد، مربوط ملا قیام بود و از پاکستان با من در ارتباط می‌شد، تیلفون کردم و یک نفر ناشناس بر‌داشت و گفت که ملا قیام زخمی شده است.

بی‌بی ‌گل‌دسته بنت باقی، مادر ملا قیام گفته است پسرم ملا قیام‌الدین برای مدت سه سال لادرک بود. سناتور محمد آصف ‌عظیمی پسرم را در ماه حمل با موتر از کابل به سمنگان می‌آورد. پسرم چهار روز در مهمان‌خانه‌ی سناتور عظیمی می‌باشد. سناتور عظیمی قصد داشت که به وسیله‌ی پسرم وکیل ابدال‌الله محمدی را ترور کند. قبل از ترور، در وقت عیار کردن، لین‌های مواد انفجاری تصادم می‌کنند. پسرم زخمی می‌شود. به گفته‌ی مادر ملا قیام‌الدین، همه‌ی اعمال تروریستی را در سمنگان، محمد آصف سناتور و پسرش حاجی خالد و دریورشان محمد عوض انجام می‌دهند».
این اسناد نشان می‌دهند که سناتور دور قبل مجلس سنا (محمد آصف عظیمی) در ترور افراد ملکی و نمایندگان مجلس دست داشته و بسیاری ترورها به سازمان‌دهی و همکاری او انجام شده‌اند.

اطلاعات روز در حالی به این اسناد دست یافته است که روز شنبه رحمت‌الله نبیل، رییس ریاست امنیت ملی نیز در مجلس نمایندگان گفته بود که شماری از سناتوران دور گذشته در انجام حملات انتحاری دست دارند. تماس‌های ما با اداره‌ی امنیت ملی برای این‌که روشن کند که منظور رییس امنیت ملی کشور همین افراد بوده یا خیر، بی پاسخ ماندند. اما گمان می‌رود که منظور رییس امنیت ملی کشور از دست داشتن سناتوران در اجرای حملات انتحاری و تروریستی نیز همین سناتور بوده است.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   همین گروپها به اسم ... و غیره و غیره هزاران انسان را کشتند ، مال مردم را به تاراج بردند ، به زن و فرزند مردم تجاوز کردند و گاهگاهی خون های یکدیگر را نیز جاری ساختند و هزاران دالر و مقام از سوی کشورهای که بادارهای شان بودند بدست آوردند.
نهید خان

>>>   بلی کاملأ درست است این آدم از آن قطالطریقها دوآتشه به قول خودشان... فقط خون ملت محکیدن برادرش بخاطر همین کشته شد حالا نیمچه سناتور به فکر آیندهش نیست

>>>   بنظر بنده این یک وقعیت است درولایت فاریاب ولسوالی المار هم همین سناتورصاحب سراج الدین صفری هم درناامنهای ولایت فاریاب ولسوالی الماروقیصاردست دارند بنده یکی ازباشنده ی ولسوالی المارهستم بیشترین اینتهاری وانفجاری رااین سناتورصفری انجام میدن توسط طالبان به نام داملاسرور وداملاعزت الله هردویشان مدت درعربستان سعودی بودن دوباره دراین مناطق پیداشده چراحکومت افعانستان هم جای خاینین وطن وهم جنایتکاران راجایداده دربالاترین چوکیهای کشوراین ظالمان نفوس دارندتادستگیرمیشن توسط همین سناتوران وهم توسط وکیلان وازهمه مهیم ترتوسط وزیرصاحب داخله هم دستشان بااینها یکی است ماازحکومت وحدت ملی میخواهیم ازهمه مهیم تراولیتکارخودشان نابودکردن این سناتوران وکیلان فاسد باشند تامردم مظلوم امنیت وآرمیش را حس کنند.
باشنده المار

>>>   درحقیقت احمد خان قاتل مردم است میگن ای کشته که راکشتی که تورا کشتند سلیم ق.مندان کوگجر غفور قومندان دلخکی اسلم بیک دره صوف جلاد اوغان وهزران بیگناه را کشت حاجی ابراهیم دره ژوندون را بعد ازاخطتاف کشت ده دختر بچه سمنگان را بی ناموسی کرد خداوند به جزایش رساند ملا واحد را امنیت کشت
سمنگان

>>>   اگر بخاطر داشته باشید وزیر داخله اسبق مجتبی پتنگ درپارلمان ادعا کرد که 40 وکیل به پول پاکستان وکیل شده اند وما اسناد موثق داریم که همه ای اینها به پاکستان کار میکنند چند روز بعد این وزیر مسلکی وصدق مارا پارلمان استیضاح نمود ورای نداد ببینید که آی اس آی چقدر درپارلمان وسنا نفوذ دارد که میتواند درظرف یک هفته چند وزیر مارا منفک کند امنیت ملی باید همه ای این سناتوران ووکلارا زیرنظرداشته باشد درغیر آن ازموتر های شیشه سیاه وامکانات دولتی استفاده کرده مانند سناتور آصف عظیمی ده ها وصد ها هموطن مارا به اشاره آی اس آی به شهادت میرساند باید دولت یک شعبه برای تعقیب کار های سناتوران ووکیل ها ایجاد کند درغیر آن عاقبت همین میشود که آصف عظیمی بالای ملت انجام میدهد

>>>   احمد خان هم بسیار به مردم سمنگان خصوصا به مردم هزاره سمنگان ظلم کرد. خوشحال هستم که احمد خان دیگر نیست

>>>   مثل که سناتور فضل الهادی مسلم یار درناامنی های ننگرهار وخاصتا ولسوالی چپرهار دست دارد البته تعداد ازاقارب وخویشاوندان اش وی را درهرگونه اعمال غیر قانونوی کمک ویاری میرساند.

>>>   بلی این فضل الهادی مسلم یار یک بلای است برسر مردم ننگرهار به ویژه مردم چپرهار، خدا مارا از این مصیبت هر چه زوردتر نجات دهد.

>>>   مسلم یارنه بلکه شیطان یار که گاهی علیه مردم بیگناه ماقرارمیگیرد وگاهی هم مزوری ای اس ای پاکستان وغربی هارامی کند وگاهی هم ازروس ها پشتیبانی میکند اینها خودکش وبی گانه پرست هستند که دروقت کمپاین یک نفرانتحاری که برای یکی ازرهبری توسط پولیس تهیه کرده بود خوشبختانه دروقت وزمانش خنثی گردید ولی هیچ کس ازاوپرسان نکرد حال درپارلمان نشسته با هرنوع معامله گری هادست می زند تا درکشور ما این طور وطن فروشان موجود باشند هرگزما روزخوب رانخواهیم داشت خداوند چهره پلیت شان را درقهر وغضب خودقراردهد تا مردم مظلوم این سرزمین ازشراین شیاطین درلباس اسلام نجات یابند درننگرهاریگانه عامل ناامنی همین نوع اشخاص هستند حکومت جدید این خایین راشناسای ودرپنجه قانون بسپارند
ای ام ازکابل

>>>   این موضوع را تائید میکنم.
در مورد این سناتور خاین محمد آصف عظیمی دولت هر چه زود تر باید دست به کار شود.
یکتن از دوکانداران مندوی سمنگان

>>>   اصف سناتوریګانه نماینده دلسوزمردم سمنګان میباشد همیشه حقیقت راګفته مخالف فاسیدین وزورګوی ها میباشد چندین مراتب وزیراها رابه سنا خواسته ازحق مردم سمنګان دفاع کرده ریس انکشاف دهات امان الله ریس مخابرات را تبدیل نمود که اشخاص رشوت خور بود بخاطر قتل یک هم وطن خود که توسط انیت ملی کشته شد ۶ماه مبارزه کرد چندین مراتب ریس عمومی امنیت را به سنا خواست بلآ اخره عامیلین انرا ازسمنګان تبدیل نمود این کار غیرت میخواهد یک شخصی که درهفته ۲روز روزه میباشد همیشه حملات انتحاری را حرام ګفته است رشوت نمیخورد مخالف فاسیدن میباشد محبوبیت دربین مردم خود دارد این حریفان سیاسی میباشد که تبلیغات را به راه انداخته است من یک اوزبک هست ازولسوالی دره صوف اما احمد خان اسلم بیک یک اوزبک بود بخاطر اهداف شوم خود در مهمانی نامردان ان ر به قتل رساند
سمع دره صوفی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است