مالیات زوری از اهالی جغتوی غزنی
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۱۴    ۱۳۹۳/۹/۳ کد خبر: 84222 منبع: پرینت

چندی قبل موضوع جمع آوری پول برای ساختن تعمیر ولسوالی را نشر کردم که کنش و واکنش های متفاوت را به همراه داشت، تعدادی اینجانب را شریک دزدی های ولسوال خطاب کردند و تعدادی آن گفته ها را دروغ قلمداد نمودند و جمع دیگری این کار ولسوال را به جاه و مفید برای مردم؛ اما من باز هم قضاوت را با خود تان می گذارم و صدای عدالت خواهی و افشا نمودن فساد و خیانت های که در این ولسوالی به راه افتاده است را رسا تر خواهم ساخت.

اما این بار جناب ولسوال به همراه دستیاران و مشاوران شان به جمع آوری مالیات و لت و کوب و در بند انداختن افراد و اشخاص پرداخته است.

جمع آوری مالیات از موتر و آسیاب های دیزلی در چند قریه ای محدود این ولسوالی و آن هم از افراد خاصی که صدای شان را بلند نکنند بدون تکس مالیاتی که نشان دهنده نشان و لوگوی وزارت مالیه کشور باشد بشکل خود ساخته در ورقه های سفید، به شکل اجباری و حتی لت و کوب و انداختن در زندان صورت می گیرد.

چند روز قبل شخص محمد علی نام که از قریه کفشی می باشد را لت و برای چند ساعتی زندانی ساخته و آنهم به جرم اینکه وی از پرداختن مالیه موترش بخاطر جعل بودن تکس مالیاتی سر باز زده بود.

بنابر گفته های تعداد از باشندگان این ولسوالی تمامی تصامیم و پلان های شخص ولسوال ناشی از مشوره های سوء و غرض آلود چند شخص مفسد که به دروغ نماینده و همه کاره قریه جات خود را معرفی می کنند می دانند.

بنابر گفته های این مردم شخص ولسوال در حقیقت هیچ کاره بوده و تمامی تصمیم ها که راجع به مناطق تحت اداره این ولسوالی گرفته می شود در دست همین اشخاص مفسد می باشد و این افراد که تنها راه روزی شان از همین طریق گفته شده است و به چهار گرگ ها مشهور گردده اند.

چندی قبل نیز در هر فامیل کلان زیر یک سقف مبلغ 500 افغانی برای ساختن تعمیر ولسوالی جمع آوری کردند که صرفا یک لک و پنجاه هزارش بنا بر گفته های خودشان به مصرف رسید متباقی میان این اشخاص و آقای ولسوال تقسم گردیده است.
اکنون نیز برای خرج و مصارف زمستانی شان مالیات وضع نموده اند.

از این معلوم می شود که هنوز ما باید حکومتداری از نوع ... را تجربه کنیم و شاید بعدها معاش عساکر را هم بالای مردم حواله کنند.

من بعنوان یک باشنده این ولسوالی از تمامی دوستانی که از این موضوع ها اطلاع دارند خواهشم این است، که از ابراز آن خود داری نکرده و برای بهبود وضعیت مردم و خدمت برای مردم بیاید دست در دست هم داده و صدای خود را به گوش حکومت محلی و مرکزی برسانیم.

هرچند ورق شکایت از ولسوال و اداره و مدیریت فاسد آن که با امضای تعداد زیاد از اهالی جغتو مزین گردیده است تحویل والی غزنی و اداره ارگانهای محلی گردیده است، اما با آنهم بیاید برای اصلاح ادارات ما هرچه بیشتر تلاش نماییم.

خسرو محمدي


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خسرو محمدی حرف های کذب را نوشته است. یک گروپ بیات ها و دوستان وکیل شاه جهان کمپاین ضد ولسوال را آغاز کرده و پیش می برند. ولسوال جغتو آدم پرکار و دلسوز است و دزد و مرغ باز نیست همچنان به تمام مردم خدمت می کنه اما چون در سیزده سال گذشته دسته چوکره های داکتر شاه جان تمام پول بازسازی را دزد می کردند و حالا پول بالای مردم مصرف میشه، به فغان امده اند. از طرف دیگر ولسوال داود هزاره است و گناه او برای بیات ها قومیتش است.
باشنده جغتو

>>>   تقرر وبرطرفی ولسوالان ودیگر زمامداران باید فرمایشی نباشد زیرا معلوم است که مردم افغانستان بی اتفاق هستند وهیچ گاه شکایات یک طرف وطرف دیگر خاموش نمیگردد وولسوال نیزباید درمقابل این نوشته ها دلایل داشته باشد
بااحترام هموطن

>>>   ولسوال جغتو به نام محمد واود که از اهالی جغتو نمی باشد، دسیسه های زیادی با عده ای از انسانهای معلوم الحال در این مدت یک سال راه انداخته اند که از جمله آنها جمع آوری پول از اهالی سراب و ترکان با بهانه های مختلف می باشد. از جمله دسیسه او و همکاران منطقه ای ایشان انفجار دو لنجر پولیس در ایام عید قریان بود. این افراد مهمات لنجر ها را به فروش رسانده و خود آنان را منفجر ساختند تا سرپوشی برای جرم های خود ایجاد کرده باشند.
متأسفانه به دلیل حمایت های والی تا کنون پیگیری جدی صورت نگرفته است؛ اما آگاهان ولسوالی بر این دسیسه کاملا واقف بوده و در زمان لازم پیگیری جدی از مراجع ذی صلاح صورت خواهد گرفت.
حسن یاری از اهالی جغتوی ولایت غزنی.

>>>   چندی قبل برای استقرار سکوی برج های ولسوالی گلیدر(جرثقیل) های چندی عازم ولسوالی جغتوگردید. متأسفانه اطرافیان ولسوال و بدخواهان خبر حرکت گلیدر ها را به طالبان داده تا از آبادی کامل و بهره برداری نهایی مرکز ولسوالی جلوگیری نمایند.
طالبان در مسیر راه گلیدر ها را متوقف ساخته و بخش آن را به جبهات خود انتقال داده و بخش دیگر آن را آتش زدند.
در یک نوبت دیگر به مبلغ 70 هزار دالر آمریکایی برای تولید برق ولسوالی جیناتور خریداری شد و همین کار را ولسوال و همکاران او انجام دادند و محموله را که با دالرهای گدایی خریداری شده بود، برای اینکه در انکشاف تعمیر اصلی ولسوالی به کار گرفته می شد تحویل طالبان دادندو تا امروز ولسوالی بدون منبع تولید برق به سر می برد. نمیدانم که چه گرگ هایی در این ولسوالی است که دست شان به کاسه های مختلف دراز است.
شاه محمود از مرکز ولسوالی جغتو. منطقه گبوری

>>>   ولسوال داود که از ولسوالی قرباغ ولایت غزنی می باشد، از روزی که به عنوان ولسوال بالای مردم جغتو مقرر شده است، جنگ و جنجال و جرگه در بین مردم شروع و ادامه دارد. ایشان مرکز ولسوالی را که بالغ بر یک میلیون دالر بالای آن مصرف شده بدون اذن حکومت مرکزی وبا حمایت والی نفاق انداز غزنی ترک گفته و در محلی که هیچ منظوری رسمی ندارد کوچ نموده است.
با جمع اوری پول از مردم فقیر و دهقان های بی خبر از همه چیز و با وعده پوج و بی اساس ایجاد سرک پخته از مسیر دره ترکان که نیازمند بودجه کلان و مصوبه ولوسی جرگه است اغفال کرده و به بهانه های مختلف مانند زمان جهاد برای ساخت تعمیر گیلی برای ولسوالی شخص خود از مردم پول جمع آوری میکند.
مکتوب های مکرر اداره ارگانهای محل را نادیده گرفته و مانند طالبان یاغی از مردم عشر و خمس و اعانه جمع آوری میکند. افراد همکار ایشان چند تا انسان های بیکار و مفت خور هستند که هیچ کمال و شغلی ندارد و مرتب در صدد دسیسه سازی بین مردم و جمع آوری پول از آنها با هدف تأمین عائله خویش میباشند.
باشنده ولسوالی چعتو؛ نیاز محمد نیازی

>>>   این ولسوال باید برود
این مطالب را در فیس بوک شیر کنید تا همه بدانند...
فغان مردم درامده است ... همیشه حق با مردم است
باشنده قبلی چغتو


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است