جدال کرزی و اشرف غنی بر سر هند و پاکستان!
من 20 بار به پاکستان سفر کردم اما موفق نشدم برای بهبود روابط با این کشور کاری کنم ولی اکنون جناب اشرف غنی می خواهد در یک گفتگوی سه ساعت آن را حل و فصل کند، آیا این عجیب نیست؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۴۳    ۱۳۹۳/۹/۲ کد خبر: 84132 منبع: ایسنا پرینت

بسیار جالب است بدانید که در این دو ماهی که از آغاز به کار دولت وحدت ملی می گذرد و ظاهرا حامد کرزی خانه نشین شده و سهمی از این دولت نگرفته، اما طاقت بعضی اقدامات اشرف غنی را که بر خلاف عقیده اش می باشد را ندارد و سعی می کند با برخی سخنان رییس جمهور جدید را به درس گرفتن از رییس جمهور پیشین (که خودش باشد) ترغیب کند.

عمده ترین این موارد، اعتمادی است که اشرف غنی به پاکستان کرده و بر روی آن حساب ویژه ای باز نموده است ولی حامد کرزی با تجربه 13 ساله ی خود می داند که افغانستان بیشترین ضربه را از ناحیه این همسایه متحمل شده است.

در همین راستا توجه شما را به گفتگویی که خبرگزاری هند از جناب کرزی نشر نموده، جلب می نماییم: رییس‌جمهور سابق افغانستان با انتقاد از سیاست دوگانه آمریکا در قبال پاکستان گفت: تروریزم خارجی و نفوذ آن در افغانستان چالش اصلی برای کشور است و من از رییس‌جمهوری آمریکا می‌خواهم تا دست از این دودوزه‌بازی بردارد!

حامد کرزی از دهلی‌نو خواست تا برای همکاری دفاعی با کابل اقدامات بیشتری انجام دهد و همچنین ابراز امیدواری کرد که هندوستان در آینده یک سیاست بسیار فعالانه‌تر اتخاذ کند.

محترم کرزی با اعلام اینکه کابل و دهلی‌نو باید برای مقابله با تروریزم در منطقه با یکدیگر بیشتر از قبل همکاری کنند، گفت: من 20 بار به پاکستان سفر کردم اما موفق نشدم برای بهبود روابط با این کشور کاری کنم.

رییس‌جمهور سابق کشور همچنین با انتقاد از سیاست دوگانه آمریکا در قبال پاکستان گفت: آمریکا هم‌اکنون شریک دزد و رفیق قافله است. آمریکا باید در مقابل پناهگاه‌های امن و مخفیگاه‌های تروریست‌ها در پاکستان کاری موثر انجام دهد. ما به هندوستان برای قدرتمند ساختن نیروی دفاعی افغانستان نیاز داریم تا به مقابله با تروریست‌ها بپردازیم. هندوستان برای آموزش افسران افغانستان و نیروهای دولتی کاملا مناسب و آماده است. هند می‌تواند به تامین تجهیزات نظامی کشور ما بپردازد.

کرزی تصریح کرد: آمریکا فقط هدفش منافع خودش است و حضور 13 ساله آمریکا در افغانستان هراس‌افکنی و افراط‌گرایی را در سطح منطقه افزایش داده‌ است.

کرزی در ادامه گفته هایش با اعلام رضایت از هندوستان به عنوان یک شریک صادق و معتبر گفت: من از نارندرا مودی، نخست‌وزیر هندوستان به خاطر تعهداتش در قبال آینده افغانستان سپاسگزارم.

وی همچنین بر اهمیت نقش هند و چین برای مقابله با تروریزم و برقراری ثبات و امنیت در منطقه تاکید کرد و افزود: پکن، دهلی به همراه روسیه باید برای مقابله با تروریزم و افراط‌گرایی در منطقه همکاری کنند. دولت‌های منطقه پیشتر متوجه شده‌اند که استفاده از تروریزم به عنوان یک سیاست خارجی عملکردی شبیه به بومرنگ دارد یعنی پیامدهایش گریبان خود کشورها را می‌گیرد و برای همگی نتایج و عواقب جبران‌ناپذیری دارد.

این سخنان کرزی نشان می دهد که یا وی به تجارب ناصحیح خود همچنان معتقد است یا اینکه اشرف غنی راه را به بیراهه می رود و لازم است در سیاست خارجی خود تجدید نظر کند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   محترم کرزی تصریح کرد: امریکا فقط هدفش منافع خودش است و حضور 13 ساله آمریکا در افغانستان هراس‌افکنی و افراط‌گرایی را در سطح منطقه افزایش داده‌ است. من حرف رییس‌جمهور سابق کشورمحترم کرزی را رد میکنم اگر امریکا در زما ن تو شاهی اعلان میکرد و ماده استراتیژی اول شخصی با تو بعد با کشور افغانستان افتخار هم میکردی بخدا من به جای تو میشرمم باز صدایت را میکشی محترم کرزی تو 13 سال حکوت کردی باز حرف شخصی خوده میزبی سفارت
امریکا در کابل دو جاده فرعی را بند انداخته باز هم مورد حملات انتحاری صورت میگیرد و همچنان کشور هندوستان من فردی هستم برایم سوال خلق شده سفارت انگلیس همجوار سفارت امریکا در کابل است دروازه سفارت انگلیس حتی یک سپهر هم ندارد اکثر اوقات هم داخل اش معلوم میشود چرا تا حال حملات انتحاری صورت نگیریفته است این ها همه سوالات است باید کی پاسخ گو باشد
(شهاب الدین سرخابی)








ز

>>>   کرزی وطن را به طالبان وباکستان فروختی و قتل کردی توسط طالبان کافر ات باید محګمه شوی
بصیر نظری

>>>   اگر پاکستان را درست می شناختی پس چرا گفتی درچنگ گنارپاکستان ایستاده میشویم برضد امریکا؟؟؟

>>>   چرا کرزی حالا این حرفها را می زند؟ خودش مگر توسط آمریکا حمایت نمی شد؟ مگر او همگام با آمریکا طالبان را تقویت نکرد؟ او مگر طالبان جنایت کار را از زندان گروه گروه آزاد نکرد؟ او در طول این سیزده سال حکومت خود یک طالب آدم کش را محاکمه و اعدام نکرد بلکه آنان را برادر خود خواند. با چه رویی حالا اینگونه آمریکا را محکوم می کند این را همه مردم ما می فهمد که آمریکا شریک دزد و همراه قافله است اما کرزی این حقیقت را یا دیر فهمیده و یا اینکه خود را به نفهمی زده بود تا چند صباحی حکومت کند و حالا که در کشور بی محل شده است به این حقیقت اعتراف می کند.
زابلی

>>>   جناب کرزی ! اگر طبیب بودی سر کل خود را مداوا میکردی
حال که همه چیز دارد بر خلاف میلت انجام میشود داد میکشی . شما حالا مانند من یک هم وطن هستی (وطن فروش هستی ). در طول 13 سال زمامداری ات با رها کفتی که من را ( دامریکا غولره مال و وایی ) زمانیکه ا مر یکا یی ها دانستند که تو از اول باپاکستانی ها ی دال خور دست در یک کاسه داری وخون مردم را مانند شیر مادر برایت حلا ل دانستی هزاران طفل زن مرد بکام مرگ فرو رفتند یک روز بپاکستان نگفتی که دیگر انتحار وانفجار را بسکن تر وریستان وقا تلین مردم کشور مان را برادر کفتی به بهانه ها ی مختلف از زندان رها نمودی که حالا همه ان چوچه .... دو باره به جبهه های چنگ مصروف ادم کشی و قا چاق مواد مخدر اند در زمان تو افغانستان در ردیف کشور های نخست فساد اداری وکشت مواد مخدر نام نامی را کسپ نمود . یک زره شرم کن وطن را رها کن برو در همان کویته بلوچستان یک سماوار باز کن و ... را به قمار وتوره وتیکه جلب کن همان وظیفه سا بقت را دو باره تازه کن از سر مردم افغانستان دست بردار بترس از ان روزی که به محا کمه مردم قرارنگیری .
ک.م از کابل

>>>   کرزی بی سواد و کودن سیاسی بود و هست. یک گپ درست و بحا از او شنیده نشد.

>>>   اینها هردو از یک نسل یعنی آی اس آی اند/ اگر کرزی امروز علیه ای اس آی درهند شعار میدهد/ صد درصد به اشاره آی اس آی است- که میخواهد ازطریق هند اینبار کرزی را شخصیت سازی نماید ودوباره در انتخاباتهای بعدی مانند پوتین بقدرت برسد .
کابلی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است