کرزی: آمریکا با ما بازی می‌کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۳    ۱۳۹۳/۹/۱ کد خبر: 84009 منبع: پرینت

حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان می‌گوید که آمریکا سیاست دوگانه را در خصوص قضیه افغانستان و پاکستان دنبال می‌کند و فقط هدفش منافع خودش است.

رییس جمهور پیشین افغانستان در گفتگویی با رادیو آزاد اروپا گفته‌ است که آمریکا در یک سیاست دوگانه فقط هدف خودش را دنبال می‌کند.

به نقل از رادیو آزادی، وی گفته‌ است: آمریکا سیاست تشویق دزد به دزدی و صاحب‌خانه به نگهداری خانه‌اش را دنبال می‌کند و در این سیاست دوگانه دنبال هدف خودش می‌گردد.

وی در این گفتگو گفته‌ است که حضور 13 ساله آمریکا در افغانستان هراس‌افکنی و افراط‌گرایی را در سطح منطقه افزایش داده‌ است.

این سیاستگر افغانستانی می‌گوید: در طول حضور آمریکا در افغانستان افراط‌گرایی نه‌تنها ریشه‌کن نشده بلکه به راحتی در سطح منطقه افزایش یافته‌ است.

رییس جمهور پیشین افغانستان گفته‌ است که مقام‌های آمریکایی از یک طرف می‌گفتند که القاعده در پاکستان پرورش یافته است و به افغانستان برای جنگ فرستاده می‌شوند و از سوی دیگر وقتی آنان در برابر پاکستان اعتراض می‌کردند و خواهان کمک در مبارزه با تروریزم می‌شدند، این مقام‌ها می‌گفتند که بنا بر دلایلی نمی‌توانند.

کرزی همچنان گفته‌ است: یک‌بار آنان آمدند و خواستار افزایش روابط سازنده ما با پاکستان شدند. ما به آنها گفتیم که ملت افغانستان می‌خواهند رابطه خوب و برادرانه با پاکستان به عنوان همسایه و برادر بدون به‌ خطر انداختن استقلال و ثبات افغانستان داشته باشند.

حامد کرزی که مدت 13 سال به عنوان رییس جمهور زمام امور افغانستان را به عهده داشت در نیمه نخست این مدت روابط خوبی با آمریکا داشت اما در سال‌های اخیر زمامداری‌اش با گذشت هرروز روابط اش با آمریکا تیره شد و پس از اینکه در آخرین ماه‌های کاری‌اش از امضای توافقنامه امنیتی با آمریکا سرباز زد، این روابط کاملا به تیرگی انجامید.



رویین رهنوش


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   " کرزی: آمریکا با ما بازی می‌کند".
کرزی با مردم افغانستان بازی کرد/ میکند. البته به دستور بادران خودش.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است