پای هرویین افغانستان به روسیه باز شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۳    ۱۳۹۳/۹/۱ کد خبر: 84011 منبع: پرینت

ویکتور ایوان اوف رییس اداره مبارزه با مواد مخدر روسیه گفته است که یک و نیم میلیون معتاد در این کشور از هرویین افغانستان استفاده می کنند.

او ضمن نگرانی از افزایش معتادان و همچنین قاچاق انبوه مواد مخدر از افغانستان به روسیه اظهار تاسف کرد که تا به حال مبارزه جدی برای ریشه کن کردن مواد مخدر افغانستان صورت نگرفته است.

طبق گفته های این مقام مسوول، نتایج بررسی های انجام شده نشان می دهد میزان پولی که معتادان روسیه برای به دست آوردن مواد مخدر استفاده می کنند، از بودجه وزارت های دفاع و معارف این کشور بیشتر است.

از هنگام سقوط رژیم طالبان در سال 2001، تولید هرویین در افغانستان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

نزدیکی جغرافیایی روسیه به افغانستان سبب شده که تعداد زیادی از جوانان روس مصرف کننده هرویین افغانستان شوند.

ایوان اوف می گوید: روزانه به ارزش 4 میلیارد و 500 میلیون روبل صرف تامین مواد مخدر معتادان در روسیه می شود که این مصرف سالانه به یک و نیم تریلیون روبل می رسد.

طبق محاسبه ای که انجام شده است، در روسیه 8 میلیون نفر معتاد به مواد مخدر اند. در این میان یک و نیم میلیون آنان هرویین افغانستان را استفاده می کند و سالانه بیش از 70 هزار نفر هم جان خود را از دست می دهند.

ایوان اوف گفته است که هر سال 18 تُن هرویین خالص از افغانستان به روسیه وارد می شود و مافیای مواد مخدر مبلغی در حدود 18 میلیارد دالر از این طریق سود می کنند.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   همچون انگیزه سازی 11 سپتامبر درمرکز تجارتی جهان امریکا ولشکر کشی آن کشور به افغانستان این هم یک زمینه سازی وانگیزه دادن روس ها می باشد وبس

>>>   چندی پیش از رسانه ها خبر شدم که یک منبع امریکای که نامش را افشا نکردند گفتن عواید مواد مخدر افغانستان سالانه به 70 ملیارد دالر تخمین شده که از آن جمله 2 ملیارد آن به دیهاقین افغانستان میسر میشوند بناً معلوم است که نیروهای ایساف مصارف خویش را از درک مواد مخدر افغانستان تهیه و تدارک مینمایند که از آن 70 ملیارد دالر 18 ملیارد آن سهم روسیه بوده گرچه عواید بسیار بلند است ولی جای شک هم نیست این همه نشاندهنده عوامل اصلی جنگ در افغانستان است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است